هر آنچه که باید درباره تردمیل بدانیم!

در این مقاله با یک ابزار ورزشی نوین با تمامی امکانات و مزایایی که دارد، آشنا می شویم.

هر آنچه که باید درباره تردمیل بدانیم!

تردمیل (treadmill)همان‌طور که می‌دانید یک نوع ابزار ورزشی است که ورزش پیاده‌روی را برای کاربرانش شبیه‌سازی می‌کند. شما می‌توانید روی آن به‌صورت درجا راه بروید، آهسته و حتی روی آن با سرعت بدوید . اما دلیل حضور این دستگاه در زندگی انسان مدرنیته برای چیست؟ این مقاله در نظر دارد پاسخ روشن و آشکاری به این سؤال داده و تمام زوایای پیدا و پنهان این دستگاه را به شما نشان دهد. همین‌که وارد سایت کیانی اسپرت شده‌اید، یعنی این‌که برای سلامتی خود ارزش قائل هستید و اجازه نمی‌دهید تأثیرات منفی شهرنشینی روی زندگی شما سایه بیندازد. لذا ضمن خیرمقدم به شما، خواهش می‌کنیم، مطالعه این پست را از دست ندهید و ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

ضرورت استفاده از دستگاه دوی ثابت

تردمیل می‌تواند یک‌راه برون‌رفت از مصائبی باشد که انسان امروزی با دست خود برای خودش رقم‌زده است. همان‌طور که می‌دانید، در هوای آزاد، سرب بیشتری جذب ریه‌ها می‌شود. حال اگر بخواهیم در هوای سنگین و آلوده شهرهای صنعتی بدویم، بیش‌ازپیش این سموم را استنشاق خواهیم کرد. از طرفی ورزش نکردن و انجام فعالیت‌های ورزشی نیز بافت‌های عضلانی را کم و بر حجم توده‌های چربی می‌افزاید. انواع بیماری‌ها یکی از پس از دیگری بر بدن عارض می‌شوند و سلامتی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

اینجاست که دستگاه تردمیل به‌عنوان یک ابزار مفید و نجات‌بخش وارد زندگی انسان‌های مدرن می‌شود. دیگر نیازی نیست خود را در معرض هوای آلوده قرار بدهید. کافی است با کمک این دستگاه یک پیاده‌روی مفرح و سرشار از سلامتی داشته باشید. این دستگاه می‌تواند در سالن‌های ورزشی یا در منازل و حتی دفاتر کارتان قرار بگیرد و تنها با نیم تا چهل‌وپنج دقیقه نیاز روزانه شما را به تحرک و ورزش برطرف نماید.

هر آنچه که باید درباره تردمیل بدانیم!

صفحه‌کلید لمسی حرارتی و مانیتوری با وضوح بالا در نسل جدید تردمیل ها

تردمیل و فواید آن

تردمیل در بردارنده یک تسمه یا نوار نقاله است که حول محور دستگاه می‌چرخد و شما روی آن می‌توانید راه رفته یا بدوید. کارایی دستگاه نامبرده برای لاغری و سوزاندن چربی و حجم دادن به عضلات پایین‌تنه است. دوی ثابت می‌تواند به شما برنامه هم بدهد. این دستگاه با توجه به قد، وزن و توده بدنی که دارید، به شما برنامه می‌دهد که با چه سرعت و میزان شدتی می‌توانید روی این دستگاه بدوید یا پیاده‌روی کنید. اگر قصد شما ساخت عضلات محکم و بهبود کارایی مفاصل است، باز می‌توانید از روی برنامه‌هایی که روی دستگاه نصب است، کمک بگیرید. تنها کافی است شناخت کافی و کاملی از این ابزار ورزشی داشته باشید.

هر وقت از شبانه‌روز می‌توان روی تردمیل رفت و لذت یک پیاده‌روی آرام را تجربه کرد. می‌توانید تلویزیون تماشا کنید و در حین دویدن، سریال موردعلاقه خود را دنبال نمایید. هوای تمیز موجود در اتاق و دویدن روی دستگاه، قلب و عروق شما را بهتر به کار می‌اندازد، سموم داخلی بدن توسط عرق به بیرون نشت کرده و اندام‌های داخلی شما را پاکیزه می‌کند. پوست بر اثر فعالیت ورزشی گرم و خیس از عرق می‌شود و همه آلودگی‌ها را به سطح آن می‌آورد. رنگ رخساره‌تان باز و درخشان می‌شود. تنها با در اختیار داشتن یک کفش ورزشی مناسب، یک گرم‌کن ساده و کمی اراده می‌توانید خود را میهمان این‌همه موهبت و فواید سرشار نمایید.

هر آنچه که باید درباره تردمیل بدانیم!

ابعاد و اندازه‌های دستگاه دوثابت

مشخصات فنی تردمیل

همان‌طور که در متن فوق نیز آمد، تردمیل یک ابزار موتوردار است که تسمه‌ای پهن روی آن تعبیه شده است. دوی ثابت دارای یک صفحه‌نمایش نیز است که ضربان قلب شما را نشان می‌دهد. حتی کالری ای که باید بسوزانید را نیز به شما نشان داده و با دکمه‌هایی که دارد به‌راحتی می‌توان سرعت و زمان دستگاه را تنظیم کرد. دستگاه‌هایی که توسط سایت کیانی اسپرت ارائه می‌شوند، دارای به‌روزترین آپشن‌ها هستند. به‌عنوان‌مثال در برخی از این ابزارها، سیستم روغن‌کاری اتو مات وجود دارد که کیفیت دستگاه را افزایش می‌دهد. سیستم دیاگ، شوک گیر در شش حالت برای ممانعت از آسیب‌های ورزشی مانند زانودرد و کمردرد برای این نوع دستگاه‌ها طراحی شده است. به جرات می‌توان گفت نسل جدید دستگاه‌های دوثابت که توسط کیانی اسپرت عرضه می‌شوند، می‌توانند یک نوع باشگاه ورزشی به شمار روند. در ادامه به‌صورت فهرست‌وار به برخی از ویژگی‌های دوثابت اشاره می‌شود:

  • نصب و تعبیه کلیدهای میانبر روی دسته‌ها و صفحه‌کلید،
  • دارای شیب خودکار ،
  • سیستم پخش موزیک با تجهیزات یو اس بی و آیو ایکس،
  • تنظیم سرعت تا حدود شانزده کیلومتر
  • دارنده ویبراتور و دستگاه دراز و نشست و دمبل،
  • توان موتور با بالاترین حد ممکن،
  • تحمل وزن بالای صد کیلوگرم و حتی بیشتر، (120 تا 150 )
  • قابلیت تا شوندگی با موتور هیدرولیکی،
  • برنامه بیست و چهارساعته و خودکار،
  • سیستم روغن کاری تماما اتوماتیک ، سیستم عیب یابی هوشمند ، سیستم شوک گیر های شش حالته جهت جلوگیری از انتقال ضربات به مفاصل و طبقات
  • قابلیت به نمایش گذاشتن سرعت و تعداد ضربان قلب، مسافت پیموده شده و مدت زمان سپری‌شده.

دستگاه دو ثابت پیشرفته دارای چه امکاناتی است ؟

قابل‌ذکر است، تردمیل نوع پیشرفته‌ای که در سایت کیانی اسپرت معرفی می‌شود، امکان هماهنگ شدن با گوشی‌های آیفون و اندروید را نیز دارد. در برخی از نمونه‌ها می‌توان کیفیت صفحه‌نمایش را تا هزار و هشتاد مگاپیکسل نیز مشاهده کرد. بر روی آخرین ورژن این دستگاه‌ها صد برنامه تعریف شده است که به‌راحتی می‌توان یک برنامه شخصی نیز به آن افزود. موتور این دستگاه‌ها ای سی بوده و از نوع اینورتر دار می‌باشد. شایان ذکر است، در این نوع تردمیل ها، موتورها تفاوت چندانی با دستگاه‌های از نوع باشگاهی ندارند. کیبورد نیز لمسی – حرارتی بوده و می‌توان به‌صورت دستی و خودکار به آن برنامه داد. این دستگاه‌ها دارای ضمانت‌نامه کیفی بوده و تا پنج سال می‌توان موتور و قطعات دستگاه را تضمین کرد.

هر آنچه که باید درباره تردمیل بدانیم!

دستگاه دوثابت

اهدافی که دستگاه‌های دوی ثابت دنبال می‌کنند چیست ؟

تردمیل علاوه بر این موارد می‌تواند عملکرد قلب و عروق را افزایش داده و سلامت آن‌ها را تضمین کند. با خون‌رسانی به موقع به سایر اندام و ارگان های داخلی، بدن به بهترین شکل به کار خود ادامه داده و دیرتر دچار فرسودگی می شود. سلول های مغز فعال مانده و شما را در بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن نگاه می دارد. در ادامه به برخی از مزایای دستگاه دوی ثابت اشاره می کنیم :

  • نظارت بر کمیت و کیفیت برنامه های ورزشی نظیر سرعت، میزان زاویه شیب، ضربان قلب و ....
  • در اختیار داشتن یک فضای ورزشی بدون آلودگی های جوی، آسیب های بدنی و ... ،
  • داشتن یک برنامه منظم و روزانه در هر نوع شرایط آب و هوایی . حتی اگر برف و بوران بیرون از منزل همه جا را متوقف کند، پیاده روی روزانه شما کماکان به قوت خود باقی خواهد ماند. در اوج فراگیری بیماری های جمعی مانند کرونا و حتی در تابستان و هوای گرم و در هر شرایطی می توانید از مزایای یک پیاده روی سالم و با کیفیت استفاده کنید،
  • سوزاندن انرژی بلااستفاده که موجب تشکیل بافت های چربی مازاد می شود،
  • بدون محدودیت سنی و جنسیتی است،
  • بافت ها استخوانی را متراکم کرده و باعث جذب سریعتر مکمل هایی مانند کلسیم و ... می شود،
  • قابلیت سفارشی کردن تمرین های ورزشی با این دستگاه ها وجود دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان