لهستان در مرز با روسیه حصار الکتریکی برپا می‌کند

دولت لهستان از برنامه‌اش برای احداث یک حصار الکتریکی در مرزش با روسیه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، سازمان حفاظت مرزی لهستان روز یکشنبه اعلام کرد، این کشور از ماه مارس ساخت یک حصار الکتریکی را در مرزش با منطقه «کالینینگراد» روسیه شروع خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، هم اکنون ارتش لهستان مشغول نصب یک حصار سیم خاردار در مرز با منطقه کالینینگراد است. اواخر سال 2022 مقامات لهستانی قراردادی به ارزش 84 میلیون دلار برای ساخت حصار الکتریکی در مرز با روسیه امضا کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های لهستانی، «آنا میچالسکا»، سخنگوی سازمان حفاظت مرزی این کشور اعلام کرد: «ساخت حصار الکتریکی در مرز با منطقه کالینینگراد باید در ماه مارس شروع شود. این حصار الکتریکی در نزدیکی منطقه کالینینگراد در مرزی زمینی به طول 200 کیلومتر برقرار خواهد شد.»

او اضافه کرد، این حصار مجهز به سنسور و دوربین است که به نگهبان‌های مرز اجازه کنترل وضعیت را به صورت مرتب در هر شرایط آب‌وهوایی می‌دهد.

مقام‌های لهستانی سال گذشته میلادی اعلام کردند، این کشور یک حصار مرزی را در نزدیکی منطقه کالینینگراد با هدف جلوگیری از بروز یک بحران سرازیر شدن مهاجران مشابه با بحرانی که در سال 2021 در مرز با بلاروس تجربه شد می‌سازد.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت مرزی لهستان، وضعیت در مرز این کشور با روسیه پایدار بوده و در طول سال گذشته میلادی تنها 11 مورد عبور غیرقانونی از سمت روسیه به سمت لهستان ثبت شده است.

اواخر آبان ماه دولت فنلاند نیز از طرح خود برای ساخت یک حصار فلزی در طول مرز این کشور با روسیه رونمایی کرد.

فلاند مرزی به طول 1340 کیلومتر با روسیه دارد که طولانی ترین مرز مشترک یک عضو اتحادیه اروپا با روسیه محسوب می‌شود. فنلاند ساخت این حصار را از اوایل سال 2023 به دلیل نگرانی از بابت تغییر محیط امنیتی در اروپا آغاز کرده است.

قرار است بخش اول این حصار در گذرگاه مرزی در شهر «ایماترا» در شرق فنلاند تا تابستان 2023 برپا شود و طول کل این حصار مرزی در نهایت به حداکثر 200 کیلومتر خواهد رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان