رئیس حزب محافظه کار انگلیس: کارمندان با اعتصاب‌ها به پوتین کمک می‌کنند

ایسنا نوشت: رئیس حزب محافظه کار انگلیس متهم شده که به کارمندان سرویس خدمات بهداشت ملی این کشور توهین کرده است.

رئیس حزب محافظه کار انگلیس: کارمندان با اعتصاب‌ها به پوتین کمک می‌کنند

به نوشته روزنامه گاردین، "ناظم الزهاوی" گفته کارمندان این بخش زمان اشتباهی را برای اعتصاب علیه دستمزدهای پایین انتخاب کرده‌اند، چون به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه کمک می‌کنند تا غرب را دچار دودستگی کند.

الزهاوی به شبکه‌های خبری گفته که پرستاران باید دست از اعتصاب کشیده و درخواست برای حقوق بیشتر را کنار بگذارند، چون این به بهانه‌ای برای پوتین تبدیل می‌شود که گفته است می‌خواهد به آتش تورم در غرب دامن بزند.

وی همچنین از اتحادیه‌های نماینده پرستاران و سایر کارمندان بخش درمان خواسته تا وارد مذاکرات شوند، اگرچه کالج سلطنتی پرستاری به این نکته اشاره کرد که این وزرای دولت هستند که از گفت‌وگوی باز درباره توافق دستمزد سرویس خدمات بهداشت ملی طفره می‌روند.

منابع نزدیک به این اتحادیه‌ها گفته‌اند که مایل هستند به پیشنهاد رئیس حزب محافظه کار نگاهی بیندارند، اما دولت از گفت‌وگو درباره این مساله کلا طفره می‌رود.

کالج سلطنتی پرستاری انگلیس قصد دارد اگر دولت از بازبینی افزایش سه درصدی حقوق آنها امتناع کند، اعتصاب دو روزه‌ای را در تاریخ‌های 15 و 20 دسامبر 2022 برگزار کند.

الزهاوی گفته که ارتش در حالت استندبای قرار می‌گیرد تا آمبولانس‌ها را براند و او به اتحادیه‌ها تاکید کرده تا این اعتصاب را اجرایی نکنند.

وی همچنین گفت: زمان آن رسیده که در کنار هم باشیم و پیامی واضح برای پوتین بفرستیم که ما به دو دسته تقسیم نمی‌شویم. پیام ما به اتحادیه‌ها این است که الان زمان اعتصاب نیست بلکه زمان تصمیم گیری برای مذاکره است.

این مقام انگلیسی همچنین مدعی شد که پوتین از انرژی به عنوان سلاح علیه اوکراین استفاده می‌کند و تورم بالاتری که این امر ایجاد می‌کند با افزایش دستمزد بخش عمومی بدتر می‌شود.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان