واکنش نخست‌وزیر سوئد به هتک حرمت قرآن

نخست‌وزیر سوئد بدون محکوم کردن اهانت‌های سیاستمداران کشورش علیه کتاب آسمانی مسلمانان از کسانی که به منافع ملی سوئد ضربه می‌زنند انتقاد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نخست‌وزیر سوئد بدون محکوم کردن اقدامات اهانت‌آمیز برخی از سیاستمداران کشورش علیه کتاب آسمانی مسلمان‌ها از چنین رفتارهایی به دلیل آنکه به منافع سوئد لطمه وارد می‌کنند انتقاد کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،«آلف کریسترسن»، نخست‌وزیر سوئد روز سه‌شنبه افراط‌گرایانی را که اقدام به سوزاندن قرآن و یا دار زدن آدمک‌های «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور می‌کنند «احمق‌های مفید» برای قدرت‌های خارجی توصیف کرد که قصد لطمه زدن به سوئد دارند.

کریسترسن در جمع خبرنگاران در استکهلم، بدون اسم بردن از کشوری خاص گفت: «شاهد بوده‌ایم که کنشگران خارجی و حتی دولت‌ها چطور با استفاده از این رفتارها طوری تنش‌ها را بالا می‌برند که مستقیماً برای امنیت سوئد مضر است.»

نخست‌وزیر سوئد روز سه‌شنبه احزاب پارلمان کشورش را برای رایزنی درباره اوضاع کنونی در بحبوحه تشدید تنش‌ها با ترکیه و به راه افتادن موجی از تظاهرات‌ها ضد سوئد در کشورهای مسلمان، گرد هم آورده بود.

چند روز پیش «راسموس پالودان» سیاستمدار راست افراطی در سوئد با اهانت به ساحت و قدس قرآن کریم و اهانت به مسلمانان، این کتاب آسمانی را در مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد به آتش کشید.

اقدام این سیاستمدار افراطی در سوئد با واکنش‌های گسترده‌ای از جمله در ایران روبرو شده است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در توئیتی در همین خصوص نوشت: هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی که باز در سوئد اتفاق افتاد را به شدت محکوم می‌کنم.

‌وزیر خارجه افزود: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

قبل از آن ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را قویا محکوم کرده و گفته بود: افکار عمومی جهان اسلام انتظار دارد دولت سوئد از تکرار این قبیل رفتارهای اسلام ستیزانه جلوگیری کرده و عاملان آن را بی مجازات نگذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان