اطلاعات در مورد پروژه های تعاونی ساز در چیتگر

در این مقاله به ارائه اطلاعات در مورد پروژه های تعاونی ساز در چیتگر میپردازیم و مزایا و معایب آنرا نسبت به پروژه های قطعی بیان خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید .

یکی از مواردی که در منطقه 22 تهران برای پیش فروش پروژه های در حال ساخت مطرح است نا آشنایی عموم برای خرید از پروژه های تعاونی ساز و نحوه ساز و کار آنهاست که با فروش بصورت قطعی که حتما با آن آشنایی دارید متفاوت است و ماهیت آن به شکل دیگری انجام میپذیرید . بسیاری از افراد با مواجه شدن با اینگونه پروژه ها دچار سردرگمی میشوند زیرا نحوه ساخت و ساز در پروژه های تعاونی ساز به صورت جمعی و با هزینه اعضا میباشد به همین دلیل ماهیت قرارداد ، تعهدات ، نحوه پیشرفت کار ، متریال و امکانات مورد استفاده و همچنین نحوه محاسبه متراژی که نسیب خریدار میشود با خرید قطعی متفاوت است از این رو در ادامه به ارائه اطلاعات در مورد پروژه های تعاونی ساز در چیتگر میپردازیم و مزایا و معایب آنرا نسبت به پروژه های قطعی بیان خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید .

اطلاعات در مورد پروژه های تعاونی ساز در چیتگر

ماهیت پروژه های تعاونی ساز چیست ؟

در پروژه های قطعی ساز خریدار با یک شخص یا شرکت طرف هستند که سازنده پروژه نامیده میشود و اگر بخواهد بر طبق قانون عمل نماید باید پروژه را به سی درصد پیشرفت فیزیکی رسانده باشد و سپس اقدام به پیش فروش نماید و کد رسمی برای پیش فروش که در دفتر اسناد رسمی صادر میشود را برای معامله خوب ثبت نماید . بر طبق قانون در این قرارداد میبایست قیمت قطعی ملک ، طبقه ، واحد ، متراژ ، متریال ، امکانات ، زمان تحویل و جریمه دیرکرد در صورت تاخیر مکتوب شود . در مورد متراژ نیز بندی وجود دارد که در صورت کمتر یا بیشتر شدن از متراژ مشخص شده باید ساز و کاری در مورد نحوه محاسبه قیمت مکتوب شود و بطور کلی هر آنچه باعث تغییر قیمت است باید در قرارداد ذکر شود .

اما در پروژه های تعاونی ساز ، ساخت بصورت جمعی صورت میپذیرد . یعنی یک تعاونی اعلام میدارد که قصد ساخت یک زمین را دارد و از سرمایه گذاران دعوت مینماید که در پروژه مشارکت نمایند و بر اساس آنچه هزینه میشود به آنها صورتحساب داده و در نهایت هر شخص بر اساس مبلغی که سرمایه گذاری نموده از ماحصل پروژه در انتها متراژ مفید مسکونی و یا تجاری در صورت وجود دریافت مینماید. این نوع پروژه ها مانند پروژه فرتاک بصورت تعاونی ساز و بدینصورت خرید و فروش میشوند در واقع اعضا از پیش مشخص شده اند و همچنین پشتوانه ای برای ساخت جز آنجه اعضا تزریق مینمایند وجود ندارد .  حال در ادامه به مزایا و معایب این نوع پیش فروش میپردازیم .

اطلاعات در مورد پروژه های تعاونی ساز در چیتگر

مزایا و معایب پروژه های تعاونی ساز نسبت به قطعی

همانطور که تا به حال متوجه شده اید تعهدات و قطعی بودن قیمت مهمترین تفاوت این دو میباشد . در پروژه های قطعی شخصی وجود دارد که سازنده است و تعهد میدهد در ازای دریافت مبالغی بصورت قطعی ملک را به شما تحویل دهد اما در مورد دوم در واقع شما در ساخت پروژه بصورت جمعی با اعضای دیگر اقدام به ساخت و ساز از طریق تعاونی میکنید یا خودتان مدیرعامل و یا هیات مدیره آنرا انتخاب نموده اید و یا از پیش انتخاب شده اند و با معرفی طرح خود اقدام به جذب سرمایه گذار کرده اند و در واقع تعهداتی در این نوع ساخت و ساز از سوی کسی وجود ندارد و همچنین قیمت ساخت نیز بر اساس تورم بالا خواهد رفت . 

این نوع پروژه ها زمانی قابل اطمینانند که تعاونی دارای پشتوانه مالی باشد و یا ریشه دولتی داشته باشد زیرا شفافیت مالی و تعهدات در اینگونه پروژه ها همیشه قابل بحث است در نتیجه اگر پروژه ای را انتخاب کرده اید که از لحاظ پشتوانه و اعتبار مشکلی نداشته باشد قیمتی هم که ساخت و ساز با آن انجام میشود قطعا دارای شفافیت مالی است و دیگر سود سازنده در آن دخیل نمیباشد بلکه انگار یک عده با هم بصورت شریکی اقدام به ساخت و ساز از ابتدا کرده اند و سود آن نیز در جیب خودشان است و در نهایت از آنچه حاصل میشود متراژ مفید اخذ مینمایند پروژه خلبانان هما پارسه نوع دیگری از پروژه های تعاونی ساز است که توسط بازنشستگان این سازمان تاسیس شده ولیکن هیچ ارتباطی با سازمان ندارد و شاید از نظر اعتبار در رتبه بهتری قرار دارد اما پشتوانه مالی بحث مهمی است که نبودن آن باعث کند شدن روند پروژه شده است . 

واقعیت ماجرا چیست ؟

واقعیت ماجرا این است که بسیاری از افراد در قالب تعاونی اقدام به معرفی پروژه هایی مینمایند که نه تنها تجربه ساخت آنرا ندارند بلکه پشتوانه مالی برای این کار وجود ندارد و برای اعتبار دادن به خود با استفاده از اسامی شهدا و یا اسامی که دولتی بودن یا ریشه دولتی داشتن را به خریدار القا کنند اقدام به معرفی و فروش پروژه هایی مینمایند که در واقع اعتباری برای ساخت آن ندارند . توجه داشته باشید در این نوع ساخت و ساز در واقع شما هر آنچه از شما بابت هزینه ساخت درخواست میشود را باید بپذیرید و اشکال کار اینجاست زیرا در پروژه های تعاونی ساز دولتی حتما یک عده ای از خود آن سازمان وجود دارند و واقعا به عنوان نماینده های اعضا انتخاب شده اند که میبایست برای هزینه ها جوابگو باشند .

اما در پروژه هایی که از قبل تعاونی تاسیس کرده اند وحال اقدام به فروش پروژه های خود مینمایند این شفافیت وجود ندارد و حداقل باید تعهداتی در قرارداد ذکر شود که آن هم به دلیل ماهیت تعاونی انجام نمیشود و در واقع سعی ما در این مطلب این بوده که متوجه این موضوع شوید که ممکن از در برخی پروژه های تعاونی ساز برای فرار از تعهدات و نداشتن شفافیت مالی از ماهیت آن سو استفاده شود در حالیکه اعضا نیز نقشی در مشخص نمودن اعضای تصمیم گیرنده ندارند و علت آن نیز این است که عده بسیاری با این نوع ساخت و ساز آشنایی ندارند و آنرا کمی متفاوت تر از پیش خرید قطعی در نظر میگیرند که در عمل اینگونه نیست و ماهیت این دو متفاوت است . البته این نکته را هم اشاره کنیم که همه تعاونی ها بدین شکل عمل نمیکنند و برخی از آنها تعهدات و شفافیت را از همان ابتدا مشخص مینمایند و موضوع مطلب ما برای آن دسته دیگر است . 

اطلاعات در مورد پروژه های تعاونی ساز در چیتگر

برای خرید عجله نکنید ! 

تجربه ما در این حوزه نشان داده که بسیاری از خریداران با مراجعه به منطقه 22 حرف های متفاوتی میشنوند و بعد از مدت زیادی جستجو امکان تصمیم گیری صحیح از آنها گرفته میشود زیرا هر بنگاه یا تعاونی ممکن است بخواهد پروژه ی خود را خوب جلوه داده و بر روی پروژه دیگری عیب بگذارد و در واقع این خود علتی است که در نهایت برخی مواقع خریداران به علت پیچیدگی ذهنی که برایشان پیش می آید و از طرف دیگر تصمیم به سرمایه گذاری در ملک گرفته اند و سرمایه اولیه شان آنقدری نیست که به پروژه های قطعی برسد در نهایت یک گزینه را عجولانه انتخاب مینمایند . 

توصیه ما به شما این است که اگر گشتی در منطقه 22 زده اید و شنیده هایتان اینقدر متفاوت است که قدرت تصمیم گیری ندارید کمی به خرید خود فاصله بی اندازید و با صبر و حوصله بیشتر تصمیم گیری نمایید حتی اگر به شما میگویند که قمیت در حال بالا رفتن است و همچنین آنچه واقعا به عنوان سر فصل باید در خرید از پروژه های تعاونی ساز رعایت فرمایید را برایتان در این مطلب بازگو کردیم پس در نتیجه این موارد را به خاطر بسپارید .

کلام آخر 

در اینکه تعاونی های مسکن نقش مهمی در خانه دار کردن مردم از ابتدای انقلاب تا کنون داشته اند شکی نیست اما این را بدانید مانند هر کالا یا خدماتی هم نوع خوب و هم نوع بد آن وجود دارد و این نوع سرمایه گذاری نیز به همین شکل است و باید در نظر داشته باشید که پولتان را در کجا سرمایه گذاری مینمایید . در این نوع خرید توجه داشته باشید که مستندات حرف اول را میزند ! این جمله را دو بار بخوانید ( یکبار دیگر هم بخوانید ) و فراموش نکنید اگر به شما گفتند که زمین خریداری شده ، مستندات آنرا مشاهده کنید و اگر کاربری مسکونی است و جواز دارد تمامی مستندات را عینا مشاهده کنید و با شنیدن این جمله ها که زمین فنس کشی شده یا مسطح شده پس حتما جواز دارد بسنده ننمایید و اگر تعهدی نیز وجود دارد آنرا در قرارداد مکتوب فرمائید و بطور کلی هرچه شفاهی شنیده اید بصورت مکتوب و یا مستند روئیت فرمایید .

به عقیده ما سرمایه گذاری در تعاونی های دولتی واقعی نه آنها که خود را وابسته و یا از اعضای بازنشسته اعلام میکنند میتواند بازده خوب و مطمئنی برای شما داشته باشد اما موضوع اصلی این است که پروژه های دولتی به قول معروف دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره یعنی قطعا تکمیل آن زمان بر خواهد بود و روند پیشروی آن کند است اما در نهایت به اتمام میرسد و تحویل میگردد .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال ساخت در تهران میتوانید به وبسایت https://www.tehran-borj.ir مراجعه فرمایید . 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان