راهکارهای برطرف کردن ضعف سیستم گوارش

بهداشت نیوز نوشت: متخصصان طب سنتی بر تغذیه درست و مصرف غذاهای ساده و سبک در ماه مبارک رمضان تاکید دارند.

راهکارهای برطرف کردن ضعف سیستم گوارش

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند که قوانین درست خوردن و درست آشامیدن در ماه مبارک رمضان باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد بطوریکه باید فقط در زمان گرسنگی واقعی غذا خورده شود و روزه داران بیش از سیر شدن دست از خوردن غذا بکشند.

همچنین توصیه می‌شود که حتماً غذاهای ساده مصرف شود و از مصرف خوردنی‌های مختلف پشت سر هم خودداری شود.

از خوردن سالاد، ماست، ترشی‌های زیاد و نوشیدنی‌های مختلف در کنار غذای اصلی پرهیز و تا جای ممکن از زیتون، هویج پخته و سبزی خوردن استفاده شود.

از سوی دیگر خوردنیهای شیرین مانند شعله زرد، شیر برنج، حلوا، حلوا ارده و… یک وعده غذایی هستند و بهتر است از زیاد خوردن آنها در کنار دیگر غذاها بپرهیز شود.

همچنین متخصصان طب سنتی به سلامتی در ماه رمضان تاکید و عنوان می‌کنند با توجه به اینکه سیستم گوارش طی روز در حال استراحت است و سطح کار آن پایین می‌آید و به اصطلاح ضعیف می‌شود بنابراین باید تدابیر غذا خوردن بیشتر رعایت شود و نباید در زمان افطار معده مملو از غذا و نوشیدنی شود و حتماً توصیه می‌شود افطار با یک نوشیدنی گرم همراه با خاکشیر یا خرما باشد. بعد از آن یک فرصت 20 یا 30 دقیقه‌ای استراحت می‌دهیم تا غذا وارد گوارش شود و با این مدل باز کردن افطار دستگاه گوارش آماده می‌شود و بعد از آن می‌توان غذا خورد.

همچنین توصیه شده افرادی که کار بدنی زیاد دارند و نمی‌توانند خیلی تحمل کنند می‌توانند نیم ساعت را به 10 دقیقه کاهش دهند.

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند مواد خوراکی چرب، شور، تند و سرخ کردنی باید در وعده افطار در کمترین حد ممکن مصرف شود و از مصرف خوراکی‌های گازدار مثل نوشابه و برخی سبزیجات مثل تره و پیاز پرهیز شود.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان