راهنما و خرید نهال گردو دیرگل مناسب مناطق سردسیری

نهال گردو دیرگل یکی از محبوب ترین درختانی است که بیشتر کشاورزان و باغداران تمایل دارند این گیاه را در مزارع و باغات خود کشت کنند.

راهنما و خرید نهال گردو دیرگل مناسب مناطق سردسیری

درخت گردو به دلیل محصولات گران قیمتی که تولید می کند در سراسر جهان مشهور است. اگر در کاشت و خرید نهال گردو به خواص و ویژگی های آن دقت کنید درختی را می بینید که بسیار پربار است. یکی از این خصوصیات که قبل از خرید نهال باید مورد توجه قرار گیرد دیرگل بودن نهال گردو است که برای رشد نیاز به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاصی دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به معرفی چندین درخت گردو دیرگل می پردازیم تا بتوانید نهال گردو مناسب را برای باغ یا زمین خود انتخاب کنید. اگر به این موضوع علاقه دارید، این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

نهال گردو دیرگل چیست؟

نهال گردو دیرگل به گونه ای گفته می شود که حدود 2-3 هفته دیرتر از سایر گونه های گردو گل می دهد. این کار گل ها را از سرمای اوایل بهار محافظت می کند و میوه درخت گردو را در تابستان حفظ می کند و آن را برای مناطق سردسیر یا مناطقی که زمستان و بهار را تجربه می کنند، مناسب می کند.

اولین نهال گردو دیرگل، نهال گردو فرنور پیوندی

یکی از واریته های نهال گردو دیرگل که دارای نژاد فرانسوی است، فرنور نام دارد. پیوندهای نهال گردو در بسیاری از نهالستان ها در آذربایجان غربی تولید میگردد. این نهال برای کشت در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر مناسب است، زیرا مقاومت بالایی در برابر سرما از خود نشان می دهد. این نوع درخت زودبازده است یعنی از اولین سالی که کاشته می شود، میوه می دهد.

به عبارت دیگر می توان گفت عملکرد این نوع درخت 6 تن در هکتار برآورد شده است. علاوه بر تمام ویژگی ها و مزایای ذکر شده برای نهال فرنور، این نهال در مقابل بسیاری از بیماری ها مقاومت زیادی دارد.

نهال گردو خوشه‌ای، دومین درخت گردو دیرگل

یکی دیگر از درختان گردو پرطرفدار و دیرگل را می توان نهال گردو خوشه ای در نظر گرفت. این نهال ها در مناطق سردسیر رشد می کنند و میوه هایی با اندازه و کیفیت بالا تولید می کنند. به دلیل عملکرد بالا و مقاومت خوب در برابر سرما، اکثر کشاورزان علاقمند به تهیه این نهال گردو و کاشت و پرورش آن در باغ خود هستند تا در مدت زمان کوتاهی سود زیادی به دست آورند. میوه های این درخت به صورت خوشه ای هستند.

سومین نهال گردو دیرگل، درخت گردو اسرائیلی

در میان دیگر درختان دیرگل مقاوم در برابر سرما، نهال گردو اسرائیلی (فلسطینی) در میان باغداران زبان زد است. برخلاف نام این درخت، این درخت بومی ایران است ولی از قدیم این نام را بر آن گذاشته اند. اگر بخواهیم در مورد ویژگی ها و خصوصیات این نوع درخت اطلاعاتی به شما بدهیم به ارتفاع و پایه کوتاه آن اشاره می کنیم که برداشت گردو را برای کشاورزان و باغداران آسان می کند.

اما عملکرد این درخت و میوه بسیار متفاوت است و از سال دوم شروع به میوه دادن می کند. در نهال های گردوی این رقم اصلاحاتی صورت گرفته است تا برای کشت در مناطق سردسیر مناسب باشد.

راهنما و خرید نهال گردو دیرگل مناسب مناطق سردسیری

چهارمین نهال گردو دیرگل، درخت گردو کانادایی

همانطور که از نامش پیداست، این نهال گردو کانادایی را می توان بومی مناطق سردسیر کانادا دانست. این نوع درخت گردو دیرگل بوده و در ارتفاع بیش از 3000 متر قابل رشد است. این نهال گردو عملکرد خوبی دارد و در آب و هوای بسیار سرد محصول خوبی تولید می کند. به طور کلی اوج این محصولات در سال هفتم ظاهر می شود و حدود 50 کیلو در هر درخت است. بنابراین از هر هکتار حدود 15 تن برداشت می شود.

آخرین درخت گردوی دیرگل، نهال گردو تویسرکان

یکی دیگر از نهال های گردو دیرگل بومی ایران، تویسرکان نامیده می شود. این درخت گردو برای کشت در مناطق سردسیر و کوهستانی مناسب است به طوری که در ارتفاع 500 تا 1500 متری قابل کشت و باردهی است. این درختان 30 متر ارتفاع دارند و معمولاً از سال سوم شروع به میوه دادن می کنند.

عملکرد این نوع درخت حدود 12 تن در 2 هکتار است که رقم معقول و مناسبی است.

آخرین سخن در مورد انتخاب نهال گردو دیرگل مناسب برای منطقه شما

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع درخت گردو دیرگل آشنا کنیم و ویژگی های هر کدام را توضیح دهیم، حال اگر به دنبال محل مناسبی برای خرید نهال گردو هستید می توانید به غرب نهال مراجعه کنید. پایه و اساس این نهالستان را می توان ترکیبی از علم، دانش و تجربه چندین ساله کشاورزان و پرورش دهندگان دانست که گرد هم آمده اند تا خدماتی بی نقص و متناسب به مشتریان ارائه دهند.

راهنما و خرید نهال گردو دیرگل مناسب مناطق سردسیری

خرید نهال گردو از غرب نهال

در این مطلب به طور کامل در مورد نهال گردو صحبت کردیم. با توجه به موارد گفته شده شما عزیزان و کشاورزان زحمت کش، به راحتی می توانید نسبت به تهیه نهال گردو برای احداث باغ خود اقدام نمایید.

کارشنان فروش ما در غرب نهال آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. به عنوان بخشی از خدمات گروه غرب نهال می توان به احداث باغ، احداث فضای سبز، پیوند زدن، هرس درختان و ... اشاره نمود.

نهالستان غرب نهال با داشتن متخصصین در زمینه های مختلف تولید و کشت نهال گردو می تواند راهنمایی های لازم را برای دستیابی به نتایج مطلوب به کشاورزان ارائه دهد.

شما میتوانید برای خرید نهال گردو با شماره 09026513209 از طریق تماس تلفنی و واتساپ در ارتباط باشید و جهت مشاهده تمامی ارقام به سایت gharbnahal.ir مراجعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان