دفتر خبرگزاری حوزه در البرز افتتاح شد

دفتر خبرگزاری حوزه در استان البرز روز پنجشنبه ششم بهمن ۱۴۰۱ با پیام آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در کرج افتتاح شد. حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا برته»، مدیرعامل خبرگزاری حوزه پس از این آئین افتتاح، طی نشستی با اصحاب رسانه به تبیین رویکرد و اهداف این خبرگزاری در استان البرز پرداخت.

دفتر خبرگزاری حوزه در البرز افتتاح شد

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا برته»، مدیرعامل خبرگزاری حوزه در این نشست که در سالن گفت‌وگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، ضمن معرفی این نهاد مردمی اظهار داشت: وقتی صحبت از حوزه می‌شود گاهی اوقات معنای روحانیت به ذهن متبادر می‌شود و گاه سازمان و تشکیلاتی که به تربیت روحانیت می‌پردازد.

وی ادامه داد: وقتی امروز از سازمان حوزه و روحانیت سخن می‌گوییم از سازمان مردم‌نهادی یاد می‌کنیم که با ایجاد تشکیلات منسجم چندین نهاد اعم از مرکز حوزه علمیه خواهران و برادران، جامعه الزهرا، جامعه المصطفی و دیگر نهادها مثل سازمان تبلیغات اسلامی و بیش از 200 مرکز عالی از مجتمع و مرکز تخصصی و بیش از هزار مدرسه تخصصی آموزشی الهیات به معنای عام و قریب به 400 هزار دانش‌پژوه ملی و بین‌المللی خواهر و برادر در کل کشور را در برمی‌گیرد.

سخنگوی حوزه، با ارائه دورنمایی از آنچه در حوزه علمیه معاصر می‌گذرد، اظهار داشت: طلاب خواهر و برادر در این حوزه‌ها در رشته‌های تخصصی در سه مقطع سطح یک، دو، سه، به اضافه سطح عالی به کسب علم پرداخته و با کسب مدرک سطح چهار از حوزه علمیه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه همچنین در بخش دیگری از سخنانش به قدمت بیش از 1000 ساله حوزه علمیه اشاره و عقبه آن را از سلسله جنبانی حَضَرات معصومین در عصر صادقین از حله و کربلا تا ایران قدیم دانست و گفت: هم اکنون دانش‌پژوهان از ده ملیت مختلف در این نظام آموزشی به تحصیل مشغول هستند.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و علمی حوزه‌های علمیه در عرصه ملی و بین‌المللی گفت: بیش از 150 نشریه علمی در سطح ملی و بین‌المللی از سوی دانش‌پژوهان حوزوی تهیه و منتشر شده است که بسیاری از مقالات علمی آن‌ها در عرصه‌های بین‌المللی درخشیده‌ است.

دفتر خبرگزاری حوزه در البرز افتتاح شد

حجت الاسلام والمسلمین برته عرصه خبر و رسانه را رسالت‌ ذاتی حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: حوزه علمیه اساساً یک نهاد خبری و رسانه‌ای است که با فرهنگ عجین شده و در واقع نهادی است که آمده خبر را از یک منبع موثق دریافت و به مردم ابلاغ کند.

وی ضمن قدردانی از تعامل و همکاری اصحاب رسانه از آنان خواست این خبرگزاری را خانه خود دانسته و حال که این خبرگزاری بعد از دو دهه فعالیت در استان البرز نیز آغاز به فعالیت کرده است، در بازنشر اخبارِ آن یاری‌رسان حوزه علمیه باشند.

در ادامه این نشست که به جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه سپری شد، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا برته»، ضمن پاسخگویی شفاف به اصحاب رسانه گفت: همکاری اصحاب جراید با این خبرگزاری به مراتب مضاعف و بیشتر از انتظار ما بوده که امید داریم این ارتباط دوسویه و زیست طرفینی و مومنانه در استان البرز نیز رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه ارزش خبری در خبرگزاری حوزه ضرورتاً رسیدن به روایت اول نیست، گفت: روایت درست به اندازه روایت اول برای ما ارزشمند است و طالب این نیستیم که خبر به سرعت و برای اولین بار در این خبرگزاری منتشر شود ولی آشفتگی در نقل داشته باشد یا سبب بدبینی یا ضایع شدن حق کسی شود؛ اتفاقا هر کجا اعتماد نسبت به کنشگر خبری در هر عرصه وجود داشته باشد و خبرنگاری دغدغه‌مندتر و حرفه‌ای‌تر به تهیه خبر پرداخته باشد با کمال میل از آن استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته در پایان با بیان اینکه هم اکنون خبرنگارانی در خبرگزاری حوزه مشغول فعالیت هستند که با چیره‌دستی و مهارت کامل به هفت زبان زنده دنیا به تولید محتوا و پوشش اخبار ملی و بین المللی می‌پردازند، گفت: بخش بانوان این خبرگزاری نیز فعال است و علاوه بر آنکه بانوان فرهیخته در قالب خبرنگار و نویسنده در این بخش مشغول فعالیت هستند، به بیان مطالبات و دغدغه بانوان و خانواده در عرصه و ساحَت‌های مختلف ملی و بین‌المللی نیز می‌پردازند.

عکس : نگار اصغری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان