رکورد شکنی آمار تماشاگران تلویزیونی جام جهانی ثطر

سایت فیفا نوشت: جام جهانی قطر ۲۰۲۲ همچنان به لحاظ جذب بیننده تلویزیونی در سراسر جهان با رکوردشکنی‌ همراه است.

فارس نوشت: با وجود انتقاداتی که از اول برای برگزاری جام جهانی فوتبال در خاورمیانه وجود داشت، اما همانطور که رئیس فیفا در آغاز بازی‌ها و نشست خبری پیش‌بینی کرده بود، این دور از جام جهانی با استقبالی چشمگیر همراه شد.

براساس آمار و ارقام ارائه شده توسط سایت فیفا، بازی گروهی ژاپن و کاستاریکا در روز یکشنبه 27 نوامبر میانگین مخاطبان 36.37 میلیون نفر بیننده را در کشور ژاپن به خود جلب کرد. این تعداد بیننده 74 درصد بیشتر از میانگین بینندگان مرحله گروهی جام جهانی سال 2018 است.

پنجشنبه 24 نوامبر در کره جنوبی 11.14 میلیون نفر بازی نخست تیم خود در جام جهانی را مقابل تیم اوروگوئه تماشا کردند. این پخش تلویزیونی با افزایش 97 درصدی تعداد بیننده در مقایسه با میانگین مسابقات مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل و 18 درصد بیشتر از جام جهانی 2018 روسیه بوده است.

تعداد قابل توجهی از علاقمندان فوتبال در اروپا نیز خود را برای تماشای دور دوم مسابقات مرحله گروهی آماده کردند. بر این اساس، یکشنبه 28 نوامبر، 65 درصد از مردمی که در اسپانیا تلویزیون تماشا می‌کنند، بازی تیم ملی خود را در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این رویداد در مصاف با آلمان دنبال کردند.

همچنین بیش از سه چهارم(76.6درصد) از تمام افرادی که در هلند تلویزیون تماشا می‌کنند، شاهد ضربه شگفت‌انگیز کودی گاکپو در مقابل اکوادور بودند. این عدد بالاترین میزان بیننده تلویزیون در این کشور در سال 2022 و همچنین بیشتر از هر مسابقه‌ای در جام جهانی فوتبال در سال 2018 بوده است.

در فرانسه رویارویی تیم ملی این کشور مقابل دانمارک از شبکه تلویزیونی «تی اف وان» پخش شد و تعداد بیننده این فوتبال میانگین 11.6 میلیون نفر را به ثبت رساند. در دقایق پایانی مسابقه به اوج خود رسید و 14.56 میلیون بیننده، تماشاگر گل دیرهنگام و پیروزی‌بخش کیلیان امباپه بودند. آمار ثبت شده در صدر تعداد بیننده‌های تلویزیونی مسابقات فوتبال در فرانسه قرار گرفت. پیشتر در بازی فرانسه مقابل استرالیا، رقم 14 میلیون بیننده ثبت شده بود.

بر اساس آمار منتشر شده فیفا، بازی پرتغال با اوروگوئه که روز دوشنبه 28 نوامبر برگزار شد، هم بالاترین میزان تماشاگر تلویزیونی برای فوتبال پرتغال در یک بازی جام جهانی را به ثبت رساند. در مجموع 5.35 میلیون بیننده در این کشور تماشاگر صعود تیم کشورشان به مرحله حذفی بودند.

علاوه بر این، پخش انگلیسی زبان رویارویی آمریکا با انگلیس در روز جمعه 25 نوامبر پربیننده‌ترین مسابقه فوتبال مردان با 19.65 میلیون بیننده در تلویزیون آمریکا لقب گرفت.

در همین حال در مکزیک پخش تلویزیونی دیدار آرژانتین و مکزیک، 20.96 میلیون نفر بیننده داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان