ژنرال آمریکایی خطاب به انگلیس: ارتش شما دیگر برتری ندارد

ایسنا نوشت: منابع نظامی به یک رسانه انگلیسی گفتند، یک ژنرال ارشد آمریکایی اخیرا به وزیر دفاع لندن هشدار داده ارتش انگلیس دیگر در رده نیروهای رزمی طراز اول جهان محسوب نمی‌شود.

ژنرال آمریکایی خطاب به انگلیس: ارتش شما دیگر برتری ندارد

شبکه اسکای نیوز گزارش داد، این منبع به بن والاس، وزیر دفاع انگلیس تصریح کرده اعمال کاهش هزینه‌های گوناگون در ارتش انگلیس در عرض چند دهه باعث تحلیل رفتن توانمندی‌های جنگی این کشور شده است.

به نوشته اسکای نیوز یکی از این منابع گفت: "مخلص کلام این است که کلیت این نیرو نمی‌تواند تا یک دهه از بریتانیا و متحدان ما محافظت کند."

یکی دیگر از منابع اظهار کرد، فوریت بیشتری برای آنکه انگلیس به دنبال تهاجم نظامی ادامه‌دار روسیه به اوکراین دست به احیای ارتشش بزند احساس می‌شود.

این منابع اظهار داشتند، این افولی که در توانمندی رزمی ارتش انگلیس بعد از اعمال چند دهه کاهش هزینه برای صرفه‌جویی در پول اتفاق افتاده باید در پی جنگ روسیه در اوکراین سریع‌تر از برنامه‌ریزی‌ها رفع شود.

این منابع تصریح کردند، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس اگر با توجه به تهدید امنیتی فزاینده ایجاد شده از سمت روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین اقدام فوری در قبال ارتش انگلیس اتخاذ نکند، با خطر شکست در نقشش به عنوان "نخست وزیر دوران جنگ انگلیس" مواجه می‌شود.

اسکای نیوز در ادامه این گزارش خود، جزئیاتی از ارتش انگلیس با هدف ترسیم تصویری از مسائل پیش روی آن ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، اکثر خودروهای زرهی آن بین 30 تا 60 سال پیش ساخته شده‌اند و "تا سالها تعویض همه آنها مقدور نخواهد بود."

طبق گزارش این رسانه، ژنرال آمریکایی به والاس گفت، ارتش انگلیس همچون همتایانش در آمریکا، روسیه، چین یا فرانسه یک نیروی جنگی "طراز اول" نیست و "به سختی" در زمره ارتشهای رده دوم قرار می‌گیرد.

این تاکید بر ضرورت مدرنیزه کردن ارتش انگلیس در شرایطی مطرح می‌شود که این کشور متعهد شده به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی، پس از اینکه کی‌یف دوباره هدف حملات موشکی قرار گرفت و در ضمن ادامه جنگ سنگین زمینی در منطقه دونباس اوکراین، لندن متعهد شد برای اوکراین تانک‌های چلنجر بفرستد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، پس از گفتگویی تلفنی در روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که تانک‌های چلنجر 2 را به همراه سامانه‌های توپخانه بیشتر به اوکراین ارسال خواهد کرد.

یک منبع نظامی آمریکایی اظهار کرد، "رویکرد زمان جنگ سوناک در حال حاضر این است که از ارتش کشورش زده و با هدیه دادن (تجهیزات به اوکراین) بدون برنامه‌ای برای جایگزینی این سلاح‌ها در مدت پنج تا هفت سال، آن را بیشتر تهی کند."

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان