بهترین انتخاب برای اجاره تخت بیمارستانی

قبل از آن که به ویژگی های یک تخت بپردازیم لازم است که ببینیم تخت بیمارستانی دارای چه مدل هایی می باشد و هر یک از آن ها در چه مواردی مصرف می شود.

شما برای نگهداری و مراقبت از فرد بیماری که در منزل دارید لازم است که حتما از یک تخت بیمارستانی استفاده کنید تا نشست و برخاست بیمار به راحتی انجام شود، همچنین شما هم بتوانید مراقبت های لازم را انجام دهید.

می توان گفت که یکی از بهترین انواع تخت بیمارستانی نوع برقی آن می باشد، زیرا با استفاده از آن می توان به آسانی و با فشردن یک کلید تشک تخت را برای بیمار به حالت نشسته و یا خوابیده درآورید. برای اجاره تخت بیمارستانی یا خرید آن با سایت میتراطب همراه ما باشید.

بررسی انواع تخت بیمارستانی

قبل از آن که به ویژگی های یک تخت بپردازیم لازم است که ببینیم تخت بیمارستانی دارای چه مدل هایی می باشد و هر یک از آن ها در چه مواردی مصرف می شود.

اما اجاره تخت بیمارستانی چیست و چه مواردی رو باید رعایت کرد؟

اجاره تخت بیمارستانی چیست

  • تخت مکانیکی: این دسته از تخت های بیمارستانی ساده ترین تخت ها به شمار می رود که می توان با استفاده از یک اهرم و یا دستگیره های مکانیکی و غیر الکترونیکی که برای تخت در نظر گرفته شده می توان ارتفاع بخش بالایی و پایینی تخت را تنظیم کرد.
  • تخت نیمه الکتریکی: یکی دیگر از انواع تخت های بیمارستانی در بازار نیمه الکترونیکی است. این تخت ها به گونه ای طراحی می شوند که تنظیم ارتفاع آن ها به صورت دستی انجام می شود و تنظیم قسمت سر و پای تخت به صورت الکترونیکی و با فشردن یک کلید انجام می پذیرد.
  • تخت‌های الکتریکی: دسته دیگر از این تخت ها، تخت بیمارستانی برقی می باشد که تنظیم تمامی قسمت های آن به صورت الکترونیکی و تنها با فشردن کلیدهای مخصوص انجام می شود. استفاده از این نوع تخت های برقی در منزل بسیار کارآمد می باشد و همچنین به پرستار و اعضای خانواده کمک می کند مراقبت و نگهداری بهتری از بیمار داشته باشد.

ویژگی های تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی به گونه ای طراحی شده که بیشتر در قسمت سر و پا قابل تنظیم ارتفاع می باشد. این ویژگی باعث می شود تا بیمار احساس راحتی بیشتری داشته باشد و بتواند برای غذا خوردن، خوابیدن و یا تغییر قسمت دست و پا از این قابلیت ها استفاده نماید. شما هنگامی که برای خرید یا اجاره تخت بیمارستانی به مراکز فروش مراجعه می کنید، لازم است که به نوع شکن آن توجه فرمایید.

برخی از تخت ها تک شکن می باشند، یعنی یک قسمت تغییر زاویه در قسمت فوقانی تخت در نظر گرفته شده است و در این صورت می توان بخشی از سر بیمار که روی آن قرار می گیرد را تنظیم کرد. این ویژگی کمک می کند بیمار به حالت نشسته درآمده و بتواند به راحتی غذا میل کند و حتی با دیگران گفت و گو داشته باشد و تلویزیون تماشا کند. این تخت بیشتر برای بیمارانی که دچار عارضه و آسیب در قسمت پا هستند بسیار مناسب می باشد. با استفاده از این ویژگی می توان پاها را به راحتی حرکت داد تا خون در این قسمت به گردش درآید.

نوع دیگری از طراحی  تخت بیمارستانی سه شکن می باشد که در بازار تجهیزات پزشکی موجود است، از 3 قسمت می توان ارتفاع آن را تغییر داد. در این نوع تخت ها علاوه بر قسمت سر و پا، یک شکن هم در قسمت وسط تخت وجود دارد که برای بیمارانی که دچار مشکل در قسمت کمر یا پا هستند و نیاز به یک استراحت طولانی مدت دارند مناسب می باشد.

تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی چهارشکن یکی دیگر از انواع تخت های بیمارستانی می باشد که دارای چهار قسمت تغییر زاویه می باشد و هر یک از این قسمت ها را می توان فقط با فشردن یک کلید بالا و پایین آورد. این تخت برای بیمارانی که نیاز به استراحت مطلق و طولانی مدت دارند بسیار مناسب است و بهتر است برای بیمارانی که دچار شکستگی در ناحیه کمر و لگن شده اند از این قسمت استفاده شود.

نکاتی برای اجاره تخت بیمارستانی

این نکته بسیار مهم است که بیمار شما چه سن و سالی دارد و چه مدتی می خواهد یک تخت را اجاره کند و از آن استفاده نماید. در ادامه ما به شما کمک می کنیم تخت بیمارستانی تهیه کنید که مناسب خود شما باشد.

  • مدت زمانی که بیمار از تخت استفاده می کند: اگر بیمار شما نیاز به استراحت مطلق دارد یا به صورت دائم باید در تخت بماند، نوع تخت بیمارستانی که باید انتخاب کنید بسیار مهم است. به این دلیل که تخت های چند شکن یا برقی در منزل کمک بسیاری برای مراقبت از بیمار، حرکت دادن و برقراری آرامش و شرایط رفاه آن می کند تا شما بتوانید مراقبت و پرستاری اسان تری از وی به عمل آورید. انتخاب نوع تشک نیز اهمیت زیادی دارد به طوری که برخی از تشک ها از ایجاد زخم بستر برای بیمار جلوگیری می کند. اگر بیمار شما مدت زمان کمی را می خواهد از تخت استفاده کند بهتر است که شما بجای خرید از اجاره تخت بیمارستانی استفاده کنید تا هزینه آن مقرون به صرفه تر شود.
  • توجه به زیبایی ظاهر تخت: شاید اولین نکته ای که شما برای خرید تخت توجه کنید، قیمت مناسب و کارایی و کاربرد آن باشد، در حالی که باید به زیبایی ظاهری تخت نیز توجه کنید. چون این موضوع بسیار روی روحیه بیمار مخصوصا بیمارانی که لازم است از تخت به مدت طولانی استفاده کنند تاثیر دارد. امروزه تخت هایی طراحی شده اند که می توان آن ها را به راحتی با سایر وسایل اتاق هماهنگ کرد تا ببیمار در مدت طولانی احساس بدی نداشته باشد.
  • محدودیت‌ حرکتی بیمار را در نظر بگیرید: هنگام خرید یا اجاره تخت بیمارستانی بهتر است که محدودیت های بیمار را در انجام دادن حرکت های مختلف در نظر بگیرید. اگر بیمار شما قادر به حرکت چندانی نیست بهتر است از تخت بیمارستانی برقی و یا چندشکن استفاده کنید تا حرکت دادن وی برای شما راحت تر شود.

تخت بیمارستانی

  • شرایط پرستار بیمار: این مورد نیز در انتخاب تخت بسیار موثر است، زیرا پرستاری که برای بیمار خود استخدام کرده اید می تواند بیمار را حرکت دهد بهتر است که از تخت های نیمه برقی و یا مکانیکی استفاده نمایید، اما اگر پرستار شما نمی تواند بیمار را حرکت دهد بهتر است که از تخت بیمارستانی برقی در منزل استفاده کنید.
  • تخت امکان سقوط بیمار را نداشته باشد: اگردر هنگام خواب احتمال سقوط بیمار از روی تخت وجود دارد بهتر است تختی که دارای محافظ های کناری می باشد تهیه کنید و یا تشک را از نوع کم ارتفاع انتخاب کنید.
  • قد و وزن بیمار را در نظر داشته باشید: هنگام خرید یا اجاره تخت بیمارستانی، اگر بیمار شما وزن بالایی دارد این نکته را فراموش نکنید که تختی را خریداری کنید که قرار گیری بیمار روی تخت راحت باشد.
  • تخت امکان جابجایی داشته باشد: برای تمیز کردن اتاق بهتر است که تختی را خریداری کنید قابلیت جابه جایی را داشته باشد. در اینصورت می توانید به راحتی اتاق بیمار را تمیز کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان