روایتی جدید درباره تغییر رقم حقوق کارمندان در مجلس/ حق‌شناس: این اعداد و ارقام بنیه مالی کارمندان را بالا نمی‌برد

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به پیش‌بینی های صورت گرفته برای افزایش میزان حقوق در مجلس شورای اسلامی گفت: این اتفاق ممکن است رخ بدهد اما در هر حال باید از ابتدا اعداد و ارقام دقیق پیش‌بینی می‌شد تا بعدا بهانه از بین رفتن توازن بودجه مطرح نشود.

روایتی جدید درباره تغییر رقم حقوق کارمندان در مجلس/ حق‌شناس: این اعداد و ارقام بنیه مالی کارمندان را بالا نمی‌برد

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به نرخ تورم در اقتصاد ایران گفت: به طور قطع و یقین میزان افزایش دستمزد در نظر گرفته شده در بودجه 1402 نمی‌تواند منجر به تقویت سبد معیشت و بنیه مالی کارمندان شود.

حق‌شناس اظهار کرد: پاسخ به این مساله بسیار ساده است اما استدلال‌های مختلفی می‌توان برای این قضیه مطرح کرد.

وی توضیح داد: میانگین افزایش حقوق در نظر گرفته شده برابر با 20 درصد خواهد بود اما در عین حال در شرایط فعلی با تورم 45 درصدی مواجه هستیم و به احتمال زیاد در دو ماه باقی‌مانده از سال 1401 این روند ادامه خواهد یافت.

این کارشناس اقتصادی متذکر شد: باید توجه داشت در دی‌ماه امسال هم تورم نقطه به نقطه، هم تورم ماهانه و نیز میانگین تورم به 46.3 درصد رسیده است و طبیعی است که تا پایان سال روند فعلی تورم ادامه یابد .

حق‌شناس ادامه داد: تورم بیانگر افزایش سطح عمومی قیمت کالا و خدمات طی یک‌سال بوده و اکنون تورم حدود 45 درصد است؛ پس چگونه افزایش حقوق‌ها را به طور میانگین 20 درصد در نظر گرفته‌اند؟

وی عنوان کرد: مفهوم این اقدام را می‌توان این‌گونه دانست که حداقل به میزان 25درصد حقوق کارکنان دولت باید افزایش یابد تا وضعیت سال آینده شبیه سال‌جاری شود؛ در حالی‌که در سال‌جاری هم وضعیت کارکنان دولت مطلوب نبوده و بخشی از 30درصد از جمعیت که اکنون زیر خط فقر هستند را کارکنان دولت، ‌کارگران و بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

مشروح اظهارات هادی حق‌شناس درباره تصمیم دولت درباره حقوق کارمندان در سال آینده را (اینجا) بخوانید.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان