تشخیص اوتیسم از روش بازی

گفتاردرمانی آنلاین یکی از زیرمجموعه‌های رشته‌های توانبخشی می‌باشد که به آسیب شناسی، ارزیابی و درمان اختلالات مختلف مرتبط با گفتار و زبان می‌پردازد.

تشخیص اوتیسمنکته‌ای که گاها والدین به اشتباه برداشت می‌کنند، یکسان بودن دو رشته گفتار درمانی و روانشناسی است، در صورتی که این دو رشته کاملا مجزا از هم هستند. اما در عین حال ممکن است  در بعضی از زمینه‌ها با همدیگر ارتباطاتی داشته باشند. مجموعه خانه رشد با در اختیار داشتن مجموعه ای از مجرب ترین گفتاردرمانگران ایران، به ارائه خدمات در این زمینه به خانواده‌ها می‌پردازد. گفتاردرمانی آنلاین یکی از زیرمجموعه‌های رشته‌های توانبخشی می‌باشد که به آسیب شناسی، ارزیابی و درمان اختلالات مختلف مرتبط با گفتار و زبان می‌پردازد. به فردی که در این رشته تحصیل می‌کند گفتار درمانگر می‌گویند. گفتاردرمانگران تلاش مستمری برای بهبود مهارت‌های ارتباطی، گفتاری و زبانی کودکان و همچنین بزرگسالان دارند و در این زمینه ممکن است با متخصصین مختلفی از جمله کاردرمانگر در تماس باشند.

یک بازی ساده برای تشخیص اوتیسم

بی شک پروسه انتخاب اسباب بازی مخصوص کودکان اوتیسم، می تواند نقش مهمی در زمینه اجتماعی کردن کودکان ایفا کند. جالب است بدانید که با انتخاب اسباب بازی مخصوص کودکان اوتیسم، شما می توانید به کودک خود نحوه برقراری صحیح ارتباط با دیگران را آموزش دهید. همین مسئله هم باعث شده تا انتخاب اسباب بازی های خوب و مناسب برای کودکان اوتیسم اهمیت زیادی پیدا نماید. البته که عوامل و فاکتور های زیادی وجود دارند که می توانند پروسه و فرآیند انتخاب اسباب بازی مخصوص کودکان اوتیسم را تحت تاثیر خود قرار دهند. هر کدام از این عوامل و فاکتور ها، به نحوی خاص بر روی روند درمان تاثیر گذار هستند.

به صورت کلی، بازه سنی یکی از مهم ترین و اصلی ترین عواملی است که می تواند بر روی روند انتخاب اسباب بازی مخصوص کودکان اوتیسم تاثیر گذار باشد. اگر کودکی مبتلا به بیماری اوتیسم باشد، اولین علائم مربوط به آن را تا کمتر از 3 سالگی نشان می دهد. در این بازه سنی کودکان بیشتر از حد معمول با اسباب بازی های خود بازی می کنند. همین مسئله هم باعث می شود تا انتخاب اسباب بازی های مناسب اهمیت زیادی پیدا نماید. اسباب بازی ها نه تنها کودکان را سرگرم می کنند، بلکه می توانند برای آموزش کودکان هم مورد استفاده قرار گیرند. کودکان اوتیسمی در این بازه سنی به توجه فوق العاده زیادی نیاز دارند. روند بازی کردن با این کودکان متفاوت از سایر افراد می باشد.

شما باید پروسه انتخاب اسباب بازی مخصوص کودکان اوتیسم را به صورت هدفمند دنبال نمایید. انتخاب اسباب بازی به صورت اصولی، دقیق و هدفمند می تواند به شما کمک کند تا تاثیرات مثبتی بر روی کودک خود داشته باشید. معمولا کودکان اوتیسم به بازی های تک نفره و انفرادی علاقه بیشتری نشان می دهند. به همین علت، بهتر است که به دنبال اسباب بازی های انفرادی و تک نره برای این کودکان باشید. اسباب بازی های مفیدی همچون آجر خانه سازی یا پازل یا فلش های رنگی در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

نکات مهم برای انتخاب اسباب بازی مخصوص کودکان اوتیسم

همانطور که گفته شد، بازی کردن و آموزش دیدن کودکان اوتیسم با سایر افراد متفاوت است. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال آموزش کودکان اوتیسمی هستید، حتما باید توجه کودک را جلب کنید. برای انتخاب اسباب بازی مخصوص کودکان اوتیسم در بهترین حالت، بهتر است که مواردی را مورد استفاده قرار دهید که سرگرم کننده بوده و می توانند کودکان را برای مدت زمان زیادی به خود درگیر کنند. در این شرایط، احتمال بالا رفتن درصد و سطح یادگیری کودکان بیشتر می شود. استفاده از ابزار هایی همچون کتاب داستان و وسایل مورد علاقه کودک در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان