مقام نظامی- اطلاعاتی اسراییل: حکومت ایران ابزارهای توانمندی برای مقابله با اعتراضات دارد

سرتیپ "آمیت سار": ایران همچنین با دانش هسته ای، سانتریفیوژها و نیروگاه های بیشتر در پیشرفته ترین مرحله برنامه هسته ای خود نسبت به قبل است.

رییس واحد تحقیقات بخش اطلاعات نظامی ارتش اسراییل در اظهاراتی گفته حکومت ایران احتمالا از اعتراضاتی که در سه ماه گذشته این کشور را متلاطم کرده، جان سالم به در خواهد برد و برای سال های آینده همچنان در قدرت باقی خواهد ماند.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه "جروزالم پست" اسراییل، سرتیپ "آمیت سار" رییس واحد تحقیقات بخش اطلاعات نظامی ارتش اسراییل، روز دوشنبه (دیروز) در کنفرانس موسسه "گازیت" در تل آویو گفت: " حکومت ایران از این اعتراضات جان سالم به در خواهد برد، چون ابزارهای بسیار قوی برای مقابله با چنین اعتراضاتی ساخته است."

سرتیپ سار با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی در گذشته نیز تحت تاثیر اعتراضات سراسری قرار گرفته است، افزود: وجه تمایز اعتراضات کنونی طولانی بودن و خشونت بار بودن آن، در کنار سن کم معترضان و تمایل آنها به اعمال خشونت علیه شخصیت‌های حکومت است که آن را از موارد گذشته متمایز می کند. 

او مدعی شد که دلیل پشت این اعتراضات – که مانند موارد گذشته انتخاباتی یا اقتصادی نیست- نگرانی بزرگی برای صاحبان قدرت در ایران است.

عکس: تایمز اسراییل

مقام نظامی- اطلاعاتی اسراییل: حکومت ایران ابزارهای توانمندی برای مقابله با اعتراضات دارد

او گفت: "به گمان من حتی اگر این اعتراضات کمرنگ شود، دلایل آن باقی خواهد ماند و بنابراین حکومت ایران برای سال‌های آینده مشکل خواهد داشت."

این مقام نظامی اسراییلی در ادامه گفت ایران علاوه بر مقابله با اعتراضات جاری، وارد سال پیش رو با بحران های جهانی از جمله جنگ اوکراین می شود.

او مدعی شد: "برای اولین بار، ما شاهد ارایه تسلیحات پیشرفته ایران به روسیه برای جنگ در اوکراین هستیم. نزدیک شدن ایران و روسیه ناشی از نیاز روسیه است - این یک تغییر چشمگیر است. آنها می دانستند که محکومیت بین المللی وجود خواهد داشت اما این یک تصمیم راهبردی روشن بود.

اما به گفته وی، "ایرانی ها برای کمک های خود در جنگ اوکراین از روس ها بهایی خواهند گرفت، این چیزی است که ما باید درباره آن نگران باشیم."

سرتیپ سار در ادامه افزود: با باقی ماندن اسراییل به عنوان دشمن اصلی، تهران به ارتقای قابلیت های خود برای جنگ علیه اسراییل ادامه می دهد و با تقویت گروه های نیابتی خود در سراسر منطقه در حال تقویت قدرت خود برای جنگ متقارن علیه اسراییل است...ایران همچنین با دانش هسته ای، سانتریفیوژها و نیروگاه های بیشتر در پیشرفته ترین مرحله برنامه هسته ای خود نسبت به قبل است.

وی گفت: "ایران کنترل کاملی بر فرآیند غنی‌سازی دارد و تنها به تصمیم سیاسی برای رفتن به سمت بمب نیاز دارد، هیچ مانع فنی وجود ندارد. برنامه ای کاملا متفاوت با آنچه در گذشته دیده بودیم."

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان