همه چیز درباره سری جدید فیدیبوک؛ اولین دستگاه کتابخوان فارسی

چگونه صدها جلد کتاب بخوانیم بی آنکه درختی را قطع کرده باشیم؟

همه چیز درباره سری جدید فیدیبوک؛ اولین دستگاه کتابخوان فارسی

سری جدید دستگاه کتابخوان الکترونیکی فیدیبوک – اولین دستگاه کتابخوان فارسی – با امکانات تازه‌ای به بازار عرضه شد. هفته گذشته سری جدید کتابخوان الکترونیکی فیدیبوک با قابلیت‌ها و امکانات جدیدی روی پلتفرم دیجیکالا عرضه شد که می‌تواند مورد توجه بیش‌تر علاقه‌مندان به کتاب قرار گیرد.

یک کتابخانه سیار

پیش از این در سال 1397 اولین سری دستگاه فیدیبوک با نام Hannah f1 توسط شرکت فیدیبو و دیجی‌کالا به بازار عرضه شده بود. در آن زمان این دستگاه اولین دستگاه کتاب‌خوانی بود که کاملا از محتوا و متن فارسی پشتیبانی می‌کرد و خریداران می‌توانستند به راحتی ِ یک کلیک، به صدها هزار عنوان کتاب الکترونیک فارسی در آن دسترسی داشته باشند.

سری جدید فیدیبوک دارای مزایا و امکانات تازه‌ای نسبت به دستگاه قبلی است. در این سری نرم افزار پیش فرض فیدیبو با اپلیکیشنی کاملا جدید و بهبود یافته نسبت به نسخه قبلی به بازار عرضه شده که تجربه‌ای لذت‌بخش از مطالعه را برای خریداران به همراه دارد. همچنین این نسخه قابلیت استفاده از سرویس اشتراکی فیدی‌پلاس را نیز دارا است.

سیستم عامل فیدیبوک جدید نیز همان اندروید است اما از نسخه 4. 4 . 2 به اندورید 8 . 1 ارتقا پیدا کرده، همچنین سری جدید فیدیبوک نسبت به سری قبل سبک‌تر شده و وزن آن از 190 گرم به 140 گرم کاهش یافته که همین موضوع کار با این دستگاه و به خصوص حمل و نقل آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

صفحه نمایش فیدیبوک جدید HD است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت مطالعه دارد همچنین ورودی شارژر این دستگاه تایپ C است. تفاوت مهم دیگر فیدیبوک سری جدید ارتقای حافظه آن به 18 G و رم این دستگاه است که از 512 به 1G ارتقا پیدا کرده است.

نکته قابل توجه دیگر در این سری امکان استفاده از سرویس اشتراکی فیدیبو (فیدی‌پلاس است، که خریداران با این دستگاه می‌توانند به محتوای کتابخانه اشتراکی خود نیز دسترسی داشته باشند.

همه چیز درباره سری جدید فیدیبوک؛ اولین دستگاه کتابخوان فارسی

از دیگر مزیت‌های سری جدید فیدیبوک می‌توان به ارائه کارت هدیه پانصدهزارتومانی به همراه این دستگاه برای خریداران اشاره کرد که همزمان با فروش دستگاه و به صورت آنی روی دستگاه ارائه می‌شود.

دستگاه فیدیبوک به عنوان اولین دستگاه کتابخوان الکترونیکی فارسی امکان مطالعه ساده و القای حسی شبیه به مطالعه کتاب کاغذی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. می‌توان گفت حتی وسواسی‌ترین کتابخوان‌هایی که فقط کتاب چاپی می‌خوانند هم از کار با فیدیبوک لذت می‌برند، زیرا تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه، تکنولوژی جوهر الکترونیکی یا Eink است که دقیقا برای ایجاد حسی شبیه به کلمات چاپ شده روی کاغذ، تولید شده است. در کنار این موضوع مات بودن صفحه دستگاه کتابخوان و عدم بازتاب نور این امکان را فراهم کرده است که بدون نیاز به نور محیطی و بدون خستگی چشم افراد به مطالعه طولانی‌مدت با آن بپردازند و احساس خوبی داشته باشند.

با توجه به مزیت‌هایی همچون حفظ محیط زیست و عدم نیاز به قطع درختان، عدم نیاز به نور محیطی و خستگی چشم هنگام مطالعه، دسترسی به کتاب‌های فارسی و انگلیسی به صورت همزمان، بهینه‌سازی اپلیکیشن فیدیبو و امکان دسترسی به سرویس فیدی‌پلاس و وجود اینترنت، بلوتوپ، امکان مطالعه کتابهای انگلیسی و .. هر کتابخوانی را وسوسه می‌کند که یک دستگاه ِ فیدیبوک داشته باشد و بدون دغدغه در هر لحظه کتاب مورد علاقه خود را مطالعه کند.

برای خرید سری جدید فیدیبوک می‌توانید به سایت دیجیکالا مراجعه و همزمان با خرید یک کارت هدیه پانصدهزارتومانی فیدیبو را نیز دریافت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان