اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در قزوین آغاز شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: اجرای کالابرگ الکترونیک شامل ۲مرحله است که مرحله نخست اجرای این طرح در استان قزوین آغاز شده است.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی رحمانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین با تشریح این خبر اظهارکرد: اجرای کالابرگ الکترونیک شامل 2مرحله است که مرحله نخست آن با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالابرگ الکترونیک آغاز شده است.

وی گفت: این سامانه تحت عنوان شما به آدرس shoma.sfara.ir می‌باشد که فروشگاه‌های استان می‌توانند به این سامانه مراجعه و متصل شوند و در واقع طرف قرارداد با این سامانه شده و به عنوان عامل طرح اجرای کالابرگ الکترونیک فعالیت کنند.

رحمانی گفت: قابل ذکر است که اتصال فروشگاه‌های زنجیره‌ای مسئله‌ای ندارد و در استان به دنبال این هستیم که بقیه اصناف هم بتوانند متصل باشند و تا روز شنبه حدود 100فروشگاه غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این سامانه درخواست دادند.

این مسئول ادامه داد: در خصوص اجرای مطلوب این طرح جلساتی با فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شده، اطلاع‌رسانی‌هایی از سوی دهیاران صورت گرفته و طی جلساتی که با اصناف داشتیم بیان شده است که تمایل داریم عدالت در این زمینه رعایت شود و اصناف بتوانند به صورت متناسب به سامانه متصل شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری: پس از اتمام مرحله اتصال فروشگاه‌ها با تایید استاندار نسبت به آمادگی استان برای اجرا طرح، مرحله بعد آغاز می‌شود که در مرحله بعد مشمولین یارانه‌بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید خود را انجام دهند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه 10قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، مرغ کشتار روز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند شکسته، شکر و برنج شامل این طرح هستند، اظهار کرد: لازم به ذکر است این طرح اختیاری است و هر کدام از مشمولین که تمایل نداشته باشند می‌توانند یارانه خود را به‌صورت نقدی دریافت و همه اصناف می‌توانند رایگان در این طرح شرکت کنند و شخصی که مبلغ یارانه به حسابش واریز می‌شود، طرف حساب این طرح است.

او افزود: نام بازرگانی خاصی در این طرح مد نظر نیست، به طور مثال وقتی از شیر صحبت می‌شود شیر با اسم خاصی مد نظر نیست بلکه هر اسمی موجود باشد و مشمولین یارانه تمایل داشته باشند می‌توانند خریداری کنند که تا یک سقفی از مبلغ یارانه‌شان پرداخت می‌شود و بعد از آن عدد را خودشان پرداخت می‌کنند.

رحمانی گفت: در خصوص مباحث مالیاتی اصناف ذکر این نکته لازم است که این موضوع اصلا به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست و ارتباطی ندارد و مباحث مالیات هم ندارد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر امکان خرید به صورت مجازی در این طرح وجود ندارد که امیدواریم در آینده بتوان این کار را انجام داد و فروشگاه‌هایی که به‌صورت مجازی این کالا را می‌فروشند به این طرح متصل بشوند تا بتوان بصورت مجازی هم از مزایای این طرح استفاده کرد.

او افزود: روز شروع خرید مردم به اینکه چه زمانی اتصال فروشگاه‌ها کامل شده باشد و چه وقت این پوشش به یک حد قابل قبول رسیده باشد بستگی دارد تا روز خرید و روزی که می‌توان از فروشگاه‌ها خریداری کرد اعلام بشود و این را متعاقبا اعلام می‌کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین اظهارکرد: این طرح شروع شده و ما در مرحله اول که اتصال فروشگاه‌ها است، قرار داریم و اطلاع‌رسانی‌هایی در این خصوص انجام شده که امیدواریم این طرح با قوت بیشتری دنبال شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان