هشدار ناتو درباره پیروزی روسیه در جنگ اوکراین

ایسنا نوشت: دبیرکل ناتو هشدار داد، پیروزی روسیه در اوکراین پیامی خطرناک برای "رژیم‌های خودکامه" در سراسر جهان خواهد بود.

هشدار ناتو درباره پیروزی روسیه در جنگ اوکراین

به گزارش پایگاه خبری اینسایدر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشست مشترک خبری با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در توکیو گفت: پکن و مسکو در حال رهبری یک عقبگرد اساسی در نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی هستند. منطقه هند-پاسیفیک با چالش‌های رو به رشدی روبروست که شامل رفتارهای اجباری چین و اقدامات تحریک آمیز کره شمالی می‌شود. جنگ روسیه در اوکراین هم برای اروپا یک بحران است و هم برای نظم جهانی یک چالش.

دبیرکل ناتو ادامه داد: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این جنگ پیروز شود به منزله ارسال پیامی برای رژیم‌های خودکامه و مستبد است که می‌توانند از طریق زور و فشار وحشیانه، به اهدافشان برسند. این خطرناک است.

وی افزود: پکن اوضاع در اوکراین را از نزدیک نظارت می‌کند و از این اوضاع که شاید بر تصمیمات آینده‌اش اثر بگذارد، درس می‌گیرد. آنچه امروز در اروپا اتفاق می‌افتد، می‌تواند فردا در شرق آسیا رخ دهد. ما باید همچنان متحد و قوی بمانیم. ما باید برای آزادی و دموکراسی با هم باشیم.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه سال گذشته میلادی، مساله احتمال حمله چین به تایوان در مرکز توجه و بحث‌های رهبران و مقام‌های ارشد جهانی بوده است.

استولتنبرگ همچنین گفت، رفتار چین باعث نگرانی است و افزود: چین به طور قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش نیروهای نظامی خود از جمله تسلیحات اتمی‌اش است. این کشور در حال قدرتنمایی برای همسایگان و تهدید تایوان است. تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های حساس خود را کنترل کند و درباره ناتو و جنگ در اوکراین اطلاع رسانی نادرست ارائه می‌دهد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان