زلزله ترکیه جان ۶ سوری را گرفت

تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که زمین لرزه ی بامداد دوشنبه که مرکز آن ترکیه بود ، تاکنون جان ۶ سوری را گرفته است. این درحالیست که الجزیره شمار کشته شدگان این حادثه را در این کشور ۴۴ نفر اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تلویزیون سوریه اعلام کرد که زمین لرزه مخرب جنوب ترکیه به بسیاری از ساختمان‌ها در شهرستان حلب و مناطق دیگر این کشور در مجاورت ترکیه آسیب زده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در گزارشی اعلام کرد که تخریب بسیار وسیعی در مناطقی از شمال غرب سوریه در نتیجه زمین لرزه رخ داده است.

به گزارش سانا، شماری از ساختمان های استان های حماه، لاذقیه و حلب در نتیجه شدت زمین لرزه ترکیه ویران شده است.

از سوی دیگر الجزیره به نقل از منابع پزشکی سوری گزارش داد که 6 نفر در نتیجه تخریب ساختمان ها در حومه حلب و ادلب جان باختند.

کمیته امداد وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که حجم تخریب در نتیجه شدت زمین لرزه ترکیه در شمال سوریه بسیار بالاست.

اعلام کرد که مناطقی از حلب که ساختمان های آن تخریب شده است، می توان به مناطق "فردوس"، صلاح الدین و بستان القصر اشاره کرد.

منابع میدانی نیز گزارش دادند که برخی ساختمان‌های مسکونی در اطراف لاذقیه در شمال سوریه نیز در نتیجه این زمین لرزه سهمگین ویران شده است.

مرکز زمین شناسی آمریکا قدرت این زمین لرزه را 7.8 ریشتر در غازی انتپ و عمق آن را 17.9 کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زمین لرزه دقیقا در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده، هرچند ترکیه قدرت این زمین لرزه را 7.4 و عمق آن را هفت کیلومتر از سطح زمین اعلام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان