افت ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز با ۱۷ هزار و ۵۹ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۴۰۵ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۸۰ هزار و ۱۵۲ واحد ایستاد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بازار سرمایه نخستین روز معاملاتی را با افت 17 هزار واحدی آغاز کرد. طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی‌ها از صندوق‌ها و فلزات اساسی بود.

 شاخص کل بورس امروز با 17 هزار و 59 واحد کاهش تا رقم یک میلیون و 540 هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم 7405 واحد کاهش یافت و در رقم 480 هزار و 152 واحد ایستاد. در این بازار 456 هزار معامله به ارزش 58 هزار و 155 میلیارد ریال انجام شد.

طی معاملات امروز 11 درصد نماد‌های بورسی مثبت و 89 درصد منفی بودند که از میان آن‌ها توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس 213 واحد کاهش یافت و در رقم 20 هزار و 37 واحد ایستاد.

در این بازار 281 هزار معامله به ارزش 116 هزار و 934 میلیارد ریال انجام شد. 20 درصد نماد‌های فرابورسی مثبت و 80 درصد منفی بودند و از میان آن‌ها بیمه پاسارگاد و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها و فلزات اساسی بود و بیشترین ارزش حقیقی نیز متعلق به نماد‌های خگستر و خاور بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان