مراقبت از مژه در خانه چه قوانینی دارد؟

برای این که مژه های زیبا و پرپشتی داشته باشید باید با روش های مراقبت از مژه نیز آشنا باشید تا زیبایی چشم های خود را دوچندان نمایید. این مطلب به روش های خانگی مراقبت از مژه می پردازد.

مراقبت از مژه در خانه چه قوانینی دارد؟

اگر دوست دارید مژه های پرپشت و زیبا داشته باشید بایستی بدانید که این کار به مراقبت درست از مژه نیاز دارد. مژه ها علاوه بر زیبایی چشم ها سبب محافظت از آن ها نیز می شوند. بنابراین بایستی مورد اهمیت قرار گیرند. در ادامه با روش های خانگی مراقبت از مژه آشنا می شوید.

روش های خانگی مراقبت از مژه ها

مژه های طبیعی و زیبا در زیبایی چشم ها و چهره تاثیر شایانی دارند.برخی افراد مژه های پرپشت و زیبایی دارند و مژه های برخی به طور ژنتیکی کم پشت است. به هر روی چه مژه های بلند و پرپشتی دارید و چه مژه های کوتاه بایستی از آن ها مراقبت نمایید. مژه ها علاوه بر زیبایی چشم ها از آن ها محافظت هم می کنند.

به این ترتیب مراقبت از مژه ها کاری ضروری و اجتناب ناپذیر است. پس اگر می خواهید با روش های مراقبت از مژه ها آشنا شوید در این مطلب به برخی روش های خانگی این کار اشاره می شود. در صورتی که مژه ها به علت عدم مراقبت درست از بین رفته اند کاشت مژه طبیعی می تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

1. پاک کردن آرایش در شب

در راستای مراقبت از مژه باید همواره آن را مرطوب نمایید و آرایش صورت خود را هنگام شب پاک کنید. ضمنا استفاده از ریمل های ضد آب را کاهش دهید. هر چه کمتر مژه ها در معرض آرایش باشند، کمتر به آن ها آسیب وارد می شود. به این ترتیب بهتر است شب پیش از خواب، آرایش روی مژه ها را به آرامی پاک نمایید. همچنین پیشنهاد می شود روش اصولی شستن آرایش صورت را نیز فرا بگیرید.

این کار به مژه ها اجازه تنفس می دهد. در صورتی که از پاک کننده آرایش طوری استفاده شود که برای کشیدن آن در ناحیه چشم تقلای زیادی صورت گیرد، ممکن است مژه ها کنده شوند. به جای این کار با پنبه ای به آرامی آرایش را پاک کنید. یا پنبه را در محلول پاک کننده یا روغن مرطوب کرده بعد با آن ریمل مژه ها را نرم کرده تا فرایند پاک کردن ریمل راحتتر شود.

دقت کنید اگر پیش از خواب ریمل روی مژه ها را پاک نکنید، به آن ها آسیب می زند به این صورت که سبب خشک شدن آن ها مشده و تکرار این موضوع در مدت کوتاهی سبب ریزش مژه ها می شود.

2. شانه زدن مژه

با یک برس مژه ها را شانه بزنید. این کار سبب شده مژه ها حالت بهتری پیدا کرده همچنین گردش خون در سطح مژه بیشتر صورت گیرد. این کار سبب تقویت فولیکول های مو می شود.

3. دور انداختن ریمل قدیمی

مراقبت از مژه

اگر از ریمل خود بیشتر از 6 ماه است که استفاده می کنید، باید آن را دور بیندازید. برس های ریمل می توانند سلول های مرده پوست را جمع کرده و محل مناسبی برای باکتری ها به وجود آورند. لازم به تذکر است که هر ریمل بعد از 6 ماه مسلما کمی خراب می شود.

پیشنهاد می شود به جای خریدن چند ریمل هر بار یک ریمل خریده و قبل از خرید یک ریمل دیگر تمام آن را مصرف کنید. به این شکل ریمل کمتری هم استفاده می کنید. مژه ها یکی از حساس ترین موهای بدن محسوب می شوند از این رو منطقی است که بیشتر مورد اهمیت قرار گیرند.

برخی خانم ها بدون توجه به تاریخ انقضای ریمل تا مدتها از آن استفاده می کنند یا از فر کردن مژه استفاده نموده و به مژه های خود اهمیت نمی دهند. اگر شما نیز در این دسته قرار دارید سعی کنید این عادات را کنار بگذارید.

4. تغذیه سالم

استفاده از یک رژیم غذایی سالم می تواند یکی دیگر از عوامل مهم برای داشتن مژه های سالم تر، بلندتر و پرپشت تر باشد. مژه ها هم برای رشد به مواد معدنی و انواع ویتامین ها نیاز دارند. از این رو برای کمک به رشد و تغذیه و تقویت مژه ها بهتر است میزان زیادی میوه و سبزیجات سالم مصرف نمایید.

5. استفاده نکردن از مژه های مصنوعی

سعی کنید تا آنجا که ممکن است از مژه های مصنوعی موقت کمتر استفاده کنید. زیرا این مژه ها روی مژه اصلی چسبانده شده و علاوه بر این که چسب آن ها حاوی مواد شیمیایی است موقع جدا کردن ممکن است مژه های اصلی و طبیعی فرد نیز همراه آن ها کنده شوند. به این ترتیب برای مراقبت از مژه ها توصیه می شود از مژه مصنوعی استفاده نکنید.

6. روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روش های خانگی موثر در مراقبت از مژه ها محسوب می شود. این روغن با خواص آنتی اکسیدانی خود سبب تغذیه و رشد مژه ها می شود. برای بهره گیری از خواص جادویی این روغن به کمک یک برس تمیز مژه ها را با روغن کرچک همراه نمایید. این کار را به مدت چند هفته هر شب قبل خواب تکرار کنید تا اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید.

7. تمیز کردن برس ریمل

برخی خانم ها بر این باورند که برس مژه مانع از بد رنگ شدن و کثیف شدن آن می شود. ولی بهتر است اضافه های ریمل را از روی برس به کمک یک دستمال پاک کرده تا از لکه دار شدن مژه ها پیشگیری شود.

8. ماساژ پلک چشم

یکی از روش های محافظت از مژه ها و تقویت آن ها ماساژ پلک چشم می باشد. انجام این کار به آرامی سبب تحریک فولیکول های مژه ها شده و رشد سریع آن ها را سبب می شود.

9. استفاده از گوشه برس ریمل

بر اساس پژوهش های صورت گرفته نگه داشتن برس به شکل افقی و عقب و جلو راندن آن سبب حجم دهی مژها می شود. در حالی که عمودی نگه داشتن و کشیدن نوک برس روی درازای مژه سبب طویل تر شدن آن شده و طبیعی تر به نظر می رسد.

10. شیر

شیر منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین است که در حجیم شدن مژه ها نقش مهمی دارد. به این ترتیب شیر نیز یک راهکار مراقبتی خوب برای مژه ها محسوب می شود. شب قبل از خواب پنبه ای را به شیر گرم شده آغشته کرده و به آرامی روی مژه ها و پلک ها اعمال کنید بعد پلک ها را کمی ماساژ بدهید. سپس صبح آن را بشویید.

 11. سرم مژه

می توانید با روغن نارگیل سرم مژه ضخیم کننده تهیه کنید. این سرم به لیمو و اسانس اسطوخودوس نیاز دارد. روغن نارگیل سبب بیرون کشیدن آلودگی ها از مژه شده و سبب رشد و تقویت مژه می شود. همچنین با اضافه شدن یک قطره اسانس لیمو پاک کنندگی و تقویت کنندگی سرم افزایش پیدا می کند و با اضافه شدن اسانس اسطوخودوس تغذیه مژه ها صورت می گیرد.

12. چای سبز

تقویت پوست و مو از خواص چای سبز می باشد. می توانید با مصرف موضعی چای سبز روی مژه ها سبب تسریع رشد آن ها شوید. به این ترتیب یک توپ پنبه را به دمنوش ولرم چای سبز آغشته و آن را روی مژه ها بمالید. چای سبز با پاکسازی فولیکول های مژه روند رشد آن ها را تسریع می بخشد.

13. لیمو و روغن زیتون

روغن زیتون از بیماری های پوست و مو پیشگیری نموده و سبب افزایش رشد طولی مژه ها می شود. در ضمن با افزودن اسانس لیمو یا خیساندن پوست لیمو در روغن زیتون به مدت چند روز، خواص آن بیشتر می شود. لیمو یک ضد عفونی کننده طبیعی و ضد میکروب می باشد. این ترکیب را قبل خواب روی مژه اعمال نمایید و صبح بعد از بیدار شدن آن را بشویید.

14. وازلین

می توان گفت وازلین سالهاست که به عنوان یک روش درمانی محبوب برای افزایش طول مژه ها توصیه می شود. قبل از خواب به کمک برس ریمل وازلین را روی مژه ها بمالید و صبح آن را بشویید. این کار را سه مرتبه در هفته تکرار نمایید.

15. استفاده کمتر از سایه چشم

برخی خانم ها با موهای بلوند دوست دارند مژه ها را سایه زده تا تیره به نظر برسند. انجام این کار هرزگاهی ایرادی ندارد ولی اگر سایه زدن به یک عادت در پروسه آرایش تبدیل شود، به مژه ها و چشم ها آسیب می زند. زیرا این محصول حاوی مواد شیمیایی قدرتمندی است که در مواردی آلرژی زا می شود.

16. ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان خانگی بسیار جادویی است زیرا برای مقاصد مختلفی می توان از آن بهره برد. برای تغذیه و تسریع رشد مژه ها می توانید از ژل آلوئه ورا کمک بگیرید. به این ترتیب پیش از خواب کمی ژل تازه آلوئه ورا را با برس ریمل روی مژه ها بمالید. با این کار ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آلوئه ورا سبب بهبود رشد مژه ها شده و آن ها را قوی تر می نماید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان