اتحادی بزرگ در مسیر تاریخی راه ابریشم

نشست صمیمی بین شوراهای اسلامی شهرهای سمنان و شاهرود در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر شاهرود برگزار شد و در پایان تمامی اعضای هر دو شورا بر اتحادی عمیق و ماندگار در راستای همکاری و هدملی در راستای کسب عنوان سمنان نماینده ایران در اتحادیه راه ابریشم تاکید کردند.

اتحادی بزرگ در مسیر تاریخی راه ابریشم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در این نشست مشترک اعضای شورای شهر هر یک نظرات و نقطه نظرات خود را بیان نمودند که خلاصه ای از سخنان به شرح زیر می باشد

اعتماد مقامات کشوری را در فرصت اتحادیه راه ابریشم از بین نبریم

علی همتی رییس شورای شهر سمنان گفت: از ظرفیت ایجاد شده راه ابریشم که عنوانی متعلق به استان است با اعتماد با یکدیگر بهره ببریم و اگر این فرصت از دست برود عقب گرد خواهیم داشت و حال که مقامات کشوری به سمنان اعتماد کردند این عنوان را به ما دادند؛برای پیشرفت در آینده آن را از بین نبریم.

با نگاهی باز برای جهانی شدن قدم برداریم

حسین موسوی رییس شورای شهرستان سمنان با اشاره به دوره چهارم شورا که وی به عنوان شهردار سمنان در راستای کسب عنوان راه ابریشم تلاش کرد و مرکز راه ابریشم راه اندازی شد تا به امروز که آن تلاش ها در دوره ششم با حمایت وزارت میراث به نتیجه رسید و سمنان به عنوان نماینده شهرهای ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم انتخاب شد توصیحاتی داد و بیان کرد: امروز نتیجه این اقدام را باید با دست اتحاد و همدلی با یکدیگر در تک تک شهرهای استان با نگاهی باز برای جهانی شدن تلاش کنیم.

عضو هیات رییسه شورای شهر سمنان گزارشی از سفر به سمرقند،بخارا و تاشکند ازبکستان و تاثیراتی که همکاری با شهرهای بین المللی می‌تواند داشته باشد را ارئه کرد و از اعضای شورای شاهرود خواستار همراهی در سفری که در اسفند سال جاری به مسکو روسیه در راستای معرفی استان دارد شد و گفت: نامه ای را به شوراهای استان برای همراهی در این سفر ارسال کردیم تا به عنوان نماینده ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم بتوانیم نقش آفرینی در سطح جهانی داشته باشیم.

موسوی تاکید کرد: راه ابریشم را دست مایه اتحاد استان کنیم و با ایجاد نمایندگی در هر شهرستان، در گام اول از ارتباطی که با ازبکستان به وجود آمده برای همکاری های علمی فرهنگی تا اقتصادی در سطح جهانی بهره مند شویم.

بهانه برای اتحاد مردم سمنان و شاهرود بسیار است

مجید نظری نایب رییس شورای شهر سمنان گفت: بهانه برای اتحاد بین مردم شهرهای استان سمنان بسیار است و گاهی برخی بدخواه برای از بین بردن این اتحاد اقداماتی ناپسند می‌کنند.

وی با تبریک همکاری مدیریت شهری شاهرود با موضوع قرارداد خودروی زامیاد2 بیان کرد: امیدواریم این قرارداد منجر به اشتعال زایی برای جوانان شاهرود و پیشرفت استان باشد و از ظرفیت صنعت و گردشگری استفاده کنیم

رئیس کمیسیون عمران؛شهرسازی و خدمات شهری شورای شهر سمنان با اشاره به برخی طرح های عمرانی با موضوع مشترک به مانند پیاده راه شدن خیابان مزار شاهرود و یا امام(ره) سمنان گفت: تجربیات خود را از باز خوردهای مردمی و همچنین نتایجی که از آسیب شناسی اجتماعی شهری داریم به اشتراک بگذاریم و تجربیات موفق را در کنار هم قرار دهیم.

عباسعلی طالب بیدختی عضو شورای شهر سمنان با اشاره به ظرفیت های گردشگری که در جام جهانی برای قطر ایجاد شد گفت: گردشگری در زمینه های زیادی قابل تبدیل شدن به فرصت دارد که یکی از آنها گردشگری ورزشی در سطح بین‌المللی است که استان ما از آن بی بهره است و راه ابریشم می تواند این گردشگری را به پویایی برساند.

رضا صباغیان به شرایط ویژه فرهنگی عرفانی استان و با یادی از شهدای این خطه بر زیبایی شهرستان شاهرود به عنوان قاره کوچک تاکید کرد و گفت: امروز می بینیم زمانی که سفیر چین به سمنان سفر می‌کند و با دیدن نماهنگ معرفی استان از این حجم ظرفیت و اینکه چرا این استان را نمی‌شناخته متعجب می‌شود ولی اگر در راستای اتحادیه راه ابریشم یک اتحاد استانی شکل بگیرد باعث شناخت جهانی این منطقه خواهد بود و هر سخنی که در آن تفرقه شنیدیم بدانیم نوایی شیطانی است.

تاکید شورای شهر سمنان در راستای همدلی و اتحاد قابل تقدیر است

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود با معرفی ظرفیت های شناخته شده و همچنین گمنام شاهرود گفت: اقدام شورای شهر سمنان در راستای اتحادیه راه ابریشم و همچنین تاکید و حسن نظری که در راستای همدلی و اتحاد در این مسیر برای معرفی کل استان دارند قابل تقدیر است.

حمیده محبی ضمن خیر مقدم به اعضای شورای سمنان با اشاره به طراحی اتوبوس گردشگری شهرداری شاهرود برای نوروز سال جدید افزود: امسال از کلید واژه شهر ابریشم نیز برای معرفی ظرفیت های گردشگری استفاده خواهیم کرد

محمدرضا یونسیان عضو شورای شهر شاهرود با نگاه گردشگری به صورت استانی تاکید کرد و خواستار نشست های مشترک در راستای بهره‌مند شدن تجربیات جهانی شورای سمنان شد

حضور شورای سمنان در شاهرود یک نعمت است

در ادامه سید جواد بیطرف از دیگر اعضای شورای شاهرود با اشاره بر حدیثی که به شکرگزاری نعمت ها اشاره داشت بیان کرد:این حضور نعمتی است که قابل تقدیر است و آغاز یک سنگ بنای جدید در استان سمنان است.

سیده زهرا موسوی دیگر عضو شورای شهر شاهرود خواستار تداوم جدی این نشست ها شد و با اشاره به اینکه در ادوار شورای شهر شاهرود حضور داشته است گفت: این نشست باعث خرسندی است و نخستین بار است که در این یک دهه شوراهای این 2 شهر نشست رسمی در محل این شورا برگزار می‌کنند

وی بیان کرد: استان سمنان مسیر زیادی از راه ابریشم را به خود اختصاص داده است و ظرفیت های شهرهای این مسیر در کنار هم قدرت زیادی را ایجاد می کند که منجر به معرفی استان و ایجاد سرمایه ای ماندگار خواهد شد؛ به همین خاطر هر هزینه ای در این راستا سرمایه ای چند برابر می شود که به استان باز خواهد گشت. ‌

  اتحادی بزرگ در مسیر تاریخی راه ابریشم

ورودی شهرهای استان سمنان برای جذب گردشگر ضعیف است

مهدی ترابی نایب رئیس شورای شهر شاهرود گفت: استان سمنان در جذب گردشگر ضعیف عمل کرده و این نشست با موضوع راه ابریشم رویداد نیکویی است که امید است به جذب ثروت برای تمام شهرهای استان منجر شود.

وی با نگاهی به ترویج و تبلیغ گردشگری در استان های مختلف کشور گفت: جاذبه های شهرهای استان به ویژه در ورودی ها ضعیف است و به گردشگران انگیزه کافی برای ورود به شهرها نمی‌دهد و این را می‌توان از وضعیت ثابت درآمدی کاسبان شهر در کل سال متوجه شد.

نتیجه همدلی، پیشرفت کشور ایران و استان سمنان است

حمیدرضا قنبریان عضو شورای شهر با اشاره به صنعت بزرگ و پول‌ساز گردشگری و قدردانی از زحمات دکتر حسین موسوی در ارتباطات بین‌المللی که در راستای معرفی استان زمینه سازی کردند گفت: هیچکس از عدم اتحاد سودی نبرده است و هر گونه سخن نفاق انگیز باعث خرسندی دشمنان کشور است و در مقابل مزایای این همدلی پیشرفت برای استان و در مرحله بالاتر پیشرفت برای ایران خواهد بود.

وی بیان کرد: اقتصاد صنعت توریسم در جهان امروز جلوتر از انرژی نقش بازی می‌کند که ما در ایران و سمنان از این ظرفیت به خوبی بهره نبردیم.

کمیته اقدام مشترک بین شورای سمنان و شاهرود تشکیل شود

شهردار شاهرود از اینکه شورای سمنان توانسته است عنوان نماینده ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم را در رقابت با شهرهای گردشگری ایران به دست آورده تحسین کرد و گفت: اینکه شورای سمنان کل استان را در این نمایندگی دیده است جای قدردانی دارد و پیشنهاد کمیته اقدام مشترک بین 2 شورای سمنان و شاهرود جهت پیگیری برای اجرایی شدن طرح‌ها که در آن توقف ایجاد می شود را به صورت فرا استانی داد.

محسن احمدی گفت: 2 عضو از شورای سمنان و 2 عضو از شورای شاهرود به عنوان پرجمعیت ترین شهرهای استان در راستای منافع مشترک و برای به دست آوردن حقوق استان در برنامه های فرا استانی تشکیل دهیم.

وی بیان کرد: از اینکه شورای سمنان طرحی نو در انداخت و طلسم جدایی را شکست تشکر می کنیم و همانطور که سمنان دارای ظرفیت های تاریخی و میراث فراوان است و جاذبه های طبیعی بالقوه ای نیز دارد و شاهرود نیز در جاذبه های طبیعی و همچنین عرفانی؛ فرهنگی و هنری ظرفیت هایی دارد که بر اعضای شورای سمنان که کل استان را در اتحادیه راه ابریشم ظرفیت دیده ناشناخته نیست و اطلاعات کافی از آن دارند.

وی افزود: بسیاری از طرح ها که در استان های دیگر به راحتی عملیاتی می شود در شهرهای استان سمنان با قوانینی روبرو می شود که برای بر طرف کردن آن باید مدت ها تلاش کرد و این موضوع بر پیشرفت استان تاثیر گذاشته است .

احمدی گفت :هیچ وقت شهرهای استان از این حجم تردد زائران در استان سمنان بهره نبرده است و یکی از دلایل آن نا امیدی و ترسی است که در سرمایه گذاران به خاطر موانع قانونی و عدم حمایت ها به وجود می آید و امروز می بینیم در مسیر استان مجتمع گردشگری رفاهی که در شان این مسیر باشد وجود ندارد و نتیجه آن تصادفات متعدد است و با این روش و نگاه در استان اهداف مسیر و عنوان جهانی راه ابریشم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد : امروز ما به عنوان مدیریت شهری بر ارتقای جاذبه های چشم نواز شهری با عنوان شاهرود شهر زندگی تاکید داریم و در ابتدا برای خود شهروندان باید شهر زیباتر باشد و در جذب مسافر در استان با تعداد کم هتل ها روبرو هستیم و امروز بوم گردی ها به کمک ما می آیند اما نیاز به زیرساخت های بیشتری در ابتدا برای جذب مسافران ایرانی هستیم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان