۴ بازی‌ و فعالیت برای ترغیب کودکان به مسواک زدن

برای اینکه احساس دوستی و نزدیکی کودک با مسواکش بیشتر شود، بهتر است ما نیز وارد تخیلات کودک‌مان شویم. براین اساس می‌توانیم به کودک کمک کنیم برای مسواکش یک اسم و فامیل انتخاب کند و حتی یک قصه برای مسواک سرهم کند.

مسواک زدن کاری است که در زندگی برخی بزرگسالان هم به درستی جا نیافته است.
 
به گزارش تا شش، برای همین یکی از بهترین پیشنهادات این است که از همان دوران کودکی آموزش غیرمستقیم و ترقیب کودکان به مسواک زدن را شروع کنیم. برای این کار فعالیت‌ها و بازی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آنها کودکان خود را با مسواک زدن آشنا کنیم.
 
نکته: پیش از هر چیز لازم است تاکید کنیم که ترغیب کودکان به مسواک زدن مستلزم این است که خودمان الگوی قابل اعتمادی برای کودک باشیم و به سلامت دهان و دندان خود اهمیت دهیم.
 
1-خرید مسواک مورد علاقه کودک
 
برای اینکه بچه‌ها را با مسواک زدن آشنا کنیم، لازم است انتخاب‌ها و نظرات آنها را در نظر بگیریم. برای این کار می‌توانیم به کودک پیشنهاد دهیم تا با هم برای خرید مسواک و خمیردندان مورد علاقه‌اش اقدام کنیم. با این کار کودک نسبت مسواک خود احساس مالکیت و تعلق خاطر بیشتری خواهد داشت و بهتر در مسیر یادگیری قرار می‌گیرد. به ‌علاوه لازم است تا می‌توانیم در این باره با کودک صحبت کنیم. زیرا یادگیری کودکان از طریق تکرار است که کامل می‌شود.
 
2-برای مسواک هویت بسازیم
 
برای اینکه احساس دوستی و نزدیکی کودک با مسواکش بیشتر شود، بهتر است ما نیز وارد تخیلات کودک‌مان شویم. براین اساس می‌توانیم به کودک کمک کنیم برای مسواکش یک اسم و فامیل انتخاب کند و حتی یک قصه برای مسواک سرهم کند. قصه‌ای مبنی بر اینکه این مسواک چند ساله است، چه کارهایی دوست دارد، چه نیازهایی دارد و چه زمان‌هایی برای شستن دندان‌ها می‌آید. استفاده از تخیلات کودکان، یکی از کاربردی‌ترین راه‌ها برای یادگیری مسائل مختلف است.
 
3- ماکت دهان و دندان بسازیم
 
برای ساخت چنین کاردستی ساده‌ای به مقداری مقوای صورتی، قرمز، شانه تخم‌مرغ و چسب نیاز داریم. مطابق با شکل کلی دهان و تصویر زیر یک دهان همراه با دندان‌های آن می‌سازیم. سپس از کودک می‌خواهیم با یک مسواک کهنه یا یک مسواک مقوایی، مسواک زدن دندان‌ها را تمرین کند. بچه‌ها می‌توانند مسواک زدن را روی عروسک‌ها نیز تمرین کنند.
 
4 بازی‌ و فعالیت برای ترغیب کودکان به مسواک زدن
 
4 بازی‌ و فعالیت برای ترغیب کودکان به مسواک زدن
 
4-ساخت یک دستگیره
 
در دست گرفتن مسواک برای برخی کودکان سخت است. برای رفع این مشکل نیز می‌توانیم از یک تکه ضربه‌گیر لوله‌ای (موجود در بازار) استفاده کنیم (مطابق با شکل). تهیه این جنس فوم‌های ضربه‌گیر از برخی فروشگاه‌های لوازم ورزشی یا لوازم خرازی امکان پذیر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان