قطع نیاز به واردات یراق آلات درب و پنجره در کشور/ آذربایجان شرقی خصوصی ترین اقتصاد کشور است

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح خط تولید یراق آلات درب و پنجره در تبریز از قطع نیاز به واردات این محصولات به خارج خبر داد.

قطع نیاز به واردات یراق آلات درب و پنجره در کشور/ آذربایجان شرقی خصوصی ترین اقتصاد کشور است

به گزارش خبرآنلاین، صابر پرنیان در آیین افتتاح خط تولید سراق آلات درب و پنجره در تبریز اظهار داشت: 80 درصد نیاز کشور به یراق آلات صنعتی از خارج وارد می شد که با افتتاح این مجموعه، بخش عمده نیازهای داخلی تامین خواهد شد.

وی سرمایه گذاران بخش خصوصی را ایثارگران عرصه اقتصاد خواند و افزود: درحالیکه سرمایه گذاری در بازارهای غیرمولد آورده بیشتر و دردسر کمتری دارد، سرمایه گذاران مولد و ایجاد اشتغال در اقتصاد از ارزش بالایی برخوردار است.

پرنیان با اشاره به اینکه فقط طی هفته گذشته 210 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی افتتاح شده و 2000 مجوز سرمایه گذاری طی یکسال صادر شده است اظهار داشت: آذربایجان شرقی به خصوصی ترین استان کشور در عرصه اقتصاد بدل شده است.

قطع نیاز به واردات یراق آلات درب و پنجره در کشور/ آذربایجان شرقی خصوصی ترین اقتصاد کشور است

صابر پرینان مدیرکل صمت آذربایجان شرقی

به گفته وی آذربایجان شرقی با دو هزار و 660 کارحانه درحال احداث جدید از نظر رشد اقتصادی بالاتر از متوسط کشوری قرار گرفته است.

پرنیان با اشاره به توفیقات صنایع این استان تصریح کرد: امسال با تولید 26 هزار و 100 دستگاه تراکتور، به بالاترین آمار 40 ساله این محصول رسیدیم ضمن اینکه رکورد تولید گیربوکس در شرکت چرخشگر، رکورد تولید موتورهای دیزلی در ایدم و ... شکسته شده است.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه راه نجات کشور تولید است، از وضع قوانین محدود کننده بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: دولت باید ضمن حمایت و تسهیل گری به بخش خصوصی اعتماد و حمایت کند چراکه صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی خط شکنان عرصه اقتصاد هستند.

یعقوب همتیان، رییس هیات مدیره شرکت سپهر یراق پارسیان اظهار داشت: این خط تولید، با سرمایه گذاری حدود 2 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع برای 100 نفر اشتغال زایی کرده و ماهانه ظرفیت تولید 260 هزار دستگیره درب و 450 هزار دستگیره پنجره را دارد.

به گفته وی قیمت یراق آلات تولیدی در شرکت 25 درصد پایین تر از تولیدات مشابه خارجی است و شرکت برای تکمیل سبد محصولات خود تولید یراق آلات تک حالته و دو حالته را نیز در برنامه های آتی خود قرار داده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان