اگر این علائم را دارید، به دیابت مبتلا هستید/ این نشانه‌ها را جدی بگیرید

همشهری آنلاین نوشت: دیابت بر روی پوست بدن هم عوارض می‌گذارد و همچنین می‌توان با استفاده از علائم پوستی فهمید قندخون بالا داریم.

اگر این علائم را دارید، به دیابت مبتلا هستید/ این نشانه‌ها را جدی بگیرید

در حال حاضر تقریباً 4 میلیون نفر در بریتانیا تشخیص دیابت دارند، اما تخمین زده می شود که 500 هزار نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا هستند که از ابتلا به آن اطلاعی ندارند. این ارقام توسط بنیاد دیابت و سلامتی منتشر شده است که همچنین می گوید از هر 10 نفر مبتلا به دیابت 9 نفر مبتلا به نوع 2 هستند که در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است. به گفته NHS، دیابت نوع 2 می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند بیماری قلبی یا سکته شود. قند خون بالا می تواند باعث دیابت شود و اگر قند خون شما برای مدت طولانی بالا باشد، می‌تواند منجر به آسیب دائمی به بخش هایی از بدن مانند چشم ها، اعصاب، کلیه‌ها و رگ‌های خونی شود. تعدادی از علائم رایج دیابت بر روی پوست ظاهر می شود. اینها شامل پوست خشک و ترک خورده و همچنین علائم خاص‌تر است.

علائم دیابت بر روی پوست

افراد مبتلا به دیابت ممکن است لکه های زرد، قرمز یا قهوه ای را روی پوست خود تجربه کنند. این پدیده ای به نام NLD است که روی ساق پا تأثیر می گذارد و به تدریج رخ می دهد. پوست این ناحیه ممکن است نازک و زخمی شود. هنگامی که بهبود می یابد، NLD می تواند یک جای قهوه‌ای باقی بماند.

علت تاثیر قند خون بالا روی پوست

علل NLD ناشناخته است، اما بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع 1 را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی دیگر از مشکلات پوستی آن چیزی است که به عنوان درموپاتی دیابتی شناخته می شود، که به عنوان لکه های ساق پا هم شناخته می شود، این بیماری ضایعات گرد و برجسته ای را ایجاد می کند که می تواند به زخم تبدیل شود. بخشی از علائم دیابت بر روی پوست گره‌های کوچک و بزرگی در زیر پوست هستند که شبیه تاول‌های زیر پوستی می‌شوند. باز هم علت ناشناخته است.

علائم اصلی دیابت

راهنمای NHS نشان می دهد که اگر علائم اصلی دیابت را تجربه کردید، باید به پزشک عمومی مراجعه کنید:

احساس تشنگی شدید

ادرار کردن بیشتر از حد معمول، به خصوص در شب

احساس خستگی بسیار

کاهش وزن و از دست دادن حجم عضلانی

خارش اطراف آلت تناسلی یا واژن، یا دوره های مکرر برفک

بریدگی ها یا زخم هایی که به آرامی بهبود می یابند

تاری دید

اگر این علائم را دارید، به دیابت مبتلا هستید/ این نشانه‌ها را جدی بگیرید

بیشتر بخوانید:

اگر سیگار می‌کشید، این مطلب را بخوانید

با خواص و فواید شگفت انگیز «عناب» آشنا شوید

35236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان