آیا گرانول برای بارداری مفید است؟

در دوران بارداری آنچه می‌خورید اهمیت زیادی دارد. شما باید مواد معدنی و ویتامین‌های کافی مصرف کنید تا سلامت خود و کودک در حال رشد خود را تقویت کنید

آیا گرانول برای بارداری مفید است؟

در دوران بارداری آنچه می‌خورید اهمیت زیادی دارد. شما باید مواد معدنی و ویتامین‌های کافی مصرف کنید تا سلامت خود و کودک در حال رشد خود را تقویت کنید. غذا و تنقلات باید روزانه باشد تا اطمینان حاصل شود که انرژی کافی دریافت می‌کنید. یکی از بهترین میان وعده‌هایی که می‌توانید در دوران بارداری خود بخورید گرانولا است. گرانولا مخلوطی از میوه‌های خشک، گندم و آجیل است که آن را به یکی از سالم‌ترین میان وعده‌ها برای زنان باردار تبدیل می‌کند. در ادامه به فواید گرانول اشاره شده است:

سیستم ایمنی و سلامت استخوان‌ها:

میوه‌ها سرشار از ویتأمین‌هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. به همین دلیل است که به زنان باردار توصیه می‌شود میوه‌ها و سبزیجات زیادی بخورند. مصرف گرانولا به حل مشکل کمبود کمک می‌کند زیرا حاوی میوه‌های خشک سرشار از ویتامین E است. هنگامی که سیستم ایمنی قوی دارید نمی‌توانید در برابر بیماری‌ها و سایر عوارض سلامتی در دوران بارداری آسیب‌پذیر باشید. آنتی اکسیدان‌هایی که از ویتامین‌ها به دست می‌آورید از بدن شما محافظت می‌کنند. بنابراین یکی از فواید گرانولا محافظت از بدن شما در برابر بیماری‌ها در این دوران آسیب‌ پذیر است. علاوه بر این جو دوسر غنی از فیبر است که با تنظیم حرکات روده شما از یبوست جلوگیری می‌کند. جو همچنین سرشار از فسفر، کلسیم و پتاسیم است که مواد مغذی ضروری در دوران بارداری هستند.

تنظیم فشار خون:

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث عدم تعادل فشار خون می‌شود. بنابراین برای کمک به تنظیم فشار خون باید غذا بخورید. گرانولا به دلیل انتخاب مواد تشکیل دهنده یک انتخاب عالی است. حاوی پتاسیم، آهن، فیبر و کلسیم بوده و در دوران بارداری به آن نیاز خواهید داشت. گرانولا علاوه بر تقویت سیستم ایمنی و انرژی، به کنترل فشار خون شما کمک می‌کند.

داشتن رحم سالم:

اطمینان از داشتن رحم سالم در طول بارداری بسیار مهم است. یک رحم سالم به شما کمک می‌کند تا حاملگی را تا تاریخ زایمان ادامه دهید. گرانولا سرشار از آجیل، میوه‌ها و گندم است که آن را به یک میان وعده عالی تبدیل می‌کند. این به اطمینان از رشد طبیعی و پایدار جنین کمک می‌کند.

 افزایش انرژی:

یکی از مشکلاتی که در دوران بارداری با آن مواجه خواهید شد تخلیه انرژی است. وقتی جنین در حال رشد است انرژی شما دائماً تخلیه می‌شود. بنابراین شما باید غذا‌های غنی از انرژی مصرف کنید. گرانولا بهترین میان وعده‌ای است که می‌توانید مصرف کنید زیرا حاوی کلسیم، آهن، فیبر و سایر مواد مغذی است. این مواد به افزایش انرژی و بهبود سیستم گوارش شما کمک می‌کنند.

رشد مغز نوزاد:

میوه‌های خشک و دانه‌های موجود در گرانولا حاوی چربی‌های سالم، منیزیم، پروتئین و اسید‌های چرب امگا 3 هستند. آن‌ها همچنین حاوی فیبر هستند که هضم را تقویت می‌کند. اسید‌های چرب امگا 3 و 6 به تحریک رشد مغز کودک شما کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که گرانولای شما دارای گردوی خوبی است که رشد مغز جنین را تقویت می‌کند.

 کاهش حالت تهوع:

حالت تهوع جزئی از بارداری بوده و ممکن است برای رفع آن حاضر باشید هر چیزی بخورید. خوردن گرانولا حاوی دانه کدو تنبل می‌تواند به کاهش حالت تهوع کمک کند. آن را در هنگام صبحانه امتحان کنید تا بتوانید روز خود را بدون تهوع شروع کنید.

نتیجه‌گیری:

گرانولا ترکیبی از مواد مختلف است که آن را به یکی از سالم‌ترین میان وعده‌ها برای زنان باردار تبدیل می‌کند. نگرانی‌های متعددی در دوران بارداری وجود دارد اما تغذیه نباید یکی باشد. بنابراین گرانولا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از این فواید بهره‌مند شوید و بارداری سالمی داشته باشید.

 

منبع:

e-gazettes.com

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان