جنجال‌های اسکار ادامه دارد/ نامزدی پس گرفته نمی‌شود

مهر نوشت: در حالی که حضور بازیگر بریتانیایی آندریا رایزبورو در فهرست نامزدهای بهترین بازیگر زن با اتهام روبه رو شده بود، اسکار پس از بررسی اعلام کرد این نامزدی به قوت خود باقی می‌ماند.

جنجال‌های اسکار ادامه دارد/ نامزدی پس گرفته نمی‌شود

پس از اعلام اسامی نامزدهای اسکار که سه‌شنبه هفته پیش صورت گرفت، نامزدی آندریا رایزبورو در بخش بهترین بازیگر زن با اتهام استفاده از تاکتیک‌های ناعادلانه روبه رو شد و اسکار اعلام کرد این مورد را بررسی می‌کند.

حالا پس از جلسه‌ای که دیروز برگزار شد، اسکار اعلام کرده این نامزدی به قوت خود باقی می‌ماند و پس گرفته نخواهد شد.

این بازیگر بریتانیایی که در درام مستقل «به لزلی» بازی کرد، ناگهان با کمپینی که از سوی چهره‌های مشهور مانند کیت وینسلت، گوینت پالترو، جنیفر آنیستون، کیت بلانشت و شماری از چهره‌های درجه یک دیگر شروع شد به فهرست نامزدهای بهترین بازیگران زن راه یافت و پس از آن این شائبه به وجود آمد که استفاده از تاکتیک‌های ناعادلانه موجب این موفقیت شده است.

اسکار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل نگرانی‌هایی که هفته گذشته درباره کمپین فیلم «به لزلی» مطرح شد آکادمی به بازبینی روند تبلیغاتی که برای این فیلم صورت گرفته پرداخت و به این نتیجه رسید که نامزدی این فیلم لغو نمی‌شود. با این حال در این مسیر به تاکتیک‌هایی برخوردیم که باعث نگرانی شد و مستقیم با طرف‌های مسئول شکل گرفتن چنین روندی به آن رسیدگی می‌کنیم.

لس‌آنجلس تایمز با انتشار گزارشی ادعا کرده بود مایکل موریس کارگردان و همسرش و نیز مری مک‌کورمک بازیگر با بسیاری از دوستان مشهور تماس گرفتند و از آنها خواستند تا در رسانه‌های اجتماعی از بازی این بازیگر حمایت شود و بیشتر توییت‌ها پس از این در حمایت از بازی وی منتشر شدند و همه با عبارت‌هایی مشابه درخواست کرده بودند از وی حمایت شود در حالی که هیچ یک از این افراد اولیه عضو آکادمی نبودند.

در بیانیه آکادمی آمده مقررات کمپین آکادمی برای این است که فرآیند اهدای جوایز منصفانه و اخلاقی باشد و نباید با عناوین مشخص و صریح به دفاع از موردی پرداخت که رقابت را مخدوش کند.

در فهرست اسکار رایزبورو در کنار کیت بلانشت، آنا د آرماس، میشل ویلیامز و میشل یئو قرار گرفت و پس از شائبه‌هایی که ایجاد شد با دوباره مطرح شدن هشتگ سیاه اهمیت دارد، مطرح شد که نامزدی وی احتمال نامزد شدن 2 بازیگر سیاهپوست مطرح را که احتمال حتی برد آنها بود از راه یافتن به فهرست باز داشت و نام هیچ بازیگر سیاهپوستی حالا در این فهرست جای ندارد. میشل یئو تنها بازیگر آسیایی است که به این نامزدی راه یافته و البته رقیب سرسختی برای کیت بلانشت در دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم «تار» محسوب می‌شود. او با نامزدی خود اولین زن آسیایی نامزد اسکار شد و تاریخ‌سازی کرد.

تا پیش از نامزدی رایزبورو فیلم «به لزلی» که از تبلیغاتی برای دیده شدن بهره نگرفته بود تنها 27 هزار دلار در سینماها فروش کرده بود.

سال 2014 بروس بروتن نامزد اسکار در بخش ترانه شد اما نامزدی او پس از آنکه کشف شد برای چندین عضو آکادمی ایمیل ارسال کرده باطل و پس گرفته شد. اما اکنون مدرکی مبنی بر این که خود رایزبورو دست به این کار زده باشد پیدا نشده است.

پیتر بردشاو منتقد گاردین پیش از این با نقد «به لزلی» بازی رایزبورو را درخشان خوانده بود.

57247

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان