عوامل تعیین کننده قیمت گربه

عوامل گوناگونی بر تعیین قیمت گربه خانگی اصیل، تاثیر میگذارد. در این مقاله به بیان برخی از این عوامل میپردازیم.

گربه ها موجودات ملوس و بازیگوشی هستند که اگر به عنوان حیوان خانگی، به منزل آورده شوند، شور و هیجان خاصی با خود به همراه دارند. از نظر علمی نیز داشتن یک حیوان خانگی، به خصوص گربه، فواید زیادی به همراه دارد. برای مثال، به کسانی که افسردگی شدید دارند و یا کسانی که تنها هستند، توصیه میشود که گربه ای را به عنوان حیوان خانگی به منزل بیاورند. البته فواید انتخاب گربه به عنوان حیوان خانگی به همین جا ختم نمیشود و بسیار گسترده است. وقتی بحث آوردن گربه به منزل پیش می آید، برخی تصمیم میگیرند گربه دی اس اچی را که به هر دلیل بی پناه شده است و به مراقبت نیاز دارد، به سرپرستی بگیرند. در عین حال، عده دیگری نیز وجود دارند که ترجیح میدهند گربه ای اصیل، و نژاددار داشته باشند و از سلامت او مطمئن باشند. برای خرید گربه از هر نژادی، قیمت گربه نیز عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. طبق نظر پرورش دهندگان گربه، عوامل گوناگونی بر تعیین قیمت گربه خانگی اصیل، تاثیر میگذارد. در این مقاله به بیان برخی از این عوامل میپردازیم.

گربه اصیل خانگیاز اصلی ترین و اولین عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت گربه، نژاد گربه است. گربه ها دارای نژادهای مختلفی هستند که برجسته ترین آنها در ایران عبارتند از پرشین، اسکاتیش، و بریتیش. هر کدام از این نژادها دارای گونه های مختلفی نیز هستند. برای مثال، گربه پرشین، دارای 11 گونه بسیار شناخته شده است. بر اساس این نژادها و گونه ها، قیمت گربه نیز متغیر است.

جنسیت گربه نیز بر محدوده قیمتی آن تاثیر میگذارد. وقتی بحث خرید گربه به میان می آید، تقریبا میتوان گفت که گربه ماده از گربه نر گران تر است زیرا در اکثر مواقع از آنها برای پرورش استفاده میکنند.

یکی دیگر از عواملی که برای قیمت گربه در نظر گرفته میشود، خصوصیات ظاهری و رنگ گربه ها است. هر چه رنگ گربه خالص تر باشد، میتوان گفت که آن گربه گران تر است.

گربه پرشین، در ایران تقریبا جزء ارزانترین نژاد است. در حالت کلی، قیمت گربه پرشین بر اساس گونه و جنسیتی که دارد، ممکن است از 3 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان باشد. جنسیت و خصوصیات ظاهری گربه های پرشین محدوده قیمتی آنها را تغییر میدهند. برای مثال، گربه پرشین که رنگ سفید یا گارفیلدی دارد، یا گربه پرشینی که به اسم دال فیس یا صورت عروسکی معروف است، تقریبا به قیمت بالاتری به فروش میرسد.

قیمت گربه خانگی

در مورد قیمت گربه اسکاتیش، یکی از مهمترین ویژگی هایی که در ابتدا در نظر گرفته میشود، مدل گوش آنها است. گربه های اسکاتیش در سه مدل گوش صاف، نیمه خوابیده و کاملا خوابیده وجود دارند. گربه ای که هر دو گوشش، حالت تا شده و یا خوابیده دارد، به اسم اسکاتیش دبل فولد شناخته میشود. وقتی یک گوشش خوابیده باشد، فولد است. وقتی گوش خوابیده ای ندارد و هردو گوشش، صاف است، به آن، آنفولد میگویند.  در ایران، معمولا گربه ای که دبل فولد است، گران تر از گربه آنفولد است. وقتی تصمیم به خرید گربه اسکاتیش میگیرید، باید محدوده قیمتی بین 5 تا 10 میلیون را در نظر بگیرید.

گربه بریتیش نیز از لحاظ چهره بسیار شبیه به گربه اسکاتیش است و تفاوت های کمی بین آنها است. از لحاظ قیمتی نیز گربه بریتیش تقریبا هم قیمت گربه اسکاتیش است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان