برای درمان چاقی گونه چه روش هایی وجود دارد؟

بسیاری از افراد صورت لاغر خود را دوست نداشته و به دنبال روش هایی برای پر شدن صورت خود هستند. در مقابل برخی دیگر از چاقی گونه ها رنج برده و به دنبال روش های درمان چاقی گونه می باشند. در حقیقت وجود چربی اضافی در گونه ها صورت را پف کرده و چاق نشان می دهد. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم به روش های درمان چاقی گونه بپردازیم. با ما همراه باشید.

برای درمان چاقی گونه چه روش هایی وجود دارد؟

برخی قسمت های صورت با وجود نرمش های مختلف و تغذیه های سالم، در برابر لاغر شدن سرسختی زیادی از خود نشان می دهند. بدیهی است که این مسئله برای اغلب مردم چندان خوشایند نیست. چرا که چاقی گونه ها تناسب سایر نواحی بدن را تحت الشعاع قرار می دهد. در بیشتر مواقع چاقی گونه ها با پف کردن صورت همراه است که همین مسئله موجب شده صورت فرد بیش از حد چاق به نظر برسد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با دلایل چاقی صورت و روش های درمان چاقی گونه آشنا سازیم.

اصلی ترین دلایل چاقی صورت چیست؟

جالب است بدانید همیشه وجود چربی زیاد در صورت نشان دهنده اضافه وزن فرد نیست. گاهی این مهم در اثر بیماری های مختلفی ایجاد می شود. به طور کلی از اصلی ترین دلایل چاقی صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم آبی بدن

کم شدن آب بدن، یکی از شایع ترین دلایل چاقی صورت به ویژه چاقی گونه ها می باشد. هنگامی که بدن کم آب می شود، از هر راهی برای ذخیره کردن آب بدن استفاده می کند. همین مسئله موجب چاقی گونه ها و پف کردن صورت خواهد شد.

وجود بیماری های مختلف

بسیاری از بیماری ها وجود دارند که با افزایش چربی در صورت همراه می باشند. به عنوان مثال کم کاری تیروئید موجب پف کردن صورت می شود. در حقیقت کاهش هورمون تیروئید با افزایش وزن همراه است. صورت یکی از قسمت های مهم بدن است که به شدت تحت تأثیر اضافه وزن قرار می گیرد. به طور کلی بیماری هایی مانند عفونت های سینوسی، بیماری های کلیوی، تورم غدد بزاقی و اوریون موجب پف کردن صورت می شوند.

مصرف مشروبات الکلی

بهتر است بدانید تمامی مواد حاوی الکل به چاق شدن صورت منجر می شوند. این بدان خاطر است که الکل موجب کم آب شدن بدن می شود. به همین دلیل بدن تحت فشار قرار گرفته و به دنبال ذخیره آب در مناطقی مانند صورت می باشد.

کمبود خواب

معمولا افرادی که خواب کافی نداشته و در طول روز کمتر از 8 ساعت می خوابند، صورتی پف کرده دارند. مهم ترین دلیلش این است که این افراد اغلب خسته و عضلاتی ضعیف و شل دارند. به همین خاطر صورت آن ها از حالت طبیعی بزرگ تر به نظر می رسد.

تغذیه نامناسب و ناسالم

در حقیقت پف کردن صورت ارتباط مستقیمی با کمبود مواد مغذی و انواع ویتامین ها در بدن دارد. از سوی دیگر مصرف نمک و مواد حاوی کربوهیدرات نیز به چاق شدن صورت منجر می شود.

آشنایی با روش های درمان چاقی گونه

در ادامه به معرفی انواع روش های درمان چاقی گونه و صورت خواهیم پرداخت:

درمان چاقی گونه و فک

هایفوتراپی

جالب است بدانید افزایش سن و گذر زمان موجب از بین رفتن فیبرهای کلاژن می شود. هایفوتراپی صورت با نفوذ به لایه های عمیق پوست، موجب تحریک فرآیند ترمیم پوست می شود. تولید کلاژن های جدید به ایجاد پوستی قوی و سالم منجر می شود. از آن جایی که روند جوانسازی پوست در این روش کاملا طبیعی است، نتایج حاصل از آن به صورت تدریجی نمایان می شود. امواج به کار رفته در هایفوتراپی باعث لیفت توده چربی و سفتی پوست می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد از این روش به عنوان درمانی ایده آل برای رفع چاقی گونه یاد می کنند.

خارج کردن چربی گونه ها با کمک لیزر

لیزر روشی مطمئن برای خارج کردن چربی گونه و گردن می باشد. هم چنین این روش قادر به درمان چاقی گونه بدون استفاده از روش های بیهوشی است. در روش لیزر درمانی، از گرمای لیزر جهت آب کردن بافت های چربی در ناحیه گونه و قسمت های مورد نظر صورت استفاده می شود. این روش نوعی درمان مینور است که انجام آن با ایجاد هیچ شکافی در بدن همراه نیست. در حقیقت ناحیه تحت درمان به صورت موضعی و توسط مواد مخصوص بی حس می شود.

از آن جایی که بیمار در طول لیزر درمانی بیدار است، آب کردن چربی ها با ریسک نسبتا پایینی همراه است. معمولا بیماران بعد از لیزر هیچ ورم و کبودی نداشته و بستری نمی شوند. این روش کاملا غیر تهاجمی بوده و به کشیده شده پوست و تولید کلاژن سازی کمک می کند.

درمان چاقی گونه با روش های غیر تهاجمی

لیپوساکشن صورت

این روش از طریق تزریق مایع به محل درمان و خروج چربی ها انجام می شود. لیپوساکشن صورت روشی مؤثر بوده و در مقایسه با سایر روش ها با نتایج بهتری همراه است. این روش برای کسانی مناسب است که به دنبال رهایی از چربی های اضافی در گودی گونه خود می باشند. به همین خاطر بهتر است توسط کسانی انجام شود که پوست آن ها قابلیت ارتجاعی داشته باشد. با این حال توصیه می شود در خصوص درمان مناسب پوست خود با متخصص مجرب و آگاه در این زمینه مشورت کنید.

به طور کلی لیپوساکشن صورت روشی غیر تهاجمی برای درمان چاقی گونه است. دوره نقاهت آن بسیار کوتاه بوده و تنها عوارض آن کبودی، ورم و درد در ناحیه تحت درمان است. البته این موارد بسیار طبیعی بوده و در عرض یک هفته به طور کامل برطرف می شود. توجه داشته باشید این روش به بخیه زدن پوست نیاز دارد. چرا که استفاده از مکش سلول های چربی و ابزارهای جراحی به منظور بستن منافذ پوست لازم است.

رفع چاقی گونه و گردن

استفاده از فرکانس های رادیویی

در روش رادیوفرکانسی جوانسازی صورت و کاهش چربی اضافی گونه ها از طریق امواج رادیویی صورت می گیرد. بافت های چربی امواج را جذب کرده و به تغییر ساختار چربی و ایجاد حرارت منجر می شوند. در این روش با قرار دادن الکترودی بر روی صورت، فرکانس های رادیویی به پوست منتقل می شود. این امواج به طور همزمان موجب سفتی پوست و شکستن چربی ها می شوند.

در واقع رادیوفرکانسی با آزادسازی انرژی موجب حذف چربی ها و تغییر شکل آن ها توسط بدن می شود. شایان ذکر است رادیوفرکانسی روشی کم تهاجمی و بدون درد بوده و تنها با اندکی گرما و داغی در ناحیه تحت درمان همراه است. مدت زمان انجام این روش در حدود 30 الی 40 دقیقه بوده و بیمار بلافاصله مرخص می شود.

لیفت گونه با کمک لیزر

اغلب مردم به دلیل مشغله های مختلفی که دارند، جهت رفع چاقی صورت و گونه از روش های تهاجمی با دوره نقاهت کوتاه استقبال می کنند. از میان روش های مختلف درمان چاقی گونه و سفت کردن پوست، لیزر روشی کم تهاجمی با اثرگذاری بالا می باشد. این روش برای کسانی مناسب است که به دنبال سفت کردن گونه ها و کاهش چربی اضافی در آن ها می باشند.

روش های درمان چاقی گونه

جراحی بوکال فت

بوکال نوعی چربی است که در قسمت تحتانی صورت قرار دارد و ظاهری چاق به گونه ها می بخشد. این چربی در افراد مختلف متفاوت بوده و در هر دو گونه نیز اندازه ای متفاوت دارد. به طور معمول جراحی بوکال فت که از آن به تخلیه چربی دهانی نیز یاد می شود، عملی بسیار ساده و سرپایی است. این عمل دوره نقاهت نداشته و ظرف یک روز انجام می شود. این جراحی با هدف زاویه سازی فک، برجستگی گونه ها و برداشتن چربی اضافی در دهان انجام می شود.

جراحی بوکال فت با ایجاد برشی کوچک داخل دهان و در قسمت داخلی گونه ها صورت می گیرد. پزشک جراح چربی های اضافه بوکال را از دهان خارج نموده و محل برش به وسیله نخ های قابل جذب بخیه می شود. طبیعی است که بسیاری از افراد پیش از جراحی گونه های قرینه ای نداشته باشند. اما تناسب اجزای صورت و حفظ قرینه بودن  گونه ها در این جراحی حائز اهمیت است.

بوتاکس

به جرأت می توان گفت تزریق بوتاکس بهترین راه برای درمان چاقی گونه می باشد. زیرا روشی کم تهاجمی بوده که به بهبود ظاهر صورت و تغییر شکل آن کمک می کند. به طور معمول بوتاکس بر روی عضلات مربوط به جویدن غذا تزریق می شود. امتداد این عضلات استخوان گونه تا ناحیه پایین فک را در بر می گیرد. تزریق بوتاکس عضلات این نواحی را فلج کرده و به صاف شدن صورت کمک می کند.

از سوی دیگر تحرک عضلات در نتیجه استفاده نکردن از آن ها کم و ضعیف شده و اندازه آن ها در نهایت کوچک می شود. تزریق بوتاکس در عضلات جویدن غذا می تواند باعث مشکل در فرآیند جویدن غذا شود. البته به دلیل وجود عضلات دیگر در این ناحیه، مشکل ایجاد شده چندان جدی نمی باشد.

رفع چاقی صورت و گونه

مزوتراپی

مزوتراپی با تزریق های کوچک و متعدد، اقدام به شکستن بافت های چربی در مناطق مشکل دار صورت می کند. مایع مورد استفاده در این روش حاوی مواد دارویی و انواع ویتامین می باشد که از قدرت لازم جهت شکستن بافت های چربی برخوردار است. به جرأت می توان گفت مزوتراپی بهترین درمان چاقی گونه و گردن می باشد. زیرا چربی های رسوب شده در گونه ها را به حداقل می رساند. مدت زمان انجام این روش چیزی نزدیک به 30 تا 45 دقیقه می باشد. توصیه می شود به منظور دریافت نتایج بهتر، دوره درمان خود را کامل کنید.

عمل جراحی برداشتن چربی صورت

در این روش ها چربی های اضافی صورت از گونه ها خارج می شود که همین امر موجب برجستگی گونه خواهد شد. خوشبختانه این روش بخیه نداشته و زخمی بر جای نمی گذارد و تنها برشی کوچک در داخل دهان ایجاد می شود. این جراحی فرورفتگی ظریفی در زیر چانه ایجاد کرده که به گونه ها حالت زیبایی داده و گردی صورت را از بین می برد.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان