قطره چشم رابت و میزان استفاده از آن

قطره چشم رابت نام های دیگری مثل Betamethasone-Ophthalmic را دارد و برای التهاب و آلرژی چشم کاربرد دارد. البته عوارضی مثل تاری دید، سردرد، درد چشم، سوزش، آبریزش چشم و &#۸۲۳۰; دارد.

قطره چشم رابت و میزان استفاده از آن

قطره چشم رابت از داروهایی می باشد که به علت داشتن خواص ضد التهابی و سرکوب کننده سیستم ایمنی به جهت معالجه حالات التهابی و آلرژیک چشم و گوش مورد استفاده قرار می گیرد. سردرد، درد چشم، تاری دید، آبریزش، سوزش چشم و بزرگ شدن غیر عادی چشم بعضی از عوارض استفاده از این دارو است.

آشنایی با قطره چشم رابت

توضیح در مورد قطره چشم رابت

چشم عضو بسیار حساسی می باشد به صورتی که با کمترین آلودگی امکان دارد به قرمزی و همچنین خارش و سوزش دچار شود. تشخیص اینکه قرمزی چشم به علت حساسیت فصلی شماست یا اینکه به علل دیگری مانند عفونت چشم به وجود آمده است به مسئولیت پزشک متخصص چشم است. دکتر بعد از معاینه چشم قادر است داروی مناسب را برای بهبودی شما تجویز نماید. از آنجایی که قطره های چشمی با نام های گوناگونی در داروخانه ها وجود دارد هیچ موقع ترغیب نشوید که برای رفع مشکلات چشمتان خوددرمانی کنید یا درمان به خصوصی را به دیگران پیشنهاد بدهید چون همانگونه که بیان کردیم چشم عضو حساسی می باشد و امکان دارد با یک درمان اشتباه مشکلات چشمی دیگری مانند آب مروارید یا آب سیاه برای شما یا شخص دیگری ایجاد شود. برای رفع آلرژی چشم قطره های گوناگونی وجود دارد. قطره رابت یکی از آن هایی است که در ادامه با آن آشنا می شوید.

قطره رابت از داروهایی می باشد که به علت داشتن خاصیت های ضد التهابی و سرکوب کننده سیستم ایمنی به جهت درمان حالات التهابی و آلرژیک چشم و گوش مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که از این دارو نبایستی در بیماری های قارچی چشم و گوش و یا بیماری های ویروسی در مرحله حاد عفونی هستند استفاده شود.

  • نام های دیگر: Betamethasone-Ophthalmic
  • موارد مصرف: مداوا التهاب و آلرژی چشم
  • عوارض: تاری دید، سردرد، بزرگ شدن غیر عادی چشم، آبریزش، درد چشم و سوزش
  • تداخل دارویی: در این باره با پزشک مشورت کنید.

آشنایی با دارو چشم رابت

میزان و نحوه استفاده قطره رابت

مقدار دقیق مصرف این دارو حتما بایستی توسط پزشک متخصص معین شود. به صورت معمول در آغاز یک الی دو قطره هر 1 تا 2 ساعت به درون چشم و دو یا سه قطره هر 2 یا 3 ساعت به درون مجرای گوش چکانده می شود. در صورت درمان این مقدار دارو می تواند به صلاح دید پزشک کاهش پیدا می کند.

نکات لازم در مورد قطره رابت

  • هیچ موقع بدون نسخه پزشک این دارو مصرف نشود.
  • این دارو در بیماران مبتلا به آب مروارید، گلوکوم و عفونت چشم و گوش بایستی با احتیاط استفاده شود.
  • بدون مشورت پزشک مصرف دارو را متوقف نکنید.
  • در صورت عدم درمان بعد از یک هفته از شروع معالجه به پزشک رجوع کنید. شاید به تغییر دارو نیاز داشته باشید.
  • پس از چکاندن قطره در چشم بالافاصله چشم ها محکم نبندید.
  • اگر یک نوبت از دارو را فراموش کردید، به محض اینکه نوبت آن را به خاطر آوردید مصرفش کنید. اگر تقریبا موقع نوبت بعدی فرا رسیده است، نوبت از یاد برده را رها کنید و به برنامه دارویی معمولتان برگردید و میزان دارو را دوبرابر نکنید.

بررسی قطره چشم رابت

  • پیشنهاد می شود خودسرانه از این دارو استفاده نکنید. آب مروارید و آب سیاه از عوارض مصرف خودسرانه قطره چشمی است.
  • هر نوع قطره چشمی بایستی بعد از باز شدن درب آن، در یخچال نگهداری شده و بعد از یک ماه باز شدن در آن، دور انداخته شود.
  • اگر پس از استفاده قطره رابت به قرمزی و التهاب دچار شدید و بعد از چند ساعت رفع نشد حتما باید به پزشک یا اورژانس رجوع شود.

هم اکنون که این مطلب پایان یافت برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه اطلاعات دارویی از لینک های قطره باکتی ماید و قطره ناپریوین دیدن نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان