سازمان جهانی بهداشت: جهان به پایان مرحله اضطراری همه‌گیری کرونا نزدیک است

آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که تعداد مرگ و میرهای کرونایی هفتگی گزارش شده به این سازمان طی پنج هفته گذشته اندکی کاهش یافته است با این حال در هفته گذشته بیش از ۸۵۰۰ نفر جان خود را بر اثر عوارض ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که جهان به پایان مرحله اضطراری همه‌گیری کووید-19 «بسیار نزدیک‌تر» است. با این حال این سازمان همچنین هشدار داد که سویه امیکرون هنوز هم به طور گسترده در سراسر جهان در گردش است و همچنان باعث مرگ و میر قابل توجهی می‌شود.

به گزارش ایسنا، "تدورس آدهانوم قبریسوس"، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: ما بسیار به پایان مرحله اضطراری همه گیری کووید19 نزدیک‌تر هستیم اما هنوز به طور کامل به آن نرسیده‌ایم.

دلیل این امر آن است که سویه امیکرون به طور قابل توجهی از سویه دلتا قابل انتقال تر است و به دلیل شدت انتقال، همچنان باعث مرگ و میر قابل توجهی نیز در جهان می شود.

در همین حال قبریسوس افزود: شکاف‌ها در نظارت، تست، توالی‌یابی و واکسیناسیون در حال ایجاد شرایط عالی برای ظهور سویه جدیدی است که می‌تواند باعث مرگ و میر قابل توجهی شود.

آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که تعداد مرگ و میرهای کرونایی هفتگی گزارش شده به این سازمان طی پنج هفته گذشته اندکی کاهش یافته است با این حال در هفته گذشته بیش از 8500 نفر جان خود را بر اثر عوارض ابتلا به کووید-19 از دست دادند.

قبریسوس در این باره گفت: این تعداد مرگ و میر کرونایی تقریبا سه سال پس از همه‌گیری این بیماری قابل قبول نیست، زیرا ما ابزارهای زیادی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت و نجات جان انسان‌ها داریم.

با این حال، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد سویه امیکرون که بیش از 500 زیرشاخه از آن در جهان در گردش هستند، نسبت به سویه های قبلی کووید-19 بیماری زایی کمتری دارد.

همچنین سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که حداقل 90 درصد از جمعیت جهان در حال حاضر به دلیل ابتلای قبلی یا واکسیناسیون تا حدودی نسبت به سارس-کوو-2 مصونیت دارند.

به گفته یکی دیگر از مقامات سازمان جهانی بهداشت، تنها در هفته گذشته حداقل 2.5 میلیون مورد ابتلا به کووید19 در جهان گزارش شده است. برخی تخمین‌ها نیز نشان می‌دهد که تعداد موارد جدید ابتلا به این بیماری می‌تواند در برخی از کشورها تا پنج برابر بیشتر باشد به این معنی که ویروس هنوز به طور گسترده در سراسر جهان در گردش است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کردند که ما هنوز به هدف واکسیناسیون 100 درصدی افراد بالای 60 سال، افراد با بیماری های زمینه ای، نقص ایمنی و کارکنان بهداشتی نرسیده ایم و این چیزی است که ما می خواهیم دولت ها روی آن تمرکز کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان