زاکانی: آینده نورانی است/ دشمن فهمیده عده‌ای می‌خواهند کار کنند/ دانشجویان باید بدانید مشکل کشور چیست و یقه من مسئول را بگیرید

شهردار تهران : اگر کسی بگوید ساماندهی و سازماندهی جریانات اخیر از طرف دشمن نیست روز را منکر شده است

شهردار تهران با بیان دانشجویان باید بدانید که مشکل کشور چیست و یقه من مسئول را بگیرید و بدانید خائن و خادم کیست؟ گفت: پیشنهاد من قیام برای تحقق قانون اساسی است چرا که قانون اساسی محقق نشده است، اصل 8 قانون اساسی امر معروف و نهی از منکر است و مهمترین بخش آن امر به معروف مردم به مسئولین است. 

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز -چهارشنبه 16 آذر 1401- به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه شهید بهشتی رفت و در جمع دانشجویان این دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

علیرضا زاکانی در این مراسم با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: از 33 سال پیش که در دانشگاه به عنوان یک دانشجو فعال بودم توجهم این بود که تراز جریان دانشجویی در چه جایگاهی قراردارد؟ امروز این تراز  با گذشته خود فاصله معناداری پیدا کرده است؛ وقتی به 13 آبان 58 و 16 آذر 32 توجه می‌کنید می‌بینید که در افق جریانات ملی حرکت می‌کنند و تراز آنها جهانی است امروز ساده است که ناظر به 16 آذر 32 صحبت می‌کنیم آن هم 4 ماه بعد از کودتا یا سال 58 وقتی دانشجویان قهرمان وارد لانه جاسوسی شدند عملا انقلاب دوم را خلق کردند که مواجه شدن با پلشتی‌ها و توطئه‌های استکبار آن هم در لانه جاسوسی که در قلب ایران قرار داشت.

وی با بیان اینکه در آن زمان اگر حضور دانشجویان یک تحولات جدی را در داخل رقم زد و دانشجویان انقلاب را از یک انحراف بزرگ نجات دادند و یک بی آبرویی را در جهان برای جریان استکبار ایجاد کردند، امروز اما آن عظمت در جنبش دانشجویی دیگر ظهور و بروز ندارد، افزود: بنابراین امروز یک رسالت بزرگی را بر عهده داریم و آن بازگشت به خویشتن است و باید حلول و قیام مجددی داشته باشیم.

زاکانی با پرداختن به این موضوع که بنا شد روز گذشته در دانشگاه شریف صحبت کنم؛ اما از روز قبل برخی گفتند که زنجیره انسانی ایجاد می کنند و تهدید کردند و نشان می‌دهد این یک گروه فشار سنگینی است که ظهور و بروز کرده و یک دیکتاتوری نوین از سمت اقلیت برای ربودن داشته‌های اکثریت کشور است، ادامه داد: در زمانی زندگی می‌کنیم که آمریکایی‌ها شرم نمی‌کنند که بگویند توطئه می کنیم و عملا از تجزیه حرف می‌زنند، در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دستهای خون آشام داعش و پشتیبانان آن در عربستان کاملا مشهود است. بنابراین نمی‌توانیم سر زیر برف کنیم و بگوییم نمی‌بینیم.

شهردار تهران اضافه کرد: اینکه رئیس جمهور به کردستان می‌رود و یک فرد کرد یک شکلات به رئیس جمهور هدیه می‌کند؛ اما چنان فشاری به آن فرد می آورند که فردا توبه می‌کند نشان از دیکتاتوری اقلیت دارد؛ اینکه فردی در محیط عمومی با خودش چاقو بیاورد و تهدید کند یعنی گروه فشار و نشان دهنده دیکتاتوری اقلیت است که می خواهد نشان دهد بزرگ است اما او بزرگ نیست.

تحول همه جانبه نیاز کشور است

وی با تاکید بر اینکه باید تراز جنبش دانشجویی را بالا ببرید، گفت: اما این تراز چیست؟ ما معتقدیم انقلاب اسلامی 5 آرمان؛ آزادی، استقلال، معنویت، پیشرفت و عدالت را برای ما ترجمه کرد و ما امروز در میانه راهیم. برای صیانت از انقلاب، انقلاب دوم در 13 آبان 58 به وقوع پیوست و اما امروز  نیاز ما تحول همه جانبه در تحقق انقلاب است؛ تحول همه جانبه در کشور نیاز کشور است. هر کسی بگوید وضع موجود خوب است یا خائن است یا از عقل بویی نبرده است. هر کس بگوید خوب نیست و باید زد زیر میز و همه چیز را به هم زد نیز یا دشمن فهیم یا فردی خائن و بی عقل است. اگر کسی بگوید وضع موجود خوب نیست و باید همه چیز را بدهیم برود و رها کنیم و با دشمن معامله کنیم نیز یا خائن است یا بی عقل. 

دانشجو باید در کنار صدای بلند، گوش شنوا داشته باشد

زاکانی در پاسخ به چند دانشجویی که اجازه صحبت کردن را به وی نمی دادند، بیان کرد: اینها گروه های فشار هستند، گروه هایی که چیزی دستشان نیست و این همه فشار می آورند وای به حال روزی که چیزی دستشان باشد، در حالی که دانشجو باید در کنار صدای بلند، گوش شنوا داشته باشد. 

شهردار تهران با بیان اینکه پیشنهاد من در قالب انقلاب سوم و در قالب نوسازی کشور است، عنوان کرد: سه ویژگی اساسی باعث شده که چنین شرایطی را در کشور ببینیم؛ یک ویژگی آن دشمن و عداوت است، اگر کسی بگوید ساماندهی و سازماندهی جریانات اخیر از طرف دشمن نیست روز را منکر شده است، اگر دستان دشمن را در پشت توطئه‌ها نبینند عین بی دقتی است چرا که دشمن در طول تاریخ نشان داده به کسی رحم نمی کند و به کسی که به او وفا کند از پشت خنجر می زند. همچنان که مصدق به انگلیس بدبین بود ولی به آمریکا خوش بین اما آمریکا به او ضربه زد. 

تحول در کشور به دست شما باید رقم بخورد نه خارجی‌ها

وی با اشاره به اینکه سال 2004 خانم "رایس" من و شما را نصیحت کرد و گفت دقت کنید که قذافی چقدر هوشمند است، قذافی موافقت کرده بود از موضوع هسته‌ای عدول کند و موشک ها را به زیر 300 کیلومتر بیاورد، چند سال بعد ورق برگشت و لیبی به خرابه ای تبدیل شد، یادآور شد: بنابراین به خارج نمی توان امید داشت و باید این تحول به دست شما که حتی معترضید اتفاق بیفتد؛ امروز در یک نقطه حساس تاریخی قرار گرفتیم چرا که سند 2022 آمریکا چین را رقیب و روسیه را تهدید خود برشمرد و 10 سال آینده را پرمخاطره دانست و ایران را بدیل خود عنوان کرد و 5 راهبرد را برای مواجهه با آن تعیین کرد؛ لذا تکیه ما به ایمان و اعتقاد شما و مردم است. آن چیزی که برای ما موضوعیت دارد این است که دشمن از چه چیزی سوء استفاده می کند. دشمن اسراییل و بن سلمان است که حامی داعش است و انسان را با قیچی تکه تکه می کند. 

زاکانی با بیان اینکه ویژگی دوم سختی‌ها و کاستی‌ها است و کسی نمی‌تواند آن را نفی کند و باید به این مسأله دقت کنیم، خاطرنشان کرد: سال‌های  78 و 88 در متن اعتراضات بودم و دیداری با اقایان کروبی و میرحسین موسوی و محسن رضایی و مرحوم هاشمی داشتم؛ ایامی بود که به‌ واسطه یک دروغ 8 ماه سرمایه های این مملکت را سوزاندند؛  سال‌های 96 و 98 مساله زخم اقتصادی بود که می شد آن را شنید و دید اما دولت وقت علاقه به دیدن نداشت و دوست داشت آن را به دست آمریکایی ها حل کند؛ در حالی که لازم نیست مسئول کشور را خودش را به حماقت بزند و نبیند؛ اما امروز کسانی آمدند که می خواهند ببینند و بفهمند تا مشکلات کشور از جمله مسکن را حل کنند.

وی در پاسخ به دانشجویی که پرسید این شرایط در بحث مسکن تقصیر کیست، توضیح داد: مسکن تقصیر آن وزیر بی کفایتی است که اعلام کرده بود با افتخار  می‌گویم که یک مسکن نساختیم. اما ما هم کار می‌کنیم و با افتخار نوکری مردم را می کنیم.  

دشمن نمی‌خواهد مشکلات کشور حل شود تا انقلاب شکست ناپذیر شود

زاکانی گفت: مشکل کشور مسکن، اشتغال و تورم است ولی کشور در فضای رشد و تعالی است و امروز دشمن فهمیده عده‌ای می‌خواهند کار کنند و دشمن می‌خواهد این اجازه را ندهد، دشمن فهمیده که  اگر امروز عده‌ای تحقق آرمان‌ها را در دستور کار بگذارند دیگر این انقلاب شکست ناپذیر است. بنابراین به دنبال ممانعت است، اما کور خوانده و حتما این اتفاق می‌افتد. باید این مشکلات را حل کرد. مسئولین وظیفه دارند این مشکل را حل کنند و کشور نیز اقتضائات لازم را دارد. 

کشور نیاز به غفلت زدایی در کنار رفع نیاز و سختی‌ها دارد

شهردار تهران با بیان اینکه سرفصل سوم موضوع غفلت است و در مقابل دشمن باید مواجهه فعال داشته باشیم، افزود: در حوزه اقتصاد؛ خدمت و پیشرفت همه جانبه کشور را در دستور کار قرار دهیم و در بخش دیگر قاعده شناختی در غفلت است، این غفلت ممکن است دامن من پزشک، نماینده مجلس، دانشجو، وزیر و وکیل را بگیرد. بنابراین کشور نیاز به غفلت زدایی در کنار رفع نیاز و سختی ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز این اعتراضات بزرگترین فرصت برای کشور است، بیان کرد: اگر همه چیز را حواله به خارج از کشور کردید خودتان را به نادانی زدید اگر همه چیز را در حوزه محدود خودتان دیدید این هم جامع بینی نیست در حالی که باید اصل را نگاه به داخل قرار دهید.

راه غفلت زدایی، جهاد تبیین و جهاد مطالبه گری است

زاکانی با بیان اینکه پشتیبان این آشوبگران کسانی هستند که امروز در عربستان می‌خواهند کودک 10 ساله را سر ببرند، عنوان کرد: بنابراین راه غفلت زدایی، جهاد تبیین و جهاد مطالبه گری است.

وی تاکید کرد: شما باید بدانید مشکل کشور چیست و یقه من مسئول را بگیرید. باید بدانید خائن و خادم کیست، لذا پیشنهاد من قیام برای تحقق قانون اساسی است چرا که قانون اساسی محقق نشده است، اصل 8 قانون اساسی امر معروف و نهی از منکر است و مهمترین بخش آن امر به معروف مردم به مسئولین است. 

شهردار تهران اضافه کرد: بارها سعی کردم با گردن کلفت‌های کشور درگیر شوم و بارها به دادگاه رفتم و سربلند بیرون آمدم. در دهه 80 رهبر معظم انقلاب فرمودند علیه فساد قیام کنید و در این مسیر نعره ها و زمزمه ها  بلند می شود. تاکید بر آزادی خواهی و تعامل و گفتگو در دانشگاه ها و حوزه ها کردند؛ اما این کار نیز صورت نگرفت و تاکید کردند که اصلاح واقعی مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است. بنابراین امروز وظیفه شما است که قیام کنید؛ وظیفه داریم قانون اساسی که قانون مترقی است که در دل خودش حق اعتراض  و حق مسکن و اشتغال را دیده را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنده شما را از اغتشاشگران جدا می‌دانم، یادآور شد: شما حق اعتراض دارید ولی حق تعرض ندارید، حق تعرض به بسیجی و نیروی انتظامی را ندارید در دانشگاه نیز کسی حق ندارد در کلاس را قفل کند و دانشجو را از کلاس خارج کند، کسی حق زدن فرد دیگری را ندارد.

باید برای نوسازی انقلابی و تحقق قانون اساسی و تحول همه جانبه قیام کنیم

زاکانی با بیان اینکه باید برای نوسازی انقلابی و تحقق قانون اساسی و تحول همه جانبه قیام کنیم، اظهار کرد: باید بدانیم ما بدون مردم هیچ هستیم اما مردم آنهایی هستند که حرفشان را به صورت رسا می گویند و حرف دیگران را می شنوند و با شرکت در انتخابات تغییر را رقم می زنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه یک سال و سه ماه است که در شهرداری هستیم و یک کارنامه و یک افق 10 ساله تا 1410 داریم، ادامه داد: از نظر مالی اتکایی به منابع خارجی برای پرداخت حقوق نداریم و 9 هزار میلیارد تومان از اموال شهر را برگرداندایم و تمام پروژه های شهر را فعال کردیم.  از مرداد تا 12 بهمن هر هفته یک پروژه افتتاح شده در شهر داریم که 85 درصد آن‌ها خاتمه پروژه است و از 12 بهمن تا عید هر روز افتتاح پروژه داریم.

ایجاد بستر فناوری برای دانشگاه‌ها

وی گفت: برنامه‌های ما معلوم است و یکی از آنها ایجاد بستر فناوری برای دانشگاه‌ها است؛  200 هکتار از بوستان ولایت برای پارک علم و فناوری اختصاص دارد و کارخانه سیمان ری نیز بخشی از آن موزه و 20 هزار متر آن کارخانه نوآوری و فناوری می‌شود.

راه اصلاح وجود دارد و آینده نورانی است

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار پایتخت در پایان تاکید کرد: باید با هم علیه پلشتی‌ها قیام کنیم و حتما راه اصلاح وجود دارد و آینده نورانی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان