اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد

زومیت نوشت: ترندفورس می‌گوید آیفون در فصل چهارم سال جاری میلادی ۲۴٫۶ درصد از بازار را دراختیار می‌گیرد تا اپل جایگاه سامسونگ را به‌عنوان برترین برند صنعت موبایل تصاحب کند.

اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد

مؤسسه‌ی تحقیقاتی ترندفورس که روی بازار موبایل نظارت می‌کند، در گزارشی اختصاصی می‌گوید حجم تولید گوشی هوشمند در فصل سوم سال جاری میلادی افت کرده است. در بازه‌ی بین جولای تا سپتامبر 2022 (اواسط تیر تا اواسط مهر 1401) 289 میلیون گوشی هوشمند تولید شد که حاکی از افت فصلی 0٫9 درصدی و افت سالانه‌ی 11 درصدی است.

ترندفورس ادعا می‌کند تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در فصل سوم امسال «به‌شدت ضعیف» بوده است. در فصل سوم، بسیاری از شرکت‌ها به‌جای عرضه‌ی گوشی جدید افزایش موجودی دستگاه‌ها را در اولویت قرار دادند. افزایش مشکلات اقتصادی در سراسر دنیا باعث شد افراد زیادی به خرید گوشی علاقه نشان ندهند.

برترین برندهای بازار موبایل از نگاه ترندفورس

اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد

براساس نوشته‌ی GSMArena، سامسونگ توانسته است با تولید 64٫2 میلیون گوشی هوشمند در فصل سوم 2022 و دراختیار گرفتن 22٫2 درصد از سهم بازار، جایگاه نخست خود را حفظ کند. تعداد گوشی‌های تولیدشده‌ی سامسونگ 3٫9 درصد بیشتر از فصل دوم بود. ظاهراً سامسونگ قصد دارد برای فروش گوشی‌های فعلی‌اش حجم تولید را در فصل چهارم کاهش دهد.

اپل با تولید 50٫8 میلیون گوشی هوشمند در فصل سوم 2022 موفق شد 17٫6 درصد از سهم بازار را دراختیار بگیرد و رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص دهد. به گفته‌ی ترندفورس، این نخستین باری است که اپل در یک فصل تا این حد گوشی تولید می‌کند.

ترندفورس پیش‌بینی می‌کند اپل در فصل چهارم 24٫6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و پس از مدت‌ها جای سامسونگ را در صدر جدول بگیرد. سامسونگ احتمالاً در این بازه‌ی زمانی 20٫2 درصد از سهم بازار را دراختیار خواهد داشت. براساس پیش‌بینی ترندفورس، در فصل چهارم سال جاری میلادی، یک مورد از هر چهار گوشی تولیدشده متعلق‌به اپل خواهد بود.

در فصل سوم سال جاری میلادی شیائومی و اوپو و ویوو به‌ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم برترین برندهای بازار موبایل جای گرفتند. ترندفورس می‌گوید شرکت‌های چینی در تلاشند محصولات بعدی خودشان را با فناوری‌های آمریکایی کمتری تولید کنند. برای نمونه ویوو اکنون پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی دارد، شیائومی تراشه‌ای اختصاصی برای شارژ استفاده می‌کند و اوپو گوشی‌هایش را به تراشه‌ی عصبی اختصاصی مجهز کرده است.

اپل با تمام توان در حال تولید آیفون است تا تقاضای شدید دوران تعطیلات را پاسخ دهد. ترندفورس می‌گوید احتمالاً در فصل چهارم مجموع تولید گوشی‌های هوشمند با رشد فصلی 9٫3 درصدی به 316 میلیون دستگاه برسد. البته با وجود تولید 316 میلیون دستگاه، همچنان تعداد گوشی‌های تولیدشده در فصل چهارم 2022 کمتر از بازه‌ی زمانی مشابه سال 2021 خواهد بود.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان