حمله پهپاد اوکراینی به بمب‌افکن استراتژیک روسیه / عکس

دو روز پیش اوکراینی‌ها با پهپادهای ساخت زمان شوروی سابق دو پایگاه هوایی مهم روسیه را هدف قرار دادند که در این حملات بمب‌افکن استراتژیک توپولوف ۹۵ مورد اصابت قرار گرفت.

حمله پهپاد اوکراینی به بمب‌افکن استراتژیک روسیه / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اوراسین‌تایمز، فرودگاه‌های میزبان بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه هدف حمله پهپادی اوکراین قرار گرفت و بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه در این حملات دو بمب‌افکن آسیب دیدند و 3 نفر از کارکنان حاضر در محل به شدت زخمی شده‌اند.

بمب‌افکن‌های آسیب‌دیده در این حمله از نوع توپولوف 95 مشهور به خرس بوده‌اند که از مهم‌ترین پرنده‌های استراتژیک روسیه به جا مانده از دوران شوروی سابق است.

بیشتر بخوانید:

اسم پرنده‌هایی چون تی‌یو-95 با قابلیتشان برای حمل سلاح‌ هسته‌ای گره خورده است. این پرنده همانند بی‌-52 آمریکایی از چند دهه پیش مشغول خدمت است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها قصد بازنشسته شدن داشته باشد.

توپولوف علیه توپولوف

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که برای این حمله منتشر کرده است، نوع پهپاد مورد استفاده را به صورت دقیق مشخص نکرده و به اصطلاح «پهپاد دوران شوروی سابق» بسنده کرده است.

اما از آنجا که تنها پهپاد دوران شوروی در اختیار ارتش اوکراین توپولوف تو 141 است می‌توان حدس زد که مسئول این حمله را شناسایی کرد.

عکس ؛ پهپاد اوکراینی که خرس پرنده روسیه را زد

ماجرا آنجا جالب می‌شود که کارخانه طراح هر دو محصولی که در این نبرد در نقش شکار و شکارچی ظاهر شدند، توپولوف است و هر دو پرنده نیز در دوران حکمرانی شوروی سابق به میدان آمده‌اند.

اوکراین از سال 2014 به فکر استفاده از پهپاد توپولوف افتاد اما با فناوری قدیمی کسی زیاد روی این پهپاد حساب باز نمی‌کرد.

این پهپاد با طول 14 متر و طول بال 4 متر با سرعت کروز هزار کیلومتر بر ساعت در اصل برای عملیات شناسایی طراحی شده است و بنا به ادعای وزارت دفاع روسیه اثر برخوردش قدرتمند و اثرگذار نیست.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان