طرز تهیه ماسک صورت با وازلین و فواید آن

در واقع ماسک وازلین نیز مانند بسیاری از ماسک های صورت دیگر سراش از خواص و مزیت می باشد که شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با انواع و حتی فواید ماسک وازلین برای صورت آشنا شوید با ما همراه باشید.

طرز تهیه ماسک صورت با وازلین و فواید آن

به طور کلی وازلین یک ژل است که از فرآیند تصفیه نفت حاصل می شود و بسیاری از مردم اعتقاد دارند که هیچ فوایدی ندارد اما کاملا برعکس فواید زیادی در مصارف خانگی و برخی از روش های درمانی دارد و همچنین می تواند به عنوان یک کرم یا ماسک روزانه برای زیبایی مورد استفاده قرار گیرد زیرا موجب حفظ رطوبت پوست صورت خواهد شد.

آشنایی با ماسک صورت وازلین

بهتر است بدانید وازلین که به آن ژل پترولیوم نیز گفته می شود روغن تولید شده از هیدروکربن های طبیعی است که در سال 1859 به وسیله فردی انگلیسی به نام رابرت آگوستوس چیسبوری کشف گردید. وی فهمید که روغن وازلین در دمان سوختگی و زخم های کارگران صنعت نفت مفید خواهد بود.

خصوصیات ماسک صورت وازلین

این روغن یک ترکیب ارزان قیمت، طبیعی و مفید است که موجب ایجاد آلرژی بر روی پوست بدن نمی شود و از طریق ایجاد لایه محافظت موجب افزایش و حفظ رطوبت و آبرسانی پوست و در نتیجه جوانسازی و بهبود کیفیت پوست خواهد شد. وازلین از فواید بسیاری در حوزه های مختلفی درمانی برخوردار می باشد به گونه ای که به تنهایی می تواند به عوان یک کرم روزانه برای زیبایی مورد استفاده قرار گیرد زیرا موجب حفظ رطوبت پوست می شود.

به طور کلی افرادی که دارای پوستی خشک هستند می توانند از وازلین برای نرمی و لطافت پوست شان استفاده کنند. در مقابل افراد دارای پوست چرب نیز نه تنها برخی از مواقع می توانند از وازلین استفاده کنند و از خواص آن بهره مند بلکه وازلین از تعریق بیش از حد نیز جلوگیری کرده و میزان آب لازم برای پوست را حفظ خواهد کرد.

شما می توانید از ماسک واژلین به عنوان یک راهکار ضد چروک برای از بین بردن چروک های نواحی چشم خود استفاده نمایید. امروزه ماسک های زیبایی بسیاری به کمک وازلین ساخته می شود که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

تاثیر ماسک وازلین بر صورت

ماسک ترکیب وازلین و خمیر دندان:

توجه داشته باشید که ترکیب خمیر دندان و وازلین به طرز شگفت انگیزی در برطرف نمودن تیرگی های صورت موثر می باشد.

  • مواد مورد نیاز:

یک قاشق غذاخوری وازلین

یک قاشق غذاخوری خمیر دندان

  • طرز تهیه:

برای تهیه ی این ماسک زیبایی به اندازه ی یک قاشق غذاخوری وازلین و به همین میزان خمیر دندان را در ظرفی بریزید و به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید تا خمیر سفید یکدستی حاصل گردد. سپس این خمیر را بر روی نواحی تیره صورت قرار دهید و اجازه دهید مدت زمان 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

ترکیب ماسک خمیر دندان و وازلین

ترکیب برنج و وازلین:

همانطور که می دانید برنج حاوی میزان زیادی نشاسته، آنتی اکسیدان، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و منگنز است. خواص ماسک برنج و وازلین برای صورت شامل مواردی مانند جوانسازی پوست و رفع لکه های تیره خواهد بود.

  • مواد لازم:

سه قاشق غذاخوری برنج

یک قاشق چایخوری وازلین

دو قاشق چایخوری گلاب

  • طرز تهیه:

برا تهیه این ماسک ساده بایستی دو الی سه قاشق غذاخوری برج را بپزید و اجازه دهید تا پس از پخته شدن سرد شود. بعد از اینکه دانه های پخته شده سرد شدند بایستی آن ها را کاملا له کنید تا به شکل خمیر دربیاید. سپس به اندازه یک قاشق چایخوری به آن وازلین اضافه نمایید.

حال ماسک شما اماده بوده و می توانید این ترکیب را به تمام صورت تان بمالید و اجازه دهید برای 20 الی 30 دقیقه بر روی پوست باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان بایستی آن را به آرامی با آب گرم شستشو دهید. همچنین اگر تمایل داشتی می توانید به ماسک تان دو قاشق چایخوری گلاب نیز اضافه نمایید. گلاب می تواند تمامی التهابات پوستی و درد های نشای از آن ها را درمان نماید.

طرز استفاده از ماسک های وازلین

ترکیب وازلین و تخم مرغ:

به صراحت می توان گفت که ماسک وازلین و تخم مرغ موجب سفت شدن صورت خواهد شد و به خاطر دستورالعمل تهیه راحتی که دارد نیز بسیار محبوب شده است.

  • مواد مورد نیاز:

یک قاشق چایخوری وازلین

چندین قطره آب لیمو

یک عدد سفیده تخم مرغ

  • دستورالعمل تهیه:

برای تهیه ی این ماسک بایستی یک عدد سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا کف کند. سپس یک قاشق وازلین و چند قطره آب لیمو تازه را به آن اضافه نمایید و به خوبی ترکیب نمایید. این ماسک را برای مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

پس از آن بایستی صورت تان را با آب گرم بشویید. ماسک وازلین و تخم مرغ می تواند لکه های تیره پوست و تمام چین و چروک ها را محو نماید و پوست صورت را کاملا سفت نماید.

ترکیب وازلین و تخم مرغ برای پوست

مزیت های فراوان ماسک:

بهتر است بدانید ماسک وازلین علاوه بر خاصیت زیبایی و سفت کردن صورت دارای خواص دیگری نیز می باشد که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

  • مرطوب کردن پوست:

ممکن است فکر کنید که غلیظ بودن روغن وازلین باعث می شود تا استفاده از آن بر روی صورت موجب ایجاد لکه های پوستی شود و منافذ پوست را مسدود نماید اما لازم است بدانید که این اتفاق به هیچ وجه نخواهد افتاد. در واقع وازلین یک ماده با منشاء طبیعی است که به همین خاطر آلژری زا نیست. از طرفی مرطوب کننده قوی پوست بوده که امروزه برای دمان خشکی پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دقت داشته باشید استفاده از این روغن به ویژه برای فصول سرد سال توصیه می شود زیرا سرما موجب خشکی و ترک خوردگی پوست شده و از وازلین می توان برای حفظ رطوبت پوست نهایت استفاده را کرد. برای این منظور بهتر است شب ها و پیش از خواب از وازلین استفاده نمایید.

  • درمان جوش های سرسیاه:

اگر قصد خارج کردن جوش های سرسیاه را دارید بایستی مقداری وازلین را به صورت یک لایه نازک را روی بینی یا قسمت مورد نظر بمالید و به مدت ده دقیقه آن را با بخور گرم یا حوله داغ گرم نگه دارید. سپس صورت را بشویید و یا با یک دستمال سر سیاه ها را خارج نمایید.

خواص بی شمار ماسک وازلین

  • برجسته سازی پوست:

اعتقاد بر این است که مصرف مقداری روغن وازلین روی استخوان گونه و ابرو موجب برجسته شدن و زیبایی این قسمت ها و بهبود شرایط پوست و جوانسازی آن خواهد شد.

  • نرم کنندگی پوست:

پوست برخی از قسمت های بدن که تحت فشار فیزیکی قرار دارند مانند پوست کف دست ها، قوزک و کف پا ها، آرنج و زانو به راحتی خشک، شکننده و سیاه خواهد شد. برای درمان خشکی این قسمت ها بایستی هر شب پیش از خواب یک لایه وازلین روی این بافت ها بمالید. البته بهتر است که آن را با یک کیسه پلاستیک یا جوراب به خوبی بپوشانید.

  • درمان کننده جوش اکنه:

اصولات این ماده توانایی خاصی در درمان جوش و آکنه ندارد اما به دلیل خاصیت لایه برداری پوست و پاکسازی آلودگی ها از منافذ پوستی می تواند تا حدودی موجب پیشگیری از ایجاد جوش شود.

  • جوانسازی پوست:

به طور کلی روغن وازلین با ایجاد آبرسانی و حفظ رطوبت پوست مانع از عمیق شدن چین و چروک شده و خاصیت ضد پیری و ضد قارچی قوی خواهد داشت.

جوانسازی پوست با ماسک وازلین صورت

  • اسکراب بدن:

برای لایه برداری و جداسازی پوست مرده بایستی مقداری وازلین را با یک ماده زبر مانند شکر یا نمک ترکیب نمایید و سپس با مالیدن آن به پوست قسمت ها پوسته داده و به صورت اسکراب اقدام به لایه برداری و زیباسازی پوست تان کنید.

  • رفع تیرگی دور چشم:

یکی از روش های موثر در درمان سیاهی دور چشم استفاده از ماسک وازلین به همراه چندین قطره آب لیمو است. پس از گذشت یک ساعت می توانید آن را پاک کنید.

  • رفع لکه های پوستی:

برای کمرنگ کردن لکه های پوستی معمولا توصیه می شود که از ماسک صورت وازلین و برگ خرمالو استفاده نمیاید. برای این منظور بایستی سی گرم برگ خرمالو را بشویید، در آفتاب خشک کنید و سپس آن را به خوبی پودر نمایید. بعد این پودر را با وازلین ترکیب کرده و برای ده الی بیست روز به شکل ماسک صورت استفاده نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان