عکس؛ معرفی کیا K۵ ، سدان وارداتی جدید بازار ایران

گجت‌نیوز نوشت: کوشا خودرو قصد دارد سدان وارداتی جدید خود را راهی بازار کند. در ادامه با معرفی کیا K۵ همراه باشید تا مشخصات و آپشن های آن را بررسی کنیم.

عکس؛ معرفی کیا K5 ، سدان وارداتی جدید بازار ایران

واردات خودرو به‌زودی آغاز می‌شود و اولین محموله خودروهای خارجی وارد بورس کالا خواهند شد تا فرآیند قیمت گذاری آنها تکمیل شود. پیش‌تر درباره واردکننده‌ای به نام کوشا خودرو مفصل صحبت کردیم و گفتیم که قرار است این خودروساز، محصولات برند کیاموتورز را به بازار عرضه کند.

معرفی کیا K5 و تصاویر آن

طی هفته‌های گذشته کوشا خودرو به عنوان اولین واردکننده خودرو در کشور، بیلبوردهای تبلیغاتی خود را در سطح پایتخت نصب کرد و بازاریابی محصولات وارداتی‌اش را آغاز نمود. در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از این است که یک سدان جذاب و باکیفیت دیگر از کیاموتورز در راه بازار کشورمان است که کوشا خودرو اقدامات لازم برای ورود آن را انجام می‌دهد. با معرفی کیا K5 همراه باشید.

معرفی کیا K5

معرفی کیا K5

کیا K5 سدان جذاب این شرکت طراحی جدید و مدرنی دارد و در سبد محصولات این کمپانی کره‌ای خوش می‌درخشد. اشتیاق جدید کوشا خودرو به واردات خودرو قابل تحسین است؛ زیرا طی روزهای اخیر وب سایت خود را به‌روزرسانی کرده و به‌معرفی تمامی خودروهای وارداتی برای عرضه به بازار ایران پرداخته است.

گفته شده کیا کی 5 همان اپتیما سابق است که پیش‌تر در کشورمان حضور داشته و حالا با نام جدید و شکل و شمایل تازه‌وارد بازار خواهد شد. این خودرو از سال 2000 میلادی تا به امروز روی خط تولید قرار دارد و پنج نسل مختلف از آن به بازار عرضه شده است. علاوه بر این‌ها کیا K5 توانسته فروش خوبی هم داشته باشد.

از جمله نام‌های این خودرو در سایر بازارهای جهانی می‌توان به اپتیما، لوتزه و مگنتیس اشاره کرد. کیاموتورز در آخرین نسلی که از این محصول راهی بازار کرده تصمیم گرفت نام‌های غیره را حذف کند و همان کیا K5 را در جهان جا بیندازد. این سدان جذاب و با اصالت در پلتفرم و قوای فنی وجوه اشتراک بسیاری با هیوندای سوناتا دارد و در حقیقت همان خودرو است؛ منتها نه از سوی هیوندای بلکه از کیا.

معرفی کیا K5

معرفی کیا K5

طراحی ظاهری کیا K5

بازار داخلی ما نسل‌های قبلی کیا کی 5 یا همان اپتیما را به خود دیده و این خودرو در آخرین نسل خود تغییرات ظاهری زیادی پذیرفته است. اول از همه در طراحی این سدان، جلو پنجره مشبک طرح جدید کیا به چشم می‌آید. چراغ‌های جلو حالتی کشیده دارند و به‌شکل Y قالب‌گیری شده‌اند.

طراحی سپرها برجسته بوده و ورودی‌های هوای بزرگ به رنگ مشکی درآمده است. یکی از نکات مهم این خودرو در مقایسه با نسل‌های پیشین خود، عریض و بلندتر شدن بدنه است که خوشبختانه باعث شده فضای کابین به‌طرز محسوسی افزایش یابد و سرنشینان به‌راحتی جابه‌جا شوند.

علاوه بر تغییرات مذکور می‌توان به رینگ‌های دو رنگ جدید کیا و همچنین آینه‌های مشکی رنگ اشاره کرد. برخی المان‌ها نظیر استفاده از رنگ مشکی در سقف، آینه‌های جانبی و سپر باعث شده تا کیا K5 اسپرت‌تر از همیشه به‌نظر برسد. به‌هرحال عمده تغییرات در طراحی به قسمت عقب این سدان مربوط می‌شود. طراحی نمای عقب این سدان را تبدیل به یک خودروی فست بک کرده و چراغ‌ها یکپارچه و تمام ال‌ای‌دی شده‌اند.

معرفی کیا K5

معرفی کیا K5

مشخصات فنی کیا کی 5

خودروی کیا کی 5 هم‌اکنون در بازارهای حاشیه خلیج فارس حضور دارد و برای این کشورها با دو پیشرانه متفاوت عرضه شده است. اولین مدل از این خودرو زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2.0 لیتری دارد که 4 سیلندر و تنفس طبیعی است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 192 نیوتن‌متر را تولید کند.

مدل دیگر کیا K5 مجهز به پیشرانه‌ای 2.5 لیتری است که سیستم پاشش مستقیم سوخت دارد و می‌تواند در نهایت قدرت 191 اسب بخار و گشتاور 246 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه در هر دو موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد. با این اوصاف در بازارهای دیگر پیشرانه‌های قدرتمندتری برای این خودرو در نظر گرفته شده است که خارج از بحث ما خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی کیا K5

خوشبختانه علاوه بر زبان طراحی جدید در نمای بیرونی کیا K5، می‌توان طراحی جدید و مشابهی در کابین این خودرو دید. متریال و کیفیت آن نسبت به قبل بهتر شده و ارگونومی نیز وضعیت مشابه و عملکرد خوبی دارد. متاسفانه نسخه فول آپشن این وارداتی خوش‌ترکیب به بازار ایران نخواهد آمد؛ زیرا قیمت آن از سقف مصوب برای واردات بیشتر می‌شود. امکانات زیر بخشی از داشته‌های کیا کی 5 است:

کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور، 6 ایربگ ده نقطه‌ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، تودوزی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، دنده پشت فرمان، تنظیم سفتی و نرمی فرمان، رادار خطی و نمایشگر لمسی، دوربین 360 درجه، حافظه راننده، گرم‌کن فرمان و هشدار برخورد از جلو. البته در نسخه پایه امکاناتی از قبیل کلاستر دیجیتال، سقف پانورامیک و کروز کنترل تطبیقی نیست.

معرفی کیا K5

معرفی کیا K5

سخن پایانی

گفتیم که کوشا خودرو در وب‌سایت خود نام خودروهایی که قرار است وارد کند را آورده و از آنجایی که کیا K5 یکی از آنها است، انتظار می‌رود به‌زودی شاهد حضور آن در خیابان‌های کشور باشیم. حتی ممکن است این سدان با نمای فست‌بک بتواند قبل از تمام شدن سال جاری وارد بازار شود.

مدل‌های 2.0 و 2.5 لیتری این خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود 19 هزار و 500 یورو تا 27 هزار یورو قیمت دارند و بسته به امکانات رفاهی و مشخصات فنی که تعبیه شده، قیمت‌های مختلفی برای آن متصور است. نظر شما درباره خودروی وارداتی کیاموتورز چیست؟

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان