عکس؛ فناوری عجیب توپ‌های شارژی جام‌جهانی قطر!

این روزها در رسانه‌های اجتماعی عکس هایی از توپ‌های فوتبال قابل شارژ که بازی‌های جام‌جهانی قطر مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حال دست به دست شدن است.

عکس؛ فناوری عجیب توپ‌های شارژی جام‌جهانی قطر!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تصویری از توپ های شارژی پیشرفته در حال شارژ شدن در جام جهانی فوتبال در قطر در فضای مجازی منتشر شده است. این توپ‌ها توسط آدیداس ساخته شده‌است که دارای فناوری است که داده‌های دقیق توپ را ارائه می‌دهد که با داوران و تحلیلگران ویدیویی به اشتراک گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عکس؛ فوران بزرگترین آتش‌فشان جهان پس از 38 سال

عکس؛ زیبایی‌هایی که ما در آسمان شب نمی‌بینیم!

قبل از جام جهانی 2022 قطر فیفا، آدیداس - شریک رسمی فیفا برای این مسابقات، توپ مسابقه را برای مسابقات تهیه کرد. توپ رسمی مسابقه را «الریحله» نامگذاری کرده اند که در زبان عربی به معنای سفر است.

رابطه فیفا و آدیداس به بیش از 50 سال قبل برمی گردد. از سال 1970، آدیداس توپ رسمی بازی را برای تمام مسابقات جام جهانی فوتبال عرضه می کند.

وقتی به بازی های فوتبال با توپ فکر می کنید، هرگز به فناوری پیشرفته فکر نمی کنید. اما اگر جام جهانی را از نزدیک دنبال کرده باشید، ممکن است متوجه شارژ شدن توپ ها در کنار زمین شده باشید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما دلیل خوبی وجود دارد که فیفا تصمیم گرفت توپ های فوتبال جام جهانی 2022 را با تکنولوژی بالا بسازد.

توپ فوتبال جام جهانی آدیداس فیفا دارای حسگری است که داده‌هایی مانند سرعت و جهت را اندازه‌گیری می‌کند و امکان ردیابی توپ و تماس‌های آفساید توسط VAR را فراهم می‌کند.

عکس؛ فناوری عجیب توپ‌های شارژی جام‌جهانی قطر!

سنسور توپ‌ها توسط یک باتری کوچک تغذیه می شود که می تواند شش ساعت استفاده فعال و تا 18 روز در صورت عدم استفاده دوام بیاورد.

این سنسور با تکنولوژی بالا زمانی مورد توجه قرار گرفت که مشخص شد برونو فرناندز گل زده است و نه کریستیانو رونالدو در دیدار پرتغال و اروگوئه. قبل از این مسابقه جام جهانی فیفا، هیچ کس از این توپ پیشرفته فوتبال خبر نداشت.

اخیراً عکسی که توسط یکی از کاربران ردیت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که توپ‌های فلور رنگی مانند تلفن همراه از روی برد برق قبل از مسابقه شارژ می‌شوند.

سنسور توپ فوتبال تنها 14 گرم وزن دارد و در طول بازی با دوربین هایی که در اطراف زمین قرار دارند به داوران در تعیین آفساید و سایر تصمیمات کمک می کند توپ را ردیابی کند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان