پیامدهای ترسناک یک گاف بزرگ

کپسول کوچک رادیواکتیوی که اخیرا در استرالیا گم شد، حاوی ماده‌ای رادیواکتیو بود که تشعشعاتش برای سلامتی خطرات بسیاری دارد.

پیامدهای ترسناک یک گاف بزرگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک کپسول کوچک به اندازه نخود که حاوی عنصر رادیواکتیو سزیم 137 است، در حال انتقال از معدن تا مقصد گم شده بود. این مسیر 1000 کیلومتری کار یافتن کپسول گمشده را بسیار دشوار کرده است.

کپسول بسیار کوچک است اما خطر ماده‌ای که حمل می‌کند بسیار بزرگ است. ماده‌ای رادیواکتیو که تشعشعاتش می‌تواند حتی منجر به سرطان در انسان و دیگر موجودات شود.

میزان تشعشع ساطع شده از این حجم اندک سزیم 137 در فاصله یک متری بنا بر اعلام مقامات مسئول استرالیایی برابر با انجام 10 رادیوگرافی قفسه سینه در یک روز است.

اگر چه تشعشع به حدی نیست که رهگذران را به خطر بیاندازد اما اگر فرد بدشانسی مدت زمانی طولانی کنار این کپسول کوچک توقف کند شانس سرطانی شدن سلول‌های بدنش را به حد بسیار زیادی بالا می‌برد.

نکته امیدوارکننده این است که کپسول کوچک گمشده ممکن است جایی افتاده باشد که گذر انسان زیاد به آنجا نیافتد اما نمی‌توان زندگی را بر احتمالات بنا کرد.

نیمه عمر ماده رادیواکتیو گمشده 30 سال است به این معنا که سه دهه دیگر تشعشات آن نصف شده و دیگر به اندازه امروز خطرناک نخواهد بود.

در میان اصلی‌ترین خطر از میان رفتن محافظ و رها شدن ماده رادیواکتیو در طبیعت است. برخورد این ماده با پوست یا بلعیدن تصادفی آن اثراث وحشتناکی به جا خواهد گذاشت.

منبع: نیوزویک

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان