ساخت وکس شکری با سه روش متفاوت و مزایای استفاده از آن

در واقع ساخت وکس شکری چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با روش ها و طرز تهیه این ماسک پر خاصیت آشنا شوید با ما همراه باشید.

ساخت وکس شکری با سه روش متفاوت و مزایای استفاده از آن

به طور کلی بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده از وکس یا موم است. این روش از گذشته های دور استفاده قرار می گرفته تا به امروز با پیشرفت هایی همراه شده است. یکی از مزیت های بارز استفاده از وکس شکری این است که می توان آن را به راحتی در فضای ساخت و استفاده نمود.

آشنایی با نحوه ساخت وکس شکری

همانطور که می دانید یکی از بهترین روش های رفع موهای زائد استفاده از موم یا وکس است. از آنجایی که موم انداختن یا وکس زدن، موها را از ریشه می کند بین چند هفته تا یک ماه از شر موهای زائد خلاص خواهید شد اپیلاسیون موهای زائد در آرایشگاه وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد کرد بنابراین بهترین روش یادگیری طرز تهیه وکس خانگی است تا بتوانید به راحتی و با کمترین هزینه با استفاده از وکس های خانگی موهای زائد تان را از بین ببرید.

چگونگی ساخت وکس شکری

طرز و روش تهیه مو شکری:

به صراحت می توان گفت که سه راه برای تهیه وکس خانگی و خلاص شدن از دست موهای زائد وجود دارد که در ادامه به بیان نحوه تهیه هر کدام از آن ها پرداخته ایم:

  • روش اول:

نصف فنجان آبلیمو و 2 فنجان آب و 3 فنجان عسل را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید و سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از ان به مدت 30 دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید. وقتی رنگ مخلوط تیره شد وکس شما آماده است و در ضمن می توانید برای تهیه این وکس از عسل یا شکری که قابل خوردن نباشد و تاریخ مصرف آن نیز گذشته باشد، استفاده نمایید.

  • روش دوم:

در یک تابه یک فنجان شکر برزید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی رنگ آن تغیی کند و هنگامی که کاراملی شد نصف فنجان آب لیمو ترش و یک فنجان عسل اضافه نمایید. پس از اماده شدن بایستی ترکیب را در یک شیشه نگهداری کنید و اگر امود خیلی سفت شد مقدار کمی به اندازه یک قاشق سوپ خوری آب بیفزایید.

روش های تهیه وکس شکری

  • روش سوم:

در این روش بایستی دو فنجان شکر را با یک چهارم آبلیمو و یک چهارم فنجان آب روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه جوش امد 30 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگ آن تیره شود. این موم پس از سرد شدن سفت می شود و پیش از این اتفاق بایستی مورد استفاده قرار گیرد.

مزیت های استفاده از وکس شکری:

یکی از روش های پرطرفدار اصلاح صورت مردان و زنان استفاده و ساخت وکس شکری می باشد که در ادامه سعی داریم به فواید و مزیت های بی شمار وکس شکری بپردازیم:

وکس کردن فرآیندی است که وقتی به درستی انجام شود می تواند هفته ها پوست شما را نرم و عاری از مو کند.

در سایر روش های اصلاح مشاهده می کنید موها از ریشه کنده نمی شوند و مجددا وقتی موها رشد می کند تیز و زبر شده اند. در حالی که وکس کردن موها را از ریشه در می اورد و پس از چندین هفته مشاهده خواهید کرد که رویش مجدد موها بسیار نرم است.

وکس کردن می تواند روزنه های پوست را برای ورود انواع عفونت ها و باکتری های پوستی باز نماید.

دستورالعمل استفاده از وکس شکری

وکس کردن می تواند تمام جوش های سر سیاه را تمیز کند.

با وکس کردن شما از مرتب کردن و نداشتن مو یا پرز در پوست خود مطمئن هستید و می دانید که هفته ها طول خواهد کشید تا مو مجددا رشد کند.

در صورتی که اطراف ابروهای شما نیز وکس شود، مشاهده خواهید کرد که شکل ابروهای چقدر زیبا تر می شود و با روشن شدن پوست اطراف ابرو خط ابروی شما مشخص تر خواهد شد.

تیغ شدن باعث می شود موهایی که مجدد رشد می کند زبر باشند اما از آنجایی که وکس موها را کاملا از ریشه در می آورد بنابراین موایی که مجددا رشد می کند کاملا نرم خواهند بود.

وکس کردن موجب می شود تا سلول های مرده روی پوست کنده شود و پوست شفاف و سفید شود.

تاثیر وکس تا حدود 2 الی 3 هفته و یا بیشتر می ماند یعنی موها تا مدتی رشد نمی کنند و پوست تان همچنان صاف خواهد ماند.

وکس کردن به فولیکول مو آسیب می زند و همین موجب می شود تا رشد موها در طول زمان کاهش یابد.

مزیت های فراوان وکس شکری

توصیه ها و نکات مهم در استفاده از وکس شکری:

پیش از انجام کار به جهت رویش موها دقت کنید تا احتمالا فرو رفتن مو به داخل پوست و التهاب و چرکی شدن به حداقل برسد.

حساسیت به پارچه، کاغذ و موم ممکن است موجب قرمزی، خارش، تورم و ایجاد تاول روی پوست شود.

حرارت موم پیش از تماس با بدن بایستی به صورت کامل کنترل شود.

کمی پودر بچه را پیش از موم زدن برای زیر بغل یا جاهای حساس بزنید تا رطوبت را به خود جذب کند.

برای تسکین پوست بعد از اپیلاسیون و شستشوی پوست از پودر بچه استفاده نمایید.

پس از اپیلاسیون صابون نزنید و فقط بدن تان را با آب گرم بشویید.

توصیه های مهم در استفاده از وکس

پوست بیکینی و زیر بغل را بکشید تا راحت تر بتوانید اپیلاسیون کنید.

برای جلوگیری از رشد موها در زیر پوست به صورت مکرر از مو برای اپیلاسیون استفاده نکنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان