افتتاح دو طرح حوزه آب و برق خورشیدی در دامغان و امیریه

فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب دامغان و ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ مگاواتی استان سمنان با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

افتتاح دو طرح حوزه آب و برق خورشیدی در دامغان و امیریه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، تصفیه خانه فاضلاب دامغان در فاز اول با نصب 4 دستگاه هوا ده، آشغال گیر و حوضچه‌های ته نشینی با 11 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

به گفته مدیرعامل آبفای استان سمنان این طرح در مدت 36 ماه اجرا شده و ظرفیت تصفیه 8 هزار و 750 متر مکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد

محمد طاهری افزود: برای تکمیل این تصفیه خانه در فاز دوم به 250 میلیارد ریال نیاز است.

تکمیل مدول اول تصفیه خانه فاضلاب دامغان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان بود.

همچنین با حضور وزیر نیرو در امیریه دامغان ، طرح جهاد روشنایی در قالب راه اندازی 3 هزار سامانه خورشیدی 5 مگاواتی حمایتی استان سمنان به بهره برداری رسید .

از این تعداد سامانه برنامه ریزی شده ، 52 نیروگاه های کوچک مقیاس خانگی امروز آغاز بکار کرد .

این نیروگاه ها به منظور توسعه تولید انرژی‌های تجدید پذیر ، ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده های کم برخوردار و توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی راه اندازی شده است .

کمالی معاون وزیر نیرو گفت : در قالب اجرای طرح جهاد روشنایی در کشور، 550 هزار خانواده، از طریق سامانه برق خورشیدی ، تولید کننده خواهند شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی 110 هزار نیروگاه 5 کیلوواتی در کشور برنامه ریزی شده است گفت : این سامانه ها با ارائه تسهیلات قرض الحسنه به خانواده ها در منازل آنها نصب خواهد شد .

کمالی با بیان اینکه 60 هزار خانواده برای اجرای طرح جهاد روشنایی در کشور شناسایی شدند گفت : برای 25 هزار خانواده که شرایط نصب سامانه را دارند، ارزیابی های لازم در حال انجام است .

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان