صدراعظم آلمان: پوتین من یا آلمان را تهدید نکرد

صدراعظم آلمان در یک مصاحبه گفت: رییس جمهور روسیه هیچ تهدیدی علیه من یا آلمان انجام نداده است.


به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس در مصاحبه با نشریه بیلد گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو تلفنی خود هیچ تهدیدی علیه من یا آلمان انجام نداده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، اوایل هفته جاری در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت که رهبر روسیه او را به حمله موشکی تهدید کرده است که این حمله «فقط یک دقیقه طول می‌کشد». کرملین در واکنش به این مصاحبه گفت جانسون دروغ می گوید.

شولتس گفت که مکالمات او با پوتین نشان می دهد که آنها دیدگاه های بسیار متفاوتی در مورد جنگ در اوکراین دارند که روسیه آن را عملیات نظامی ویژه”می نامد.

شولتس گفت: من به پوتین کاملاً روشن کردم که روسیه تنها مسئول جنگ کنونی است. روسیه بدون دلیل به همسایه خود حمله کرده است تا بخش‌هایی از اوکراین یا کل کشور را تحت کنترل خود درآورد. از آنجایی که نظر آلمان این است که اقدامات روسیه چارچوب صلح اروپا را نقض می کند، به اوکراین کمک مالی، بشردوستانه و نظامی می دهد.

صدراعظم آلمان در عین حال گفت: توافقی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وجود دارد که تسلیحات ارائه شده توسط غرب باید فقط در خاک اوکراین و نه در خاک روسیه استفاده شود.

گفتنی است پوتین عملیات نظامی در اوکراین را نبردی برای خلع سلاح همسایه خود و دفاع از روسیه در برابر غرب متجاوز می داند. اوکراین و غرب آن را یک جنگ غیرقانونی برای گسترش قلمرو روسیه می دانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان