مرثیه ای برای زنان تاثیرنگذار

مدتهاست به دیدن زنانی که آبرومندانه  و بی سرو صدا ، آرام و متین با ظاهری رنج کشیده و دردمند در بازارهای روز و ... به دنبال میوه ها  ، سبزیجات بسیار ارزان برای خانواده خود هستند ؛ عادت کرده ایم . گاه بی تفاوت نگاهشان می کنیم و از کنارشان می گذریم.

مرثیه ای برای زنان تاثیرنگذار

.زنانی که نجیبانه گوشه ای میاستند تا فروشندگان مرغ و گوشت از زائده های گوشت ها و مرغ های پاک شده ، چیزی برای آنها فراهم کنند تا آنها هم بتوانند حداقل به غذاهای خود طعمی بدهند و آن را برای خانواده مقوی کنند . همان هایی که از نانوا می خواهد تا کناره های نان مشتری ها را که به زمین و اطراف ریخته برای آنها کنار بگذارند تا به خانه ببرد .

زنانی که تمام تلاش خود را بکار میگیرند تا یک ماه با کمترین هزینه خانواده عزیز خود را سیر کنند . یک ماه شاید روزی یک وعده غذا . بی ادعا ، بی توقع . آنهایی که یا همسرانشان حقوق حداقلی می گیرند ، یا اصلا همسری ندارند و سرپرست خانواده هستند و یا شاید بد سرپرست ؛ همسری بیمار، بیکار و یا معتاد داشته باشند . اما هر چه هست بر اساس باور و اعتقادشان و بر پایه تربیتی که داشته اند بر این باورند که باید خانه و خانواده را حفظ کرد و برای متلاشی نشدن آن تلاش کرد .

این گروه از زنان قطعا در آرامش جامعه هم نقش مهمی ایفا می کنند . چرا که بنیان خانواده شان را حفظ کرده اند . زنانی که از دید رادار توجه مسئولان ، پنهان مانده اند و در دسته بندی های رایج جامعه کنونی ایران نیز چندان جدی گرفته نمی شوند زیرا مثلا، » فالوئرمیلیونی» ندارند و با دلایلی از این جنس، جناح ها و گروه های سیاسی هم، خواسته و ناخواسته،آنان را در زمره «تاثیرنگذارها»، جای می دهند.

زنان تاثیر نگذاری که اتفاقا درهیچ همایشی شرکت داده نمی شوند و برایشان میلیاردی خرج نمی شود ، هیچ مسئولی از آنها تقدیر و تشکر نمی کند. از قضا دوربین و میکروفن صدا و سیما هم هیچ وقت به سراغ آنها نخواهد رفت . چون در دسته بندی های جدید این گروه از زنان در گروه زنان تاثیر گذار نیستند ، بلکه تاثیر نگذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان