ترامپ: پیامدهای اعلام جرم علیه من مرگ و تخریب خواهد بود

ایسنا نوشت: چند ساعت پس از آنکه دادستان‌های نیویورکی که روی مسئله پرداخت حق‌السکوت از طرف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، به یک ستاره فیلم‌های بزرگسالان تحقیق می‌کنند، اعلام کردند که از هیچ چیز هراسی ندارند، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره «مرگ و نابودی» در صورت مواجه شدن با اتهام‌های مجرمانه، هشدار داد.

ترامپ: پیامدهای اعلام جرم علیه من مرگ و تخریب خواهد بود

به نقل از ایندیپندنت، اظهارات دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تازه‌ترین مورد از رشته حملات لفظی او به الوین برد، دادستان منطقه‌ای منهتن، است. ترامپ شنبه گذشته پیش‌بینی کرده بود که قرار است سه روز پس از آن دستگیر شود؛ پیش‌بینی‌ای که تا امروز به واقعیت تبدیل نشده است.

ترامپ ادعا می‌کند شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا حاصل تقلب بود. ادعای رئیس جمهوری سابق آمریکا باعث شد تا شماری از حامیانش در ششم ژانویه 2021 مقابل ساختمان کنگره آمریکا تجمع کنند و تعدادی از آنها نیز به کنگره حمله کردند تا اعتراض‌شان به تایید شدن ریاست جمهوری بایدن را اعلام کنند؛ حمله‌ای که منجر به کشته شدن تعدادی از ماموران انتظامی شد.

دونالد ترامپ اعلام کرده است که قصد دارد بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 شرکت کند. او در شبکه اجتماعی «سوشال‌تروث» چنین نوشت: «چه کسی می‌تواند شخص دیگری را - در این مورد رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده- که آرای‌ او از تمامی رئیس‌جمهوری‌های مستقر در تاریخ آمریکا بیشتر بوده و نامزد پیشرو حزب جمهوری‌خواه است، متهم به جرم کند، آن هم وقتی که همه می‌دانند هیچ جرمی صورت نگرفته و همه می‌دانند که مرگ و ویرانی احتمالی در چنین اتهام دروغینی می‌تواند برای کشور فاجعه‌بار باشد؟»

دفتر الوین برگ روز پنجشنبه در نامه‌ای به روسای کمیته‌های جمهوری‌خواه در کنگره، موضع آن‌ها در قبال تحقیق درباره دفتر او را به چالش کشید و گفت ترامپ در پست روز شنبه خود «این پیش‌بینی نادرست را مطرح کرد که بازداشت خواهد شد».

دادستان برگ در نامه فوق، تقاضای رئیس کمیته‌های کنگره برای دریافت اسناد مربوط به مکاتبات و ارتباطات و اسناد را «تجاوز غیرقانونی به استقلال نیویورک» توصیف کرده است.

استورمی دنیلز، بازیگر و کارگردان فیلم‌های بزرگسالان که نام اصلی‌اش استفانی کلیفورد است، ادعا کرده است که در ازای سکوت درباره رابطه‌ خود با ترامپ در سال 2006، مبلغی مشخص دریافت کرده است.

ترامپ هرگونه رابطه با دنیلز را رد می‌کند و می‌گوید جرمی مرتکب نشده و معتقد است که تحقیقات با انگیزه سیاسی انجام می‌شود.

هیات‌ منصفه بزرگ منهتن که در حال تحقیق درباره ترامپ است هفته آینده بار دیگر تشکیل جلسه خواهد داد.

در موردی جداگانه، دادستان‌های جورجیا روی تلاش‌های ترامپ به‌منظور ابطال شکست انتخاباتی خود در آن ایالت و همچنین تلاش او برای حذف اسناد محرمانه از کاخ سفید پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش تحقیق می‌کنند.

دونالد ترامپ قرار است امروز (شنبه) در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر واکوی، واقع در ایالت تگزاس، حاضر شود.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان