با این نوشیدنی خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

بهداشت نیوز نوشت: براساس نتایج یکی از تحلیل‌های جامع درباره ۱۹ مطالعه که وضعیت بیش از ۱ میلیون نفر از بزرگسالان را در ۸ کشور جهان بررسی کرده‌اند، مصرف متعادل چای‌های سیاه، سبز یا اولانگ با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است

با این نوشیدنی خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

انواع چای حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی هستند. دانشمندان و محققان هم سال‌هاست که می‌دانند، مصرف منظم چای طبیعی می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای سلامت انسان‌ها داشته باشد اما رابطه بین استفاده از انواع چای و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا به امروز چندان شفاف نبوده است. محققان می‌گویند که میزان چایی که به‌طور منظم مصرف می‌شود، نقش اصلی را در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ایفا می‌کند و در نتیجه نسبت به عواملی مانند عوامل زیست‌محیطی، جنسیتی، سنی و... برتری دارد. درواقع، اثربخشی چای‌ها در جهت مقابله با خطر ابتلا به دیابت نوع 2، فقط با نوشیدن حداقل 4 فنجان چای در طول روز مشخص می‌شود.

ممکن است که بعضی از ترکیبات خاص موجود در چای مانند پلی‌فنول‌ها باعث کاهش سطح گلوکز خون شوند اما میزان این ترکیبات زیست‌فعال باید به قدری زیاد باشد که بتواند به سطح اثربخشی مشخصی برسد. چای اولانگ نوعی چای سنتی چینی است که از همان گیاه اصلی و مرجع برای تهیه چای سیاه و سبز گرفته می‌شود.

تفاوت اصلی چای اولانگ به نحوه فراوری آن برمی‌گردد. چای سبز نباید زیاد اکسید شود، درحالی که چای سیاه باید به اندازه‌ای اکسید شود که رنگ سیاه به خود بگیرد اما میزان اکسید شدن چای اولانگ در محدوده متوسط باقی بماند. اگر تا به امروز فقط از چای سیاه استفاده می‌کرده‌اید، بهتر است که بخشی از چای مصرفی روزانه تان را به چای سبز و بخشی دیگر را به چای اولانگ اختصاص دهید. با این ترفند ساده اما کاربردی درواقع می‌توانید از فواید مختلف همه انواع چای برخوردار شوید و طیف وسیع‌تری از آنتی‌اکسیدان‌ها، پلی‌فنول‌ها و دیگر ترکیبات مفید انواع چای را به بدن برسانید.

بیشتر بخوانید:

این ویتامین از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می‌کند

چند ترفند برای اینکه دیگه معده شما ترش نکند

233236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان