بسته بندی فویل آلومینیومی و متالایز چیست ؟

در این مطلب به بررسی یکی از پر مصرف ترین بسته بندی های موجود در جهان، که همه ما به صورت هر روزه با آن ها در ارتباط هستیم و بدون آن بسیاری از مشاغل و کار های روزمره ما مختل می شود خواهیم پرداخت.

بسته بندی فویل آلومینیومی و متالایز چیست ؟

در ادامه به بررسی بسته بندی فویل آلومینیومی و بسته بندی متالایز و انواع روش دوخت و پاکت سازی این محصولات خواهیم پرداخت.

فیلم فویل و متالایز چیست ؟

تولید فیلم متالایز : فیلم متالایز با ترکیب مواد اولیه PET (پلی اتیلن ترفتالات) و پودر آلومینیوم در خلاء تبخیر شده و سپس به صورت فیلم تولید می شود. میزان ترکیب پودر آلومینیوم 99.98٪ نسبت به پلی اتیلن ترفتالات 0.02% است. به همین دلیل فیلم های متالایز حالت درخشندگی فلزی را به خود می گیرد و به میزان 99.99% قابلیت بازتاب نور خورشید و عدم عبور نور خورشید به داخل بسته بندی را فراهم می کند.

تفاوت فرایند تولید و تشکیل فیلم انعطاف پذیر فویل آلومینیوم با متالایز در چیست ؟ فیلم های فویل آلومینیوم که به عنوان مکمل لمینتی در صنایع بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد، به میزان 99.99% از آلومینیوم خالص تشکیل شده اند و نسبت به متالایز نفوذ پذیر، نور و اکسیژن را به صفر مطلق رسانده و در برابر آب، بخار و حتی آتش و حرارت های بسیار بالا هم دچار تغییر شکل نمی شود. برای دریافت اطلاعات کامل در ارتباط با پاکت سه لایه فویل آلومینیومی روی کلمات لینک شده کلیک کنید.

تفاوت ضخامت فیلم فویل آلومینیوم با متالایز چیست ؟ فیلم های متالایز با 2 ضخامت استاندارد جهانی در 7 و اکثرا 12 میکرون برای کاربرد های مکمل لمینتی تولید می شود، اما فیلم های فویل آلومینیوم در اغلب موارد با ضخامت 12 الی 20 میکرون یا بیشتر به صورت تک لایه یا لمینتی مورد مصرف در صنایع و مشاغل مورد نیاز به بسته بندی، مصرف می شود.

بسته بندی فویل آلومینیومی و متالایز چیست ؟

پاکت سه لایه فویل آلومینیومی

تولید پاکت فویل آلومینیوم به صورت تک لایه، قابلیت دوخت حرارتی را ندارد. بنابراین فیلم های فویل تک لایه امکان تولید به صورت پاکت سازی شده یا لفاف را ندارند و به همین دلیل با لمینت روی فیلم های پلی استر، CPP یا پلی اتیلن به صورت سه لایه یا حتی 4 لایه لمینتی با استفاده از چسب های حلالی و غیر حلالی تولید می شود. تنها با قرار گرفتن فیلم فویل آلومینیوم در بین دیگر متریال های پلیمری امکان تولید پاکت یا لفاف های بسته بندی وجود دارد.

فیلم های تک لایه فویل به صورت ورقه ای یا رولی برای بسته بندی غذای فست فود و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لفاف و ساشه بسته بندی فویل آلومینیوم

تنها پاکت ها به صورت فویل تولید نمی شود، بلکه ساشه های بسته بندی تک نفره و لفاف های بسته بندی کالا و مواد غذایی که با عنوان بسته بندی بالشتی شناخته شده است، با استفاده از ورقه های فویل آلومینیوم تشکیل می شوند.

به طور مثال تولید و چاپ اغلب ساشه های تک نفره بسته بندی پودر قهوه با لمینت روی فویل به دلیل دستور وزارت بهداشت جهانی تولید می شود.

لفاف های بسته بندی سوپ آماده هم به صورت چهار لایه همراه با فویل آلومینیوم تولید می شود. مثال های زده شده تنها چند کاربرد از بی نهایت کاربرد این متریال است.

بسته بندی فویل آلومینیومی و متالایز چیست ؟

روش ها و فرایند های پاکت سازی پاکت فویل آلومینیومی

طراحی و تولید پاکت بسته بندی با استفاده از دستگاه ها و فرایند های بسیار مختلفی قابل انجام است که شامل موارد زیر است:

  • پاکت سه طرف دوخت بدون کاست (دوخت نیم سانتی و 1 سانتی)
  • پاکت چهار طرف دوخت ته کاست ایستاده(پاکت ساندیسی)
  • پاکت چهار طرف دوخت بغل کاست
  • پاکت پنج طرف دوخت سه طرف کاست (ایستاده فلت باتم و باکس پوچ)
  • پاکت مرکز دوخت 2 طرف کاست

فراوانی و امکانات سفارش سازی روی پاکت های بسته بندی بسیار بالا است، که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • پانچ حرارتی زیپ کیپ اسان باز شو در انواع معمولی و ژاپنی
  • پانچ دسته موزی، 2 سوراخ و 3 سوراخ
  • قرار دهی سوپاپ انقال هوا داخل بسته بندی مخصوص مواد غذایی و محصولات شیمیایی که از خود گاز تولید می کنند
  • پانچ رگال دار تک سوراخه و کلاه مکزیکی
  • امکان تولید به صورت یک رو شفاف یا کاست شفاف (نمونه های فویل آلومینیوم قابلیت تولید پاکت پنجره دار را ندارند)

پاکت متالایز زیپ دار

یکی از پر سفارش ترین و همچنین پر مصرف ترین پاکت، تولید پاکت متالایز زیپ کیپ است. زیرا استفاده از آن بسیار راحت تر است و پس از هر بار مصرف، می توان بسته بندی را به آسانی مجدد پلمپ کرد. از این نوع پاکت بسته بندی می توان برای فروش محصولات باز نیز استفاده کرد.

از این نوع پاکت برای بسته بندی آجیل و خشکبار، ادویه جات، گیاهان دارویی، چای و دمنوش ها، شیرینی جات، آرد و مواد غذایی پودری و… میتوان استفاده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان