سلاحی که مایکروسافت برای ارتش آمریکا ساخته

زومیت نوشت: ظاهراً ارتش ایالات‌متحده قصد دارد سال ۲۰۲۳ از سیستم صوتی تصویری یکپارچه‌ی نظامی هولولنز مایکروسافت موسوم به IVAS در میدان جنگ واقعی استفاده کند.

سلاحی که مایکروسافت برای ارتش آمریکا ساخته

مایکروسافت قراداد بسیار بزرگی با دولت ایالات‌متحده دارد زیرا درصورت موفقیت پروژه‌ی این شرکت، ارزش قرارداد مذکور طی 10 سال می‌تواند به 21٫9 میلیارد دلار برسد. این مشارکت با تردید بسیار زیاد مورد استقبال قرار گرفت زیرا سرعت پیشرفت پروژه پس از آغاز همکاری بسیار کند بود. ماه سپتامبر گزارش شد غول فناوری اهل ردموند پس‌از صدور فرمان داگلاس بوش، دستیار وزیر ایالات‌متحده، ارسال اولین سری از هدست‌های رزمی IVAS را آغاز کرد. بوش می‌گوید، دستگاه مذکور آزمایش‌های خود را با نتایج خوبی پشت‌سر گذاشته است و اطمینان دارد این برنامه موفق خواهد شد.

ازطرف دیگر، بلومبرگ در ماه اکتبر گزارش داد آزمایش‌هایی که دفتر پنتاگون روی هولولنز انجام داد، برای برخی سربازان کابوسی به‌تمام معنا بود. خلاصه‌ی نتیجه‌ی این آزمایش نشان داد 80 درصد از سربازان پس‌از سه‌ساعت استفاده از هدست مذکور، اختلالات جسمی مؤثر بر مأموریت ازجمله سردرد، خستگی چشم و حالت تهوع را تجربه کردند. در گزارش دیگری که بیزنس‌اینسایدر به آن دسترسی یافته است گفته شد این دستگاه به‌دلیل طراحی خود، حتی بر عملکرد سربازان در میدان جنگ نیز تأثیر می‌گذارد زیرا دشمن می‌تواند نور شدید آن را مشاهده کند. یکی از سربازان نیز خاطرنشان کرد دستگاه باعث کشته‌شدن آن‌ها می‌شود.

طبق گزارشات، مایکروسافت مشکلات فوق را رفع کرده است، اما HoloLens نظامی در آن زمان موفق به گذراندن 6 روش ارزیابی نشد. در یکی از گزارش‌های اخیر به‌این مورد اشاره شده که ارتش آمریکا درسال 2023 از هدست‌های IVAS در میدان نبرد استفاده خواهد کرد. به‌طورخاص، این دستگاه در یگان‌های عملیاتی و آموزشی ارتش توزیع خواهند شد اما مشخص نیست سربازان در کجا و برای چه کارهایی از آن استفاده خواهند کرد.

مایکروسافت در ماه اکتبر اعلام کرد هیچ نقشه‌ی راهی برای هولولنز وجود ندارد زیرا تمرکز اصلی این شرکت روی قرارداد ارتش معطوف شده است. شاید این موضوع همچنان یک راز باشد که غول فناوری اهل ردموند چگونه توانست در مدت کوتاه دوماه، این‌کار را انجام دهد، به‌خصوص این‌که نمی‌دانیم IVAS از چه نظر بهبود یافته است.

علاوه‌براین ارتش ایالات‌متحده هنوز بیانیه‌ای منتشر نکرده است که نشان دهد آیا IVAS همه‌ی الزامات موردنظر را دارد خیر، اما با توجه به این‌که سربازان می‌توانند از آن در میدان نبرد واقعی استفاده کنند، احتمالاً به موفقیتی در همان سطح دست یافته است. به گزارش MsPoweruser، این امر منجر به ارائه‌ی دو نسخه‌ از هدست با نام IVAS 1.0 و IVAS 1.1 شد که 5000 واحد از هرکدام، دراختیار ارتش آمریکا قرار خواهد گرفت. البته تفاوت میان این دو مدل هنوز مشخص نیست.

اگر طرح‌ها و گزارش‌های اخیر درمورد IVAS کاملاً واقعیت داشته باشند، مایکروسافت موفق شده است یکی از بزرگ‌ترین موانع موجود در دستگاه هولولنز را رفع کند؛‌ دستگاهی که به‌دلیل اخبار منفی اخیر و نقشه‌ی راه نامشخص، آینده‌ای مبهم دارد. اسکات ایوانز، معاون واحد واقعیت ترکیبی مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است شرکت متبوعش فقط به‌دنبال ارائه‌ی طراحی مناسب برای تبدیل هولولنز به محصولی معنادار است. درصورتی‌که برنامه‌ی همکاری مایکروسافت با ارتش آمریکا به‌خوبی پیش برود، این شرکت می‌تواند با تمرکز بیشتر روی برنامه‌های بعدی خود برای نسخه‌های آینده‌ی هولولنز کار کند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان