خط و نشان کشیدن شاسی‌بلند هفت‌ نفره جدید مزدا برای برندهای لوکس / عکس

پدال نوشت: شاسی‌بلند جدید مزدا CX-۹۰ با موتور ۳.۳ لیتری توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت معرفی شده و قصد رقابت با مدل‌های لوکس‌تر بازار را دارد.

خط و نشان کشیدن شاسی‌بلند هفت‌ نفره جدید مزدا برای برندهای لوکس / عکس

مزدا سرانجام شاسی‌بلند هفت‌نفره جدید خود برای بازار آمریکای شمالی یعنی CX-90 را رسماً رونمایی کرده است. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم محرک عقب جدید با ویژگی‌های اسپرتی ساخته شده است و جایگزین مدل قدیمی CX-9 می‌شود، قصد دارد پا را از رقابت با مدل‌های اقتصادی بازار فراتر گذشته و با شاسی‌بلندهای لوکس سرشاخ شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های CX-90 تجهیز به یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری شش سیلندر خطی توربو است که با 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور، این شاسی‌بلند بزرگ را به قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ مزدا تبدیل کرده است.

خط و نشان کشیدن شاسی‌بلند هفت‌ نفره جدید مزدا با برندهای لوکس / عکس

این پیشرانه همچنین از سیستم هیبریدی خفیف هم با یک موتور الکتریکی کوچک بهره می‌برد که بین پیشرانه و گیربکس نصب شده است. به گفتهٔ مزدا، این موتور آن‌قدر قدرت دارد که می‌تواند CX-90 را در سرعت‌های پایین بدون نیاز به پیشرانهٔ بنزینی حرکت دهد؛ اما برای کسانی که خواهان نقش پررنگ‌تر الکتریسیته در قوای محرکه هستند، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم ارائه می‌شود که از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند و 323 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. مزدا فعلاً برد تمام الکتریکی این نسخه را اعلام نکرده ولی میدانیم که به یک پکیج باطری 17.8 کیلووات ساعتی مجهز است.

بیشتر بخوانید:

آتاتورک هیچ‌وقت سوار این بنز استثنایی نشد / عکس

عکس؛ دنباله‌دار سبز رنگ را از دست ندهید؛ تا 50 هزار سال دیگر نمی‌توانید آن را ببینید

رونمایی از پروژه‌های ترسناک سری نظامی

خط و نشان کشیدن شاسی‌بلند هفت‌ نفره جدید مزدا با برندهای لوکس / عکس

هردو نسخه به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید بدون مبدل گشتاور سنتی استفاده می‌کنند. به گفتهٔ مزدا، به لطف استفاده از نیروی برق، این گیربکس عملکرد روانی خواهد داشت که احساس لوکس و تجربهٔ رانندگی نرمی را فراهم کرده و درعین‌حال، مصرف سوخت را هم کاهش می‌دهد. همچنین صرف‌نظر از نوع پیشرانه، در CX-90 موتورها که به‌صورت طولی نصب می‌شوند، بیشتر نیروی خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند.

خط و نشان کشیدن شاسی‌بلند هفت‌ نفره جدید مزدا با برندهای لوکس / عکس

علاوه بر این، شاسی‌بلند جدید مزدا به تکنولوژی بهبود هندلینگ این شرکت بنام «کنترل وضعیت حرکتی» هم مجهز شده است. این سیستم که برای اولین بار در MX-5 مدل 2022 ارائه شد، در پیچ‌ها با اعمال فشار ترمز اندکی روی چرخ داخلی عقب، به کاهش بادی‌رول کمک کرده و حس و حالت بهتری به خودرو می‌دهد. در همین حال، پلت‌فرم CX-90 با استحکام بالاتری طراحی شده و حتی صندلی‌ها و سیستم تعلیق هم برای تعادل و کنترل بهتر تنظیم شده‌اند. به لطف این ویژگی‌ها، شاسی‌بلند بزرگ مزدا حال و هوای اسپرتی بیشتری داشته و بیشتر شبیه یک خودروی سواری احساس می‌شود تا کراس‌اوور سه ردیفه.

خط و نشان کشیدن شاسی‌بلند هفت‌ نفره جدید مزدا با برندهای لوکس / عکس

در داخل CX-90 شاهد نمایشگر مرکزی بزرگ 12.3 اینچی در بالای داشبورد هستیم درحالی‌که صفحه آمپر دیجیتالی هم برای راننده قابل سفارش است و پورت‌های USB-C برای همهٔ سرنشینان ارائه می‌شود. برای طراحی خودرو نیز مزدا از تاریخ ژاپنی خود الهام گرفته و در جای‌جای کابین از چرم ناپا، چوب، کروم و پارچه استفاده کرده است. این متریال به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هماهنگی کاملی با یکدیگر داشته باشند.

خط و نشان کشیدن شاسی‌بلند هفت‌ نفره جدید مزدا با برندهای لوکس / عکس

از همین فلسفه در بیرون خودرو هم استفاده شده و بدنه با منحنی‌های بیشتر و خطوط تیز کمتری طراحی شده است. با انتخاب پکیج‌های تزئینی مختلف می‌توان میزان تریم‌های کرومی را کم یا زیاد کرد درحالی‌که رینگ‌های 21 اینچی برش الماسی با رنگ مشکی متالیک هم قابل سفارش خواهد بود. مزدا CX-90 که به‌طور خاص برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده است، در بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود.

58321

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان