موفق‌ترین جنگنده‌ روسیه که اوکراینی‌ها در آرزوی شکارش مانده‌اند / عکس

جنگنده رهگیر فراصوت میگ ۳۱بی‌ام موفق‌ترین هواگرد نظامی نیروی هوایی روسیه در جنگ اوکراین است که تا کنون دم به تله پدافند نداده است.

موفق‌ترین جنگنده‌ روسیه که اوکراینی‌ها در آرزوی شکارش مانده‌اند / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جنگنده رهگیر میگ 31 فاکس‌هاوند یکی دیگر از میراث‌های ارزشمند دوران شوروی سابق است که در نیروی هوایی روسیه مشغول به خدمت است.

روسیه در سال‌های گذشته ارتقاهای گوناگونی روی این جنگنده انجام داده است که یکی از موفق‌ترین ‌آن‌ها مدل بی‌ام است که در جنگ اوکراین نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

فاکس‌هاوند با سرعت فراصوت و توانایی درگیر شدن با اهداف زمینی و هوایی در جنگ اوکراین عملکرد موفقی داشته و بدون دادن تلفات ماموریت‌هایش را انجام داده است.

موفق‌ترین جنگنده‌ روسیه که اوکراینی‌ها در آرزوی شکارش مانده‌اند / عکس

میگ 31 فاکس‌هاوند جنگنده رهگیر فراصوت

فاکس‌هاوند از معدود جنگنده‌های روسیه است که می‌تواند موشک‌های کروز را در ارتفاع پایین رهگیری و شکار کند. بر اساس ادعای روس‌ها این جنگنده می‌تواند در لحظه با 24 هدف گوناگون درگیر شود.

نسخه بی‌ام قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین میگ 31 روسیه است که تا کنون در دام پدافند هوایی اوکراین نیفتاده است. اوکراینی‌ها از پدافندهای هوایی چون اس‌ 300 و بوک ام‌1 در میدان نبرد استفاده می‌کنند.

این پرنده با مجهز شدن به موشک برد بلند هوا به هوای آر 37 ام خطری بزرگ برای پرنده‌های اوکراینی بوده است.

روسیه از این جنگنده رهگیر برای شلیک موشک هایپرسونیک کینژال هم استفاده می‌کند. کینژال با برد 2 هزار کیلومتری و سر جنگی نیم‌تنی در شکل متعارف سلاحی تاثیرگذار است و البته قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را هم دارد.

ترکیب میگ 31 با موشک کینژال از کالنینگراد می‌تواند اغلب پایتخت‌های مهم اروپایی را به خطر بیاندازد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان