رونمایی از بزرگترین پهپاد باری جهان / عکس

ایسنا نوشت: هواپیمای «پلیکان کارگو» به عنوان بزرگترین هواپیمای باربری برقی خودران جهان رونمایی شد.

رونمایی از بزرگترین پهپاد باری جهان / عکس

در سال 2020، استارت‌آپ «Pyka» مستقر در کالیفرنیا، سم‌پاش هوایی برقی خودران خود به نام پلیکان را راه‌اندازی کرد. اکنون این شرکت نسخه حمل بار این هواپیما را توسعه داده است که به عنوان بزرگترین هواپیمای باری برقی خودران جهان می‌توان از آن نام برد.

مایکل نورچیا(Michael Norcia)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت، می‌گوید: پلیکان کارگو تاثیر مثبت قابل توجهی بر زندگی مردم خواهد داشت. ما این هواپیما را برای حذف انتشار دی‌اکسید کربن از زنجیره لجستیک طراحی کرده‌ایم. این هواپیما علاوه بر آن مزایای دیگری همچون سرعت قابل توجه نسبت به حمل و نقل زمینی و هزینه‌های عملیاتی کمتر از حمل و نقل هوایی معمولی دارد.

رونمایی از بزرگترین پهپاد باری جهان / عکس

هواپیمای بدون سرنشین «Pelican Cargo» برای انجام عملیات لجستیک سریع‌السیر توسعه داده شده است و «Pyka» خاطرنشان می‌کند که هواپیما به طور ویژه برای تحویل محموله به جوامع روستایی دوردست مفید است.

این وسیله نقلیه دارای یک مجموعه باتری لیتیوم یونی 50 کیلووات ساعتی است که در هر بار شارژ تا 200 مایل(320 کیلومتر) می‌توان از آن استفاده کرد و 20 دقیقه نیز ذخیره دارد. چهار موتور الکتریکی 25 کیلوواتی(33.5 اسب بخار) روی آن نصب شده است که به دو ملخ ثابت در جلو و پشت هر بال نیرو می‌دهند و هواپیما از یک پیشران، کنترل و مجموعه حسگر کاملا اضافی بهره می‌برد.

طول این هواپیما 7.3 متر و ارتفاع آن 2.1 متر است. یک محموله 181 کیلوگرمی از جلو از طریق دماغه در فضای 1.87 متر مکعبی آن قرار داده می‌شود. طول بال‌های این هواپیما 11.5 متر است و برای پرواز به یک باند 183 × 15 متری که می‌تواند سنگفرش، سنگ ریزه، خاک یا چمن باشد نیاز دارد. سرعت آن بین 80 تا 90 گره(148-167 کیلومتر در ساعت) است.

قابلیت‌ پرواز خودکار آن حول محور یک موتور پرواز اختصاصی ایجاد شده که شش پردازنده در دو سیستم رایانه‌ای، لیدار رو به جلو، جی‌پی‌اس، رادار و لیزر دارد. این شرکت بر این باور است که شرکت‌های لجستیکی قادر خواهند بود با حداقل آموزش هواپیما را به کار گیرند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان