رپرتاژ آگهی

چگونه تریدر شویم؟ صرافی کیوسک

این روزها بازار ارزهای دیجیتال تبدیل به یکی از پرسودترین بازارهای سرمایه‌گذاری شده است. بازار کریپتو هم در طول زمان رشد قابل‌توجهی دارد هم به دلیل نوساناتی که هر روز شاهد آن هستیم فضای خوبی برای کسب سود از طریق ترید کردن فراهم کرده است. تریدرهای زیادی با استراتژی‌های فروش چندماهه، هفتگی، روزانه یا حتی کوتاه‌تر از آن در این بازار فعالیت می‌کنند.

چگونه تریدر شویم؟ صرافی کیوسک

پیش‌ازاین تریدرها در بازارهای دیگر نظیر بازار بورس، کالا، طلا و غیره نیز فعالیت داشته‌اند اما هیچ‌یک از این موارد به اندازه بازار کریپتو سودآوری ندارد. اگر تریدرها با اصول ترید کردن آشنا باشند می‌توانند سود قابل‌توجهی به دست آورند.

ترید چیست

ترید کردن در دنیای ارزهای دیجیتال و هر بازار دیگری مثل بورس، طلا و غیره به معنی خریدوفروش برای کسب سود است. کار خریدوفروش رمزارز با کمک صرافی‌های ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. برخلاف بازارهایی مثل بازار بورس که در ساعت خاصی باز و در ساعت خاصی بسته می‌شوند، معاملات کریپتو یک بازار 24 ساعته دارد و در هیچ روزی تعطیل نیست.

افراد برای شروع ترید کردن باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشند و صرافی مناسبی برای این کار انتخاب کنند. درحال‌حاضر تنوع کوین و توکن‌ها به‌شدت زیاد است اما کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که بهتر است افراد تازه‌کار از رمزارزهای شناخته‌شده مثل اتریوم و بیت‌کوین کار خود را شروع کنند تا احتمال ضرر آن‌ها در این بازار پرنوسان کاهش یابد. صرافی‌ها کیف پول‌های ارز دیجیتال مختلفی نیز وجود دارند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه مقاله با مفهوم صرافی و کیف پول ارز دیجیتال به‌صورت دقیق‌تر آشنا خواهیم شد.

تریدر کیست

تریدر شخصی است که به منظور خریدوفروش یک دارایی و کسب سود وارد بازار مالی یا بازار کریپتو می‌شود که ممکن است در راستای اهداف خودش یا سازمان دیگری در ازای دریافت حقوق یا درصدی از سود کار کند. تریدرها پررنگ‌ترین اجزای بازار هستند

مهم‌ترین تفاوت تریدر و سرمایه‌گذار در مدت زمانی است که فرد، دارایی را نگه می‌دارد. سرمایه‌گذاران دارایی خود را برای بلندمدت، گاهی چندین سال نگه می‌دارند  درحالی‌که تریدرها آن را در کوتاه‌مدت می‌فروشند و دارایی دیگری می‌خرند.

بااین‌حال تریدرها مجبور به پرداخت کارمزد زیادی به صرافی‌ها هستند چون تعداد خریدوفروش آن‌ها زیاد است. البته با گسترش بازار کریپتو و بالا گرفتن رقابت‌ها، صرافی‌ها هم سعی می‌کنند کارمزدهای خود را در حداقل مقدار ممکن نگه دارند، بااین‌حال این نکته قابل اغماض نیست.  

کیف پول ارز دیجیتال چیست

والت یا کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاریست که همان کارهای یک کیف پول فیزیکی را انجام می‌دهد اما به‌جای اینکه پول نقد و کارت‌های اعتباری را نگه دارد، رمزهای ورود و انتخاب تراکنش‌ها را نگه می‌دارد و واسطی برای دسترسی افراد به سرمایه کریپتوی آنهاست.

کیف پول‌ها باعث دسترسی راحت‌تر به بلاک‌چین می‌شوند. اولین نسخه آن‌ها برای ارسال کریپتو نیاز به وارد کردن یک کد امنیتی طولانی داشتند اما امروزه کار کردن با آن‌ها راحت‌تر است. اولین کیف پول کریپتو را ساتوشی ناکاموتو خالق بیت‌کوین ارائه کرد و دومی به هال فینی تعلق دارد که او هم در تیم ساتوشی بود و اولین کسی بود که کیف پول نرم‌افزاری بیت‌کوین را معرفی کرد. ساتوشی 10 بیت‌کوین برای او فرستاد و به‌این‌ترتیب تبادل مالی بین کیف پول‌های کریپتو شروع شد.

 

درک عملکرد کیف پول‌های کریپتو

والت‌های ارز دیجیتال نرم‌افزارهایی هستند که روی کامپیوتر یا موبایل نصب می‌شوند. آن‌ها برای اتصال به بلاک‌چین از اینترنت استفاده می‌کنند.

ارزهای دیجیتال جایی ذخیره نمی‌شوند بلکه آن‌ها بیت‌هایی از دیتا هستند که درون دیتابیس قرار دارند و درواقع در سراسر آن پراکنده شده‌اند. والت‌ها بیت‌های مربوط به آدرس عمومی شما را پیدا کرده و مجموع آن‌ها را نمایش می‌دهند.

ارسال و دریافت رمزارز با والت‌های کریپتو به‌شدت راحت است و روش‌های مختلفی دارد. معمولاً آدرس کیف پول گیرنده وارد شده، مقدار ارسالی تعیین می‌گردد، سپس تراکنش با استفاده از کلید خصوصی تایید و با پرداخت کارمزد، انتقال انجام می‌شود. دریافت نیز تنها به تایید گیرنده نیاز دارد.

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پولهای ارز دیجیتال یا حضانتی‌اند یا غیرحضانتی. والت‌های حضانتی آنهایی هستند که یک شخص ثالث آن‌ها را کنترل و امنیت آن‌ها را تامین می‌کند مثل کیف پول‌های منتسب به برخی صرافی‌ها. والت‌های غیرحضانتی آنهایی هستند که مسئولیت همه امنیت دارایی با کاربر است و اکثر والت‌ها از این نوع هستند.

از دیدگاه دیگر، کیف پول‌ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های گرم دائما به اینترنت متصل هستند. والت‌های تحت وب، موبایل و دسکتاپ در این دسته می‌گنجند. این کیف پول‌ها امنیت نسبتا پایینی دارند اما دسترسی به آن‌ها ساده است و برای تراکنش‌های سریع و تریدهای روزانه مناسب‌اند. این کیف پول‌ها معمولا ارزان و در بسیاری از مواقع رایگان هستند.

در مقابل، کیف پول‌های سخت‌افزاری معمولاً شبیه USB هایی هستند که اتصال دائمی به اینترنت ندارند. آن‌ها برای نگهداری حجم بالایی از کریپتو مناسب‌اند و امنیت بسیار قابل‌توجهی دارند. حتی اگر دزدیده شوند هم برای کار با آن‌ها نیاز به امضا و رمز عبور وجود دارد. این کیف پول‌ها معمولاً قیمت بالایی در حدود 200 دلار دارند. معمولاً از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت استفاده می‌شود.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست

چگونه تریدر شویم؟ صرافی کیوسک

صرافی ارز دیجیتال پلتفرم یا وبسایتی است که افراد از طریق آن می‌توانند خریدوفروش کنند. در این صرافی‌ها امکان مبادله کریپتو با کریپتو (مثلا تبدیل بیت‌کوین به لایت‌کوین) یا مبادله فیات با کریپتو (مثلا خرید بیت‌کوین با دلار) وجود دارد. صرافی‌ها آخرین قیمت رمزارزهای مختلف را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهند مثل قیمت کاردانو و خرید و فروش‌ها بر اساس این قیمت لحظه‌ای انجام می‌شود. همچنین می‌توان از طریق آن‌ها یک رمزارز را فروخت، به فیات تبدیل کرد و به حساب بانکی برگرداند.

هیچ صرافی ارز دیجیتالی نیست که بهترین باشد و همه امکانات ممکن را ارائه دهد. بلکه هر کاربر باید بسته به نیازهای او، بهترین صرافی را برای خودش انتخاب کند. برخی صرافی‌ها امکانات آموزشی خوبی دارند، برخی امکانات تحلیل تکنیکال، برخی از رمزارزهایی که چندان معروف نیستند پشتیبانی می‌کنند، برخی مثل کیوسک سرعت عمل و امنیت بالایی دارند. به‌هرحال هر کدام ویژگی‌هایی دارند که شما باید بر حسب نیازتان مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

 

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های کریپتو براساس نحوه عملکردشان به سه دسته متمرکز، غیرمتمرکز و ترکیبی تقسیم می‌شوند

 

صرافی‌های متمرکز یا CEX

این صرافی‌ها توسط شخص ثالث اداره می‌شوند. وجود شخص ثالث باعث ایجاد اطمینان نسبت به صحت فرآیند ثبت‌نام و معاملات کاربران می‌شود. در پلتفرم‌های این چنینی مثل صرافی کیوسک، ارتباط با بانک و انتقال پول راحت است. اما با کارمزد همراه است. کاربران این صرافی‌ها می‌توانند با ارز دیجیتال و پول فیات، کریپتو بخرند.

 

صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX

بلاک‌چین و ارز دیجیتال با این باور ایجاد شد که نقل‌وانتقال ارز نباید تحت کنترل هیچ سازمان یا دولتی باشد. صرافی‌های غیرمتمرکز نیز تحت کنترل هیچ نهادی نیستند. آن‌ها متن‌باز و به‌صورت همتابه‌همتا (P2P) کار می‌کنند به این معنی که افراد می‌توانند کریپتو را مستقیما برای هم ارسال کنند. همچنین کار با آن‌ها نیازمند مهارت‌های فنی و شناخت ارزهای دیجیتال است.

 

صرافی‌های ترکیبی

این صرافی‌ها نسل بعدی بازارهای معاملاتی هستند و هدف آن‌ها  ادغام مزایای دو دسته فوق است. صرافی‌های ترکیبی یا هیبریدی به دنبال ایجاد قابلیت‌ها و نقدینگی بالای صرافی‌های متمرکز و امنیت و حریم خصوصی صرافی‌های غیرمترمرکز هستند. این صرافی‌ها نوپا هستند و در آینده توسعه بیشتری خواهند یافت.

 

کدام ویژگی صرافی مهم است

یک صرافی خوب برای ترید کردن ارزهای دیجیتال باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

 

قابلیت دسترسی

قبل از شروع ترید، مهم است که درباره صرافی‌هایی که در کشور ما خدمات می‌دهند تحقیق کنیم. برخی از کشورها نظیر چین این محدودیت‌هایی برای استفاده شهروندان خود از صرافی‌های غیرچینی اعمال کرده‌اند. ما در ایران به‌خاطر تحریم‌های اقتصادی با مشکل دسترسی به صرافی‌های خارجی مواجهیم. اگر تایید شود که کاربری از ایران متصل شده است حساب کاربری او بسته و دارایی‌اش بلوکه می‌شود. بنابراین بهترین و امن‌ترین کار استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی مثل صرافی کیوسک است.

 

امنیت

ارزهای دیجیتال هیچ بیمه‌ای ندارند بنابراین اگر از دست بروند یا حساب فرد هک شود هیچ راهی برای بازگشت سرمایه نیست. بااین‌حال برخی صرافی‌ها اعلام کرده‌اند که تا سقف مبلغ خاصی را بیمه می‌کنند. به این معنی که اگر حساب‌ها هک شوند و تا سقف خاصی از سرمایه‌ها دزدیده شود، آن را به صاحبانشان برمی‌گردانند. اما همه صرافی‌ها چنین قوانینی ندارند بنابراین مهم است که در هنگام انتخاب صرافی به میزان امنیت آن دقت کنیم. در کنار وجود بیمه، بررسی کنید که صرافی چه مقدار از دارایی‌های خود را آفلاین نگه می‌دارد. به‌این‌ترتیب دسترسی هکرها به آن‌ها سخت می‌شود.

علاوه بر این وجود فاکتورهای امنیتی مثل احراز هویت دومرحله‌ای اهمیت زیادی دارد. در حالت کلی صرافی‌های بزرگ، معروف و محبوب امنیت بیشتری دارند.

 

میزان کارمزد

کارمزد موضوع مهمی است اما باید در نظر داشت که معمولاً صرافی‌هایی که کارمزد بیشتری دارند خدمات سریع‌تر و بهتری  ارائه می‌کنند. ممکن است میزان کارمزد، مبلغ ثابتی باشد یا گاهی به‌صورت درصدی از معامله تعیین گردد. برخی نیز میزان کارمزد خود را با توجه به نوسان قیمت‌ها یا با توجه به اینکه فرد خریدار است یا فروشنده و نیز رمزارزهایی که در حال معامله است تغییر می‌دهند.

 

میزان نقدپذیری

میزان نقدپذیری به این معناست که هرگاه بخواهید بتوانید رمزارز خود را بفروشید و به پول تبدیل کنید. معمولاً صرافی‌های محبوب نقدپذیری بهتری دارند. وقتی تعداد تریدرهایی که همزمان در حال استفاده از یک صرافی هستند بیشتر شود امکان به فروش رفتن یک کریپتو نیز بالاتر می‌رود.

مسئله نقدپذیری در زمان ترید کردن نیز اهمیت دارد چراکه قیمت‌ها به سرعت تغییر می‌کنند و لازم است فرد قبل از تغییر قیمت بتواند رمزارز خود را بفروشد.

 

کوین‌های لیست شده

اگر به کوین خاصی مثل اتریوم یا بیت‌کوین علاقه دارید میدانید که تقریبا همه صرافی‌ها این کوین‌ها را لیست می‌کنند اما در مورد کوین‌هایی که زیاد شناخته‌شده نیستند یا میم‌کوین‌ها باید بررسی کنید که کدام صرافی آن‌ها را ارائه می‌دهد. تریدرهایی که دوست دارند سبد معاملاتی آنها با رمزارزهای مختلف پر شود، اگر صرافی مناسبی پیدا نکنند که از همه رمزارزهای مدنظر آنها پشتیبانی کند مجبورند از چند صرافی استفاده نمایند.

 

ذخیره‌سازی کریپتو

صرافی‌هایی که به افراد  امکان نگهداری کریپتو در حساب‌های آنلاین را می‌دهند، بخصوص برای تازه‌کارها انتخاب خوب هستند. اما با افزایش میزان دارایی می‌توانید آن را در کیف پولتان نگه دارید. اما در مورد صرافی‌هایی که امکان انتقال دارایی به کیف پول ارز دیجیتال را نمی‌دهند مراقب باشید.

 

ابزارهای ترید کردن

چگونه تریدر شویم؟ صرافی کیوسک

برای شروع به کار ترید کردن در بازار کریپتو نیاز به دانش و اطلاعات زیادی است اما تسلط بر دو حوزه تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال جز موارد اجتناب‌ناپذیر است.

 

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال به معنی استفاده از اندیکاتورهای ریاضیاتی برای ارزیابی روندهای آماری قیمت در بازار کریپتو است. این کار با بررسی تغییرات قیمت و حجم کریپتوها انجام می‌شود تا تشخیص دهد بازار چطور کار می‌کند و براساس آن تغییرات آینده بازار را پیش‌بینی نماید.

تحلیل تکنیکال بازار کریپتو را ارزیابی کرده و فرصت‌های تریدینگ را از طریق مشاهده روند قیمت و الگوها در چارت‌ها شناسایی می‌کند. تحلیل گران تکنیکال بر این باورند که فعالیت‌های معاملاتی گذشته بازار کریپتو و تغییرات قیمت، شاخص‌های ارزشمندی برای تعیین قیمت در آینده هستند.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال یک روش تحلیلی است که در بازارهای مالی برای ارزیابی ارزش ذاتی دارایی‌ها به کار می‌رود. این تحلیل عوامل داخلی و خارجی مختلفی را در نظر می‌گیرد که می‌تواند بر قیمت دارایی اثر بگذارد و تعیین کند که آیا قیمت فعلی دارایی، بیشتر از ارزش ذاتی آن است یا کمتر.

برخلاف تحلیل تکنیکال که برای پیش‌بینی آینده به گذشته نگاه می‌کند تحلیل فاندامنتال روشی جامع‌تر است که اطلاعاتی مثل جامعه کاربران کریپتو، اصول مالی، کاربردهای رمزارزها در دنیای واقعی و کاربردهای آتی آن‌ها راهم در نظر می‌گیرد.

 

جمع‌بندی

ترید کردن یکی از روش‌های کسب سود در بازارهای مختلف و بازار ارزهای دیجیتال است. برای اینکه تریدر موفقی باشیم علاوه بر داشتن دانش کافی، تسلط بر تحلیل فاندامنتال و تکنیکال باید درک مناسبی از بازار رمزارزها داشته باشیم. همچنین لازم است ابزارهای مناسبی را به کار بگیریم مثل کیف پول ارز دیجیتال و صرافی مناسبی انتخاب کنیم. کیوسک یکی از بهترین صرافی‌ها برای ترید ارزهای دیجیتال است که در کمترین زمان ممکن شما را به سود می‌رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان