چند دلیل برای اینکه چرا باید به دیگران گل هدیه بدهیم؟

در اینجا چند دلیل برای اینکه چرا گل را باید به عنوان هدیه به عزیزان تان انتخاب کنید، آورده شده است.

اگرچه نمی توان دقیقا  تعیین کرد که چه کسی، کی و کجا برای اولین بار به دیگری گل داد، اما می دانیم که انسان ها از زمان های قدیم به یکدیگر گل می دهند و هنر گل دادن چیزی است که در هر فرهنگ مورد تشویق قرار گرفته است. هر مناسبتی برای دادن گل مناسب است، زیرا گل ها یکی از بهترین راه ها برای خوشحال کردن دیگران محسوب می شود. گل برای بیان احساسات انسانی به عزیزان تقدیم می شود. نحوه چیدمان دسته گل ها، رنگ و نوع آن ها همه با هم برای انتقال پیام های احساسی شما است. و این پیام ها می توانند از گلی به گل دیگر متفاوت باشند.

گل هدیه

تاریخچه گل دادن به عنوان هدیه

همانطور که قبلا گفتیم نمی توان به طور دقیق گفت که چه  کسی برای اولین بار از گل ها به عنوان هدیه برای دیگران استفاده کرد، اما چیزی که مشخص است این است که می دانیم انسان ها از دیرباز برای خوشحال کردن دیگری به او گل می دادند. بقایای گلبرگ‌های گل در بسیاری از گورستان ها که از ما قبل تاریخ کشف شده است، نشان می‌دهد که گل دادن قبلاً جزء تمدن های اولیه بشری بوده است.

تاریخ، اسطوره ها و داستان ها نشان می دهد که گل ها عنصر مهمی از سنت های اجتماعی در یونان، روم، چین و مصر باستان بوده اند. در این زمان ها، رایج ترین راه برای بیان افکار و احساس خود از طریق گل دادن بوده است. علاوه بر این، اساطیر یونان مملو از اشاره به گل های خاص است که نشان دهنده خدایان و الهه ها هستند. رسم تقدیم گل تا قرون وسطی به ویژه در میان انگلیسی ها و فرانسوی ها ادامه داشت. گمان می رود که عمل اختصاص یک معنی به هر گونه از گل، از اروپا و ترکیه آغاز شد.

چرا گل هدیه می دهیم؟

 در اینجا چند دلیل برای اینکه چرا گل را باید به عنوان هدیه به عزیزان تان انتخاب کنید، آورده شده است:

برقراری ارتباط احساسی

دلیل اصلی هدیه دادن گل، ایجاد یک ارتباط احساسی است. چه عشق، چه شادی، محبت، قدردانی، عاشقانه یا عذرخواهی و حتی ابراز همدردی و تاسف و ... همه می تواند با دادن گل ها انتقال یابد. خرید گل آنلاین کمک می کند تا عمیق ترین احساسات را به شیوه ای ظریف و از راه دور منتقل کنید. گفته شده است که هیچ سنتی به اندازه هدیه دادن گل در انتقال احساسات انسانی موثر نیست. از آنجایی که گل ها معمولاً برای برقراری ارتباط از طریق احساسات استفاده می شوند، برای همین باعث ایجاد روابط صمیمی می گردند.

بسته به نوع گل، رنگ و نحوه چیدمان آن، هدیه دادن گل می تواند نماد خاصی داشته باشد که عواطف بین گل دهنده و گیرنده را آشکار می کند. اما در کل می توان گفت همه گل ها نماد عشق و مراقبت هستند، به صورتی که می توان با سفارش گل آنلاین در هر مناسبتی، عشق و احساسی عمیق را به عزیزان تان منتقل کنید.

برای ایجاد یک جذابیت بصری

جلوه بصری گل ها می تواند تا مدت ها پس از دادن آن به عنوان هدیه، تأثیر گذار باشد. مهم نیست این گل های به صورت دسته، باکس و یا گل آپارتمانی باشند. گل ها را می توان به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی استفاده کرد زیرا جذابیت فوق العاده ای از لطافت، بو و رنگ را در هر فضایی ایجاد می کند. حتی اگر گل ها طراوت خود را از دست داده و خشک شده باشند، می توانند جلوه زیبایی در ایجاد یک فضای بصری چشمنواز در محیط داشته باشند. افزودن گل به فضای محل کار یا خانه می تواند بهره وری را افزایش دهد، ذهن را پاک کند و محیطی سالم تر و شادتر را ایجاد کند. از گل ها می توان برای افزودن رنگ به دکوراسیون داخلی یا خارجی استفاده کرد. زیرا که ایجاد رنگ در فضا باعث می شود که خلاقیت بصری افزایش پیدا کند.

گل، راحت ترین هدیه

خرید گل از گلفروشی آنلاین مترادف با راحتی است. اگر نمی دانید چه چیزی بخرید یا حتی اگر آنقدر دور هستید که دسترسی به عزیزان تان ندارید، ارسال گل به سراسر ایران به صورت آنلاین، یک انتخاب و هدیه ای آسان برای خوشحال کردن آن ها، حتی از راه دور است. گل ها بهترین نوع هدیه هستند، به خصوص اگر با علاقه های شخصی مقابل تان آشنایی نداشته باشید و برای انتخاب هدیه دچار سردرگمی شده باشید. انتخاب یک دسته گل و یا چند شاخه گل به اندازه یک هدیه گرانبها می تواند جذاب و با ارزش باشد. فقط نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که قبل از خرید گل در باره مفاهیم آن ها کمی تحقیق کنید زیرا ممکن است با تهیه یک گل اشتباه پیام اشتباهی را نیز به مخاطب تان منتقل کنید.

بوی خوش

یکی از دلایلی که هوای داخل گلفروشی ها را بسیار لذت بخش کرده است، پراکنده شدن بوی گل ها است. گل های مثل لیلیوم، مریم، نرگس، فریزیا و... از گل های خوشبویی هستند که می تواند همه جا را معطر کنند. گل ها نه تنها به دلیل معانی نمادین خود، بلکه به خاطر بوی بسیار خوبی که دارند، انتخابی بسیار عالی برای هدیه دادن هستند.

شادی فوری

خوشحالی آنی که هنگام دادن یا دریافت گل احساس می کنید، یکی از بهترین دلایل برای هدیه دادن گل ها است. هدیه دادن گل به همراه شادی مناسبتی که برای آن گل ارسال می کنید، دست به دست هم می دهند تا یک خوشحالی و ذوق چند برابری به مخاطب شما منتقل شود؛ زیرا وقتی شادی هست یک احساس مثبت در مورد همه چیز ایجاد می شود. گل ها حتی در مراسمات غمگین نیز می تواند باعث ایجاد شادی و کاهش غم و غصه شود. برای همین در اکثر مراسم های ختم از خرید تاج گل ترحیم برای عرض تسلیت استفاده می شود. معمولا در این گونه مراسم ها از گل های بزرگ و سفید برای تسکین بازماندگان استفاده می شود زیرا گل های سفید در ایجاد آرامش و سکون روح و روان تاثیر چشمگیری دارند.

سفارش آنلاین گل

برخی از انواع بهترین گل ها برای هدیه دادن

گل رز

گل رز برای هر مناسبتی مناسب است و معمولا در اکثر دسته گل ها دیده می شود. خصوصا در مناسبت های عاشقانه مانند ولنتاین! زیرا گل رز مظهر ابراز احساس و عشق است! گل رز به عنوان بهترین انتخاب در تمام مراسمات در نظر گرفته می شود، زیرا با زیبایی چشمگیری که دارد تمام احساسات شما  در هر نوع مناسبتی را به زیبایی ابراز می کند. با این حال، از آنجایی که هر رنگ رز معنای متفاوتی دارد، مهم است که قبل از هدیه دادن این گل، در مورد رنگ ها و مفاهیم آن تحقیق کنید.

رنگ ها و نماد های گل رز شامل: زرد نماد دوستی و قدردانی، قرمز شور و عشق، سفید  معنویت و شروع جدید، صورتی تحسین و معصومیت، نارنجی میل و شیفتگی، سبز جوان سازی معنوی و باروری و رز سیاه نیز نماد مرگ و تولد دوباره است.

گل داوودی

 گل های داوودی در کنار گل رز دومین گل محبوب جهان هستند و که همواره پیام های مثبتی را منتقل می کنند. این گل ها نماد شادی، اعتماد و امید به آینده هستند.

رنگ های گل داوودی شامل سفید، زرد، نارنجی، بنفش، قرمز و همچنین گل های دو رنگ است. در شرق آسیا این گل ها معمولاً نماد شادی هستند. ژاپن حتی یک روز ملی گل داودی دارد که درآن جشنواره های شاد برگزار می کند.

گل صد تومانی

گل صد تومانی نماد های مختلفی در سراسر جهان دارد و افسانه و خرافات زیادی درباره آن گفته شده است. مثلا در دوره ویکتوریایی ها، مردم معتقد بودند که اگر گل صد تومانی را بلند می کردید، پری ها شما را نفرین می کردند. برخی از مردم حتی معتقدند که خشک شدن برگ های گل صد تومانی  باعث بدشانسی می شود. اما نماد اصلی گل صد تومانی شفقت، شادی، رفاه و موفقیت است.

رنگ ها و نماد گل های صد تومانی شامل: صورتی به معنای عشق و خوش شانسی، سفید به معنای پاکی و صداقت، قرمز نشانه عشق و دوست داشتن و نماد سلطنت، و گل صد تومانی زرد نشان دهنده شروع جدید است.

فریزیا

 این گل ها به خاطر رایحه مطبوع و مرکباتی خود معروف هستند. آنها نماد دوستی و شادی هستند. گل های فریزیا همچون نرگس جزء گل های زمستانی محسوب می شوند که علاوه بر رنگ های زیبا و شکل ظاهری جذاب، چنان بویی دارند که محال است مخاطب شما با دریافت آن از خود بی خود نشود.

 رنگ های فریزیا شامل: قرمز نشان دهنده که اشتیاق و عشق، سفید نشان دهنده معصومیت و اعتماد ، گل های صورتی نشانه عشق مادرانه و زنانگی، زرد نشان دهنده شادی و فریزیای بنفش نشان دهنده سلطنت و قدرت است.

آلسترومریا

گل های  آلسترومریا نیز نماد قدرت و فداکاری است و یکی از بهترین گل ها برای هدیه دادن و یا هدیه گرفتن است. این گل های خیره کننده به دلیل شکوفه های صاف و رنگ های روشن و همچنین گلبرگ های خالدار، حال و هوای مثبتی دارند. این گل ها به عنوان گل های شاخه بریده در آرایش سبدها، باکس ها و دسته های گل بسیار استفاده می شوند زیرا که می توانند مدت زیادی دوام آورند.

رنگ های آلسترومریا شامل: سفید نماد عشق و پاکی، زرد نماد شادی و انرژی، صورتی نماد بازیگوشی و عشق و قرمز نماد شور و شوق است.

همه مردان و زنان از دریافت گل به عنوان هدیه بسیار خوشحال می شوند و از شما بابت دادن این هدیه قدردانی می کنند. یادتان باشد که همواره مهربان و خوش قلب باشید، بنابراین دفعه بعد که از کنار گلفروشی رد شدید و یا به یاد دوستان و یا خانواده خود افتادید، از خرید گل به صورت حضوری و آنلاین برای عزیزان خود دریغ نکنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان